Mercury -58

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 22.12.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kemissä on ritikan vai onko se hepolahden kaupunginosassa 57-59 4d tolppa, vuosimallista en tiedä tarkkaan koska itsekin näin auton varmaan 10v sitten. Uskon että on siellä pukkien päällä edelleen. Kemin jenkkimiehet tietävät tästä lisää että onko siellä vielä vai ei. paalupaikka.com sieltä uskoisin löytyvän lisää tietoa. Kuvakin oli joskus 80- luvulla mobilistissa kun se sellä könötti, mutta kuulemma kaikki kyselijät ohjattiin kakspiippusella kauemmaksi.
     
  2. Continental56

    Continental56 Gearhead

    Entäs 57 Lincoln, 57 Chrysler Imperial, 57 Nash Ambassador? 57 Mercuryn paremmat mallit tulivat USA:ssa riipuen osa-valtiosta tuplavaloilla, esim. Turnpike Cruiserit.

    Käsittääkseni joissain osa-valtioissa tuplavalot olivat vielä kiellettyjä 1957 eivätkä alihankkijat pystyneet toimittamaan niitä tarpeeksi. 57 Plymouthissakin on "feikki" tuplavalot.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Continental56 2004-01-13 15:46 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Fiskis kertoi, että Oy Fordilta joskus saadun tiedon mukaan viiskaseja olisi tullut 14 kappaletta. Hyvin ne ovat kadonneet. Hän kertoi, että 70-luvun alkupuolella Klaukkalassa vanhan Hämeenlinnantien varrella olevassa romiksessa oli sininen Monterey. Se oli aika hyväkuntoisen ja täydellisen oloinen. Pyörät ja mahdollisesti jarrurummut oli poissa. Moottori oli 383:nen, joka on pienempi versio Lincolnin 430:sesta. Siinä oli kromatut venttiilikopat, jotka olivat ruostuneet pilalle. Tuohon aikaan oli ehjempiä autoja tarjolla enemmän kuin ostajia löytyi, (ks keskustelu '59 Suomi-Impala 2d ht toisaalla). Auto kuitenkin katosi kokonaisena, ennenkuin romis hävitettiin.
    Pakilassa oli siisti sini-valkoinen '57-'58 Mercury. Se oli ollut legendaarisessa Kalkkirannan romiksella vähän aikaa ennenkuin Fiskis haki sieltä Riitta-vaimolleen '58 Impalan keväällä 1975. Mercury oli myyty göteborgilaisille raggareille, jotka veivät sen mennessään.
    Vanhasta pokkarikuvasta löytyi viiskasin näköinen tuplavaloinen '57 Monterey. Fiskis oli nähnyt sen mäntsälälaisen Mercury-guru Mauri Vilppulan pihassa kevättalvella 1976. 4d HT:ssa on H-alkuinen rekkari HCJ-659. Jospa se on Mercury-kingin etsimä auto. Ei kai 8-hengen auto vaan ollut farmari?
    Pussihousu suden vaatteissa
     
  4. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Autopa saattaa olla juuri se...ehkäpä, mutta käyn jututtamassa yhtä Montereyn ex-omistajaa.Luin vanhoja Mobilisteja ja huomasin osto-ilmoituksen missä haluttiin ostaa -58 montereyn keulakoristetta??!!? Tällä hetkellä olen myös halukas ostamaan korvikkeeksi jonkun -58 suomi-Montereyn.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Löysin kuvat. mutta muistin vuosimallin väärin se olikin 60, niillä pystyyn käännetyillä soikion muotoisilla suurilla takavaloilla, jotka jäi ikäänkuin puskuriin liittyvän paksun kromikehyksen sisään. Suomi auto kuitenkin, mutta ei taida noitakaan montaa tulla vastaan?
     
  6. cordoba

    cordoba 3rd gear

    Vieläköhän tää Mauri Vilppula on Mäntsälässä ja voimissaan?
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    hiekkisj oletko aivan varma? 4ht farmaria en ole nähny, mutta 2d ht farmarin olen. se punainen minkä tais new hill cruisersin leksa tuoda maahaan 80 luvulla? hyrylän auto on 57 ja vielä pari vuotta sitten ainakin oli radalla. se v8magasines ollu 4 ht on kanssa 57, mutta loppu vuoden malli, tai muuten vaan vaihdettu tupla valot. 57 ford/mercuryt piti jo tehdä tupla valoilla, siks niitten lokkareissakin tilaa. monis osavaltiois oli tuplat vielä kielletty, siks ne tuli vast 58. moni 57 loppuvuoden kerskamalli esim turnpike cruiser (semmonen siisti on ahvenanmaalla) sai tuplat jo 57.
    makuasia mistä voi kiistellä, mun mielestä 58t kauniimpia autoja mitä ikinä tehty ja omasta tallista löytyy, tosin eimerc
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kyllä se mielestäni oli 4d HT STW mutta kun väri täsmää ja havainnosta on jo vuosia niin pitäisi tarkistaa kuvista jotka ovat tietenkin Suomessa.
     
  9. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Missä päin tuo Kokkolan projekti mahtaisi olla nykypäivinään?
     
  10. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Taisi olla -98 tai -99 vuoden V8-Magazinessa ollut kuva valkoisesta -58 Mercurysta...Se oli jossain Usa-Auto purkaamolla Suomessa,varmaankin Heinolassa? Haluaisin tietää ,että onko siitä viety jo kaikki mahdollinen tai jopa koko kori.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mercury_king 2004-01-22 14:17 ]</font>
     
  11. Linttabros

    Linttabros 1st gear

    Kemissä ollut -58 on vaihtanut paikkaa, on tätä nykyä keminmaassa LIEDAKKALASSA ja on aito suomi auto,ollut ajamatta -70 luvulta asti.
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kokkolan auto oli myytävänä Nykvistin hajoittamossa, lieköhän siellä vielä toimintaa? Oli muistaakseni ihan hyvä projekti mutta ainakin silloin hintaa oli suhteellisen paljon. Tai siltä se ainakin tuntui peeaasta opiskelijasta. Sen vieressä oli -55 Oldsmobile 2d HT ja -57 Dodge 2d HT, ulkona seisoi -58 Cadillac 2d HT. Jokatapauksessa puhelinnumeron luulisi löytyvän ainakin Pohjanmaan harrastajilta.
     
  13. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Oiskoha tää...?? Voisitko kertoa nykyisen omistajan nimen?
     
  14. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Pistä vaikka viesti privaattina tost uudesta kodista ja omistajasta.
     
  15. scamp

    scamp Gearhead

    helsingin ame. car show jäähallin edessä oli aikoinaan 58-59 avo oli vihree ja valkoinen rätti tais olla vip-car nimisen yrityksen rek.nrk-94
     
  16. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    Lyön melkein pääni pantiksi,että tuo linttabrosin sanoma Mercury on se sama auto!? kiitoksia vaan linttabrosin pojille...
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    NRK-94 oli Vip Carin tuoma 59. Muistan hyvin ku kruisattiin vikaa päivää ku merc oli suomessa ja mun kilpi heitti yhel kirjaimella eli NRY-94. syksyllä 9 tai 10 vuotta sitten ajettiin tietysti katot alhaal vaik silloin oli jo tosi kylmä. se vihree avo merc lähti hollantiin ja sieltä ilmeisesti japaniin?
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jaaha, vai että USA:sta Suomen ja Hollannin kautta Japaniin, aika kansainvälistä on juu. Powerissa oli joku numero sitten juttua hienosta metallinhohtosinisestä -59 Park Lane -avosta joka oli hiljattain tuotettu Ruotsiin Hollannista...
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    NRK-94 oli tuotu Suomeen Englannista, minne se oli tullut kuulemma ainakin Ranskan ja Saksan kautta. Oiska sama Merc mikä tuli nyt Ruotsiin?
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vihreä taisi olla Monterey ja Ruotsiin nyt tullut Park Lane.
     

Kerro tästä muillekin!