Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. 63impala

    63impala 1st gear

    zanderille:
    Ota koodit laatikolta; veikkaanpa, että venttiilikoneisto on tullut tiensä päähän, tyrkkää lootan hätäohjelmalle, joka taas nostaa laatikon paineet tappiin. Tekee yleensä tätä vain kuumana, tarkkakorvaisimmat kuulevat myös laatikon ujeltavan tuolloin kovilla kierroksilla, kun ö-pumppu huutaa hoosiannaa...Osat eivät ole kalliita esim. rockautossa, vaihtotyöhön pitää varata aikaa, kun joutuu pudottaan apurunkoa kuskin puolelta alas.
    -Markku-[/quote]
     
  2. Buddy

    Buddy 1st gear

    Vaihdoin kesällä välikannen eli varmaan ne tarkoittamanne imusarjan tiivisteet. Perkel ku ei tullu kuntoon! Oli palanu lisäks kannentiivisteetki. :mad: Autolla oli ajettu rapiat alle 300 000km kun oireilu alkoi.
    Nyt olis kannentiivisteet+ muut yläpään tiivisteet vaihdettu ja varmuudeks viel venttiilitki hiottu. Tää romu lähtee heti kierrätykseen ku saan loput pikkuviat kuntoon. Vinkiks et amerikast saa tiivistesatseja aikas halvalla mut täytyy muistaa et siellä Trans-Sporttia myydään Chevrolet Ventura nimellä. :wink:
     
  3. tojota?

    tojota? 1st gear

    Synteettisiä öljyjä tuossa ollut on, vuoti jo kun sen toista vuotta sitten ostin.
    Nyt vaan tuntuu siltä että joutuu korjaan ne öljy vuodot...
    Meni vissiin kannen tiiviste :odroll:
    Lakkas kesken ajon moottoritiellä tulemasta lämmintä sisälle ja lämpömittari pomppas tappiin, tekee painetta syyläriin, savuttaa valkosta ja käy 4 tai 5 sylinterillä.
    Pittää tutkia...
     
  4. Buddy

    Buddy 1st gear

    Transportis on sellane toiminto et se rupee käymään vuorotellen vasen/oikea puoli kun moottori kuumenee liikaa. Melko varmast kannentiivisteet menny. Muist vaihtaa sit kansipultit kans. On ns. "venyvät" kertakäyttöpultit.
     
  5. tojota?

    tojota? 1st gear

    2. sylinteri, eli etummaisen kannen eka reikä vuotaa.
    Pakokaasumittarilla mittasin paisuntasäiliöstä HC-arvoksi liki 1500 :soosoo:
    Puristuksia mittailin etummaisen kannen sylintereistä niin se kakkonen pumppaa vettä ihan sulkenaan tulpan reiästä.
    Oon miettinyt josko venttiilien tiivistepinnatkin koneistais samalla kun kannet pöydällä käyttää.
    Täytyy purkaa ja kattoo miltä näyttää.
    Kannen pultit vaihdan juu.
    Samalla tiivistelen jakopään kotelon ja katton ettei siellä oo mitn hämärää.
    Aattelin pitää tuota autoo viä ainakin 4-5 vuotta että kai se on tehtävä kerralla kunnolla.
     
  6. zander

    zander 3rd gear

    Ai ettei sen pahempaa. Pitääpä käydä lukeen koodit. Hieman hämmästyttää kummastuttaa pientä autoilijaa kun jenkin tomaatti ei kestä tuon vertaa kilometrejä. Pitääpä kysyäistä myyjältä onko asian eteen mitään tehty. Ei yllättäen halaistua sanaa maininnut vaikka ei ole voinut jäädä huomaamatta.
     
  7. Kaidzu

    Kaidzu 1st gear

    Meikäläinen hankki 98 vuosimallisen tällaisen viime viikolla. Heti jäi takaluukku jumiin. lukko kyllä pitää normaalia ääntä kun ohjaimella napsuttelee. Mutta luukku on ja pysyy kiinni. Olisko kellään mitään vinkkiä heittää ennenku lähden purkamaan ja ihmettelemään :-?
     
  8. Buddy

    Buddy 1st gear

    Myykää äkkiä nuo perkeleen tekemät kulkuvälineet vääräuskoisille!!! :mad:
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Ei pienintäkään ajatusta myydä omaani. Pitäisköhän laittaa toinenki taloon, kun noita tuntuu saavan jo kohtuuhinnoilla :wink:
     
  10. mhahto

    mhahto 1st gear

    BUDDY: En myy meidänkään kulkinetta, Sinullekkaan. :rotfl:
     
  11. zander

    zander 3rd gear

    Kaikki on kaupan kun hinnasta sovitaan.

    Kuten impala sanoi, vikaohjelma varmastikin menee päälle aina silloin tällöin koska auton sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, vaihdot toimii taas pehmeästi. Vian ollessa päällä, vaihdot pienemmälle menee hyvin mutta isommalle pykältäessä nykäisee. Öljyn pinta on sallituissa rajoissa, joskin lähellä alarajaa. En ole vielä ehtinyt käydä koodeja lukeen.

    Onko näiden huolto-ohjelmaan kuulunut laatikon öljyjen vaihto? Tähän on noin 160tkm kohdalla vaihdettu mutta aikaisemmista vaihdoista ei ole tietoa, ja nyt siis mittarissa 170tkm. Jos vaihtais vielä litkut ja pukkais toivotaan toivotaan hengessä perään Forten litkut, mitä yks liike suositteli. Ei kai siinä paljoa häviä jos kokeilee.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mikähän vikana ku flektit ei lähe päälle? :-? Anturiki on jo vaihettu.
     
  13. tojota?

    tojota? 1st gear

    Nyt on kannet pyödällä.
    6 tunnin purkamisen jälkeen... kottikärry kuorma tavaraa auton vieressä!
    Kansipahvihan sieltä oli "pullahtanut"
    Epäilys siitä että siellä on "käyty" ennenkin, vahvistui kun imusarjan otti pois, tiivisteessä luki "fel-pro".
    Muutenkin kannentiivisteet ja pinnat näyttää niin puhtailta ettei yli 100tkm oo ajettu noilla tiivisteillä.
    Viikon aikana tars sitte vaihtaa v-varren tiivisteet ja puhdistella osat ku huomen aamulla joutuu auton työntään pajasta pihalle pois "oikeitten töitten" tieltä.
    Josko ens sunnuntaina sitte sais sitte savut.
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Perkele ku olet nopee! :eek: Mul kesti pal kauemmin ennen ku pääsin tohon vaiheeseen. Mul olis yhet ylimääräset kannentiivisteet ja muistaakseni venttiilivarren kumitkin jos kiinnostaa...
     
  15. Kaidzu

    Kaidzu 1st gear

    Ei kukaan äkkiseltään osais vinkata mistä uus akku -97 malliseen transuun? Eilen pikainen pyörähdys motonetissä tarjosi vain eioota. Pääsi nämä pahuksen pakkaset yllättämään, auto hyytyi kyllä vasta pakkasten toisena päivänä. Kummallista sinänsä.

    Edit: no löytyihän tältäkin paikkakunnalta (vihti) viimein yksi sivunapainen akku. Ei tarvi enää laittaa autoa yöksi laturiin :p
     
  16. tojota?

    tojota? 1st gear

    Se olis jo ajossa jos työt ei häirittis harrastustoimintaa :)




    Nyt APUVA kellään tietoa kannen pulttien kiristys momentista???
    Mulla oli jossain lapulla ylhäällä mut lappu kävi farkkujen taskussa pesussa...
     
  17. tojota?

    tojota? 1st gear

    komento takas...
    Fel-pron kansipultti paketissa olikin ohjeet.
    33. ft lbs + 90 astetta.
     
  18. Jakerz

    Jakerz 1st gear

    mulla tossa on ainakin optiman keltanen akku paikallaan.
     
  19. tojota?

    tojota? 1st gear

    Sainpa ison auton jouluks ajoon, ettei tartte kahdella autolla peräkkäin ajella...
    Sunnuntai iltana puol 12 ajoin pajasta ulos.
    On tuo kansi työmaa kyllä oikeesti p#skamainen homma.
    Reilu parikymmentä työtuntia (tehty siis tarkasti ja huolella!)
    Mutta nyt saa ajaa vaikka kaivon päälle :lol:
    Laatikkokin lakkas vuotamasta, meni öljypohjan ruuvit kevyesti 1/4 kierroksen kireemmälle.
    Jakopäänkin meinasin purkaa ja tilkitä mutta vaihdoinkin vaan kampiakselin stefan, ja sehän riitti.
    Yksi mahdollinen syykin tuohon kannentiivisteen hajoamiseen löytyi, syylärin korkki ei suostunut päästämään ylimääräisiä paineita ulos.
    Kiva kun kympin korkki aiheuttaa tollasen vian :poff:
     
  20. tojota?

    tojota? 1st gear

    Lähteekö pyöriin jos laittaa ilmastoinnin päälle?

    Tarvii todella kuumaksi käyttää kone että flektit lähtee päälle.
     

Kerro tästä muillekin!