Chevy II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 16.12.2003.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hienoa 8)
    Sun pitää sit vaan tehdä siitä tarpeeks painava eli tarvi ainakaan auton kevennyksien kanssa kovasti painia kun minimipaino tolla yhdistelmällä menee sinne jo päälle 1550 kilon :wink:
     
  2. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Tosta VIM-1 laikka-avosta sen verran että hommasin auton vuonna -85
    itselleni Vilppulasta, -87 rekiteröin sen kilpiin (NLP-35) ja talvella -87-88
    lähti katto ja karmista pala ja muutoskatsastus avoksi keväällä -88, silloin oli tekniikkana 6+pg, myöhemmin vaihdoin vielä moottorin 307:si ja myös se tuli muutoskatsastettua, autosta on juttu street/racessa 8/88, kaikki korin osat oli mulla peltiä eli lasikuitu vermeet on tullut jossain matkan vareella, itse myin auton jonnekkin Laitila / Uki linjalle, sen jälkeen auto hävisi ajosta pitkäksi aikaa ( oli jossain varmaan "projektin" ) tämä siis -90 luvun alku päässä, paljon on hauskoja muistoja kyseisestä autosta, varsinkin kun se oli ensimmäinen autoni kun sen 16 kesäisenä ostin, siitä se homma lähti niiko sanotaan, chevy ll:a olen ton avoksi muuttamani lisäksi omistanut: -65 4d sedan, -64 nova 4d sedan, -63 stw,
    + -62 4d sedan varaosa-auto, tolla avolla on muuten limbottu riman alta
    108 cm:stä, sillon oli edessä "ilma jouset"
     
  3. kh72

    kh72 1st gear

    tässä kuvia Jutin projektista


    [​IMG]



    [​IMG]
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hieno kuin mikä! Tommonen '66-67 Nova vois olla Cudan valmistumisen jälkeen alkavan Street/Race -projektin aihio, mutta älkää paljastako mahdollista syrjähyppyä noille mun Mopar -kavereille. Niille olen uskotellut sen olevan '67-69 Dartti enkä haluais joutua näin Joulun aikaan mihinkään kirkonkiroukseen enkä pannaan!
     
  5. f-85

    f-85 Gearhead

    Ostin VIM-1:sen Hämeenlinnasta keväällä 97. Sillon NLP-35, vaaleenvihreä ja se alunperäinen punanen rätti. Siitä räjähti ylävesi letku muutama kilsa kaupungin jälkeen, lähitalosta löytykin joku putken pätkä millä sen sai liitettyä. Känninen isäntä sano mua koko ajan jupiksi, olo ei jotenkin ollu ihan sen mukainen. Pelti ovet oli kuljettu aika linttaan ja kori notku jo reilusti. Vaihdoin siihen sitten kuitu ovet ja lokarit, hitsailin isommat pyöräkotelot ja palkit pohjaan. Sit se maalattiin hartaitten pohjien jälkeen kelta/lilaks, vaikkei se sävy ihan ollukaan mitä haettiin.
    Koneeksi tehtiin 68 350, pg oli sama kuin ennenkin.
    Rätiksi tehtiin musta venepressu, ilman ikkunoita. Tampereelta kerran tullessa jyväskylän motarilla, koko hoito lensi taivaan tuuliin kun piti kulkua kokeilla. Sit motaria päästä päähän että sai rievun kerättyä kyytiin.
    Multa se meni jonnekin etelään, joku seuraava omistaja hankki orkkis VIM-11 kilvet.
     
  6. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    :rotfl: Kyllä tuosta noita maalikerroksia on löytynytkin. Maali kerroksia parhaimmissa paikoissa liki 10mm. Nyt puhallettu ja suurin osa vedetty pellille. Tarvii hakee betoni mylly, kun rupee kittiä levittää :odroll:
     
  7. f-85

    f-85 Gearhead

    Jotenkin muistelen et siinä savotassa piti kitata jonkun verran virvokkeitakin.
     
  8. Chevy_Nova

    Chevy_Nova 1st gear

    Jumatsuikka kun tulee rouhee...
    Jatka vaan kiireesti että peli näkyy kesällä radalla..
     
  9. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Lohjalla silloin vaikutti, ostin auton kun oli jäänyt edelliseltä omistajalta seisomaan puhki ajetun öljypohjan takia. No pohja korjattiin, maalasin auton puolimatalla oranssilla, sisustaa ehostettiin ja jotain muuta pientä tehtiin. Autoa korjatessa löytyi takasivupahvien alta korkkaamaton olut pullo, ( varmaan nurmalen jäljiltä ) joka laitettiin hyllyyn odottamaan leimaa, huhtikuussa painettiiin tammisaaren konttorille lumisateessa ilman kattoa, leima tuli toisella yrittämällä, kotia kohti ajellessa oli pakko pysähtyä horsbäckin essolle kahville, naamat sinersin sen verran kylmyydestä, kassalla täti kysyin että mikäs pojilla ja kuultuaan kulkuneuvosta kahvit ei maksanut mitään.Kotiin päästyämme korkkasimme kyseisen potun ja muutaman muun. Punainen telttarätti oli silloin ja toimi kohtuullisen hyvin. Elokuussa 92 stadin kruisailusta palatessa loppui bensa motarille ja perheen nuorimmainen meinas syntyä siihen, mutta siirsi maailmaan tuloaan kuitenkin päivällä, olis ollut kyllä hienoa kun joku olisi kysynyt, missä oot syntynyt ? No Chevy kakkosessa motarilla.. Auto lähti meiltä pääkaupunkisedulle.
     
  10. Chevy_Nova

    Chevy_Nova 1st gear

    Tossa yks kuva kesältä.
    Lainataan kuvaa kun omaa ei ole...kiitokset Mr Miettinen.



    [​IMG]
     
  11. miqve

    miqve 1st gear

    Heinolan suunnalta löytyis tollai kansikuva julkkis :pinup:
    66` (ex 4d ) 2d HT nova 350+350+8". Viime talvena on tehty koritöitä, edellisenä konetta ja tänätalvena päivitän voimansiirron strangen tarvikkeilla. Turbiinikin on tilauksessa ja kone olis tarkotus avata pientä päivitystä varten.
    Jos lisenssin myöntävät niin tullaan näkemään fyyran karkeloissa, mutta katukelposuus olis tarkotus säilyttää. Muutama kuva tuolla blogissa viimetalvelta ja tarvinnee lisäillä pikkuhiljaa lisää.
    http://kuvablogi.com/blog/22770/1/

    -Mikko
     
  12. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

  13. miqve

    miqve 1st gear

    siellä suunnilla tuntuis kakkosia löytyvän, oman hain humppilasta 2002 keväällä. Joku/ jotkut oli aloitellut aihiosta kilpuri proggista huonolla menestyksellä. Pyörinyt ilmeisesti rannikolta useamman omistajan toimesta aina humppilaan, kunnes kotiutui heinolaan.
     
  14. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Tuli Spinneristä luettua juttu tästä. Hienoa jälkeä ja hieno Nova. 8)
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    Toi keltainen nova on kyllä hieno.
    Täällä varmaan kirjoittelee sen lila/harmaan -62-65 katukilpurin omistaja (tai kaverit), missä on melkein takarenkaat yhdessä, n. kympin aikoja kulkeva letukka.
    Muutaman kerran nähnyt sen katuslaidaus kisoissa näyttelemässä takavaloja. Se on kanssa hieno laite, ois kiva tietää siitäkin enemmän.
     
  16. merc

    merc Gearhead

    "Vimi" oli mullakin yhden kesän, NLP-kilvillä ja mintunvihreänä ja punaisella "rätillä" sen Helsingistä hain. Oikein hauska laite ja matala. Jos en ihan väärin muista niin nuo Nurmalen ilmaiskari viritykset taitaa jostain romukasasta vielä löytyä. Paperisia kuviakin siitä on tallessa.
     
  17. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  18. Swine

    Swine Gearhead

    Tuo VIM-1 oli mulla 2004 johonkin 2006 vuoteen saakka.
    Oli koivet remontissa siihen aikaan ja tarvin auton jossa on automaattiaski ja johon saa kainalosauvat nopsaan.
    Ostin sen leimaamattomana ja jalkapuolena sen sai jotenkin leimauskuntoon.Uuden tuulilasin hommasin siihen ja samoin etupenkit.Siihen oli ruuvattu jotkut karseat volkkarin etujakkarat,joiden istumakorkeus oli törkeän korkea.Sain kaverilta 67 Camaron etupenkit,joilla istumakorkeus oli jotenkin järkevämpi.
    Jalat tuli kondikseen ja mielenkiinto katosi pirssiin,joten pistin kiertoon.
    Seuraava omistaja ei tainnut pahemmin ajella sillä...
     
  19. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onks sulla noista etupään muutoksista mitään kuvia?

    Meilläkin pitäs ens kesälle keksiä jotain pikku muutoksia etupäähän kun nykysellään vakio chevyII rakenteilla se ei oo oikein hyvä mut niin raha kuin kisailupuolella säännötkin rajaa aika paljon sitä miten sitä vois sitten muokata :-?

    Tuolla pätkällä vähän ennen puoliväliä on yks meidän viime kesänen lähtö eli noin se aina meni ja jo kohtuu ok 60 jalkasiakin (1.34-1.35 aikoihin) mut kattokaas mitä siinä tekee etupyörät alastullessa :odroll:

    http://www.youtube.com/watch?v=g3ESTWHDRkU

    Toi on kaiketikin ihan normaalia noille vakiohiluilla kun siinä on silleen erimittaset ylä- ja alatukivarret jne. mut ei toi oo oikein kivaa kun lyöhän toi aina vähän käsille ja aikas kovilla tossa on sit takuulla kaikki noi keulan paikatkin jos se saa joka kerta tollasta selkäsaunaa. Pyöränkulmat on ainakin ollu aina joka kisan jälkeen ihan viturallaan :poff:

    Muutoin toi pikkukakkonen kiitää kyllä sitten koko matkan suoraan kuin juna kiskoilla kunhan vaan radassa on pitoa 8)

    Niin, ja tossa kuvassa oikealla ylhäällä muuten näkyy toi samanen auto vielä mintunvihreänä syksyllä 2005 :wink:
    http://www.fhrakouvola.fi/kuvia/yhteisk ... yhmis1.jpg
    Ei autoparka tienny vielä silloin mihin entisestään vanhetessaan joutuukaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!