5.7 dieselin uudet vesipumput....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja houru, 13.1.2010.

  1. houru

    houru Gearhead

    Viime talvena vaihdoin parisiennen kiisseliin uuden vesipumpun vanhan kustua vedet pihalle.Tietääkseni vesipumppua on olemassa vain se yksi ja sama,mutta uuden pumpun akseli oli 1 cm lyhyempi kuin alkuperäisen.
    Siitähän seurasi se että siivapyörää ei saanut kiinni ilman kavennusta.Kävin läpi kaikki varastot ja elinsiirtoautot mutta mikään siivapyörä ei sopinut,ei 2-eikä 3 uraiset.Nykyisellään tuo hitsattu versio hieman vispaa mikä häiritsee perfektionistisuuttani.

    Tehdäänkö nuo osat nykyään Kiinassa ja materiaalissa säästetään? "lyhentäkää sentillä kaikkia komponentteja,ei sitä kukaan huomaa"

    Onko kukaan vaihtanu vesipumppua 5,7 kiisseliin lähiaikoina? jääny häiritsemään tämä asia.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vesipumppua on kahta mallia, riippuen onko ilmastointia vai ei, mutta pituus ei muutu silti :soosoo: ..
     
  3. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    itse vaihdoin kai about 2 vuotta sitten ja hyvin mulla on osunu linjaan kaikki eikä vispaa. racers place:sta ostin ja kai sieltäkin brasilia/kiina versio on tullut, joku bomba paketissa luki muistaakseni. hyvin on kuiteski kestänyt kun on kohta 1000km ajettukin sillä viimeseen 2 vuoteen. oisko ollu 80 egee hinta?
     
  4. terence hill

    terence hill Gearhead

    UsPartsista ostin hiljakkoin ja siellä oli kahta pituutta hyllyssä! Makso n.60egee. Juur siirsin tyhjän vesipumpun pahvilaatikon roskikseen enkä muista valmistajaa....
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    tänään oli ittelläkin vesipimppiostos, tuttu kauppias ja molemmat pituudet löyty hyllystä niin otin molemmat kotisovitukseen kun kärry on lainatekniikalla ja HD remmilinjalla enkä tiedä mistä kopasta mosa on kotoisin, pidempi näyttäs tuo olevan, karkeasti 15.5cm tiipparipinnasta laipan ulkopintaan, lyhyempi on noin 14cm.

    tossa lyhyemmässä on hitosti isompi siipi, kirja ei sitä kuitenkaan ilmastointimalliksi väittänyt, sitä mie nyt pikkusen oudoksun.

    pidempi näyttäs omassakin kiisselissä olevan johon kirjakin sitä tyrkyttää, ei oo ilmastoitu malli, siivojen alkuperäisyydestä en uskalla sanoa, HD nyt kuitenkin niinkuin diisselit vissiin kaikki.

    kuin myöskin pitkä on tallissa lojuvassa -82 307 mosassa jonka nostin -82 customcruiserin nokalta, oletetettavasti orkkis remmiromuilla tuo ja ilmastoitu, mutta ei muistaakseni HD.
     
  6. houru

    houru Gearhead

    Jaahas,onpas mielenkiintoista.Tilasin pumpun reisörs pleisistä ja myyjä kivenkovaan väitti että niitä ei ole olemassa kuin yksi malli.Mutta,nykyäänhän on vaikeaa löytää pätevää henkilökuntaa yhtään mihinkään.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    Huvikseen laittavat oldsin tiipparisarjoihinkin 2 vai jopa 3 erilaista vesipumpun tiivistettä. :lol:


    pituutta ei vissiin oo kuin kahta, pulttijako lienee kaikissa "uuden" sukupolven oldseissa sama joten sopivat sen puolesta sekaisin, tiivistetasoissa silti eroja, joten tiivisteen kanssa tarkkana jos miksailee.

    Lisäksi toisissa pumpuissa on vain yksi pikkuletkun lähtö kahden sijaan.

    muita merkitseviä eroja en oikeastaan tiedä kun mun oldseissa sattumalta aina samaa pumppua eikä ilmastointeja,
    mutta tuleehan noistakin jo jokunen variaatio.
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oleellinen ero on siinä että onko laturi apparin puolella vai kuskinpuolella (ilmastointimalli). GM-latureissa on yleensä hihnapyörä samassa eitäisyydessä laturin etupään pulttien tasosta ja apparin puolella laturi on hiukan taaempana kiinnitysraudoista johtuen. Jos laturi on apparin puolella, silloin ei ole ilmastointia.

    Kampuran ja vesipumpun hihnapyörät ovat erilaisia urien sijainnin suhteen toisistaan sen mukaan onko laturi apparin vai kuskinpuolella ja lisäksi vielä urien etäisyyden suhteen toisistaan sen mukaan että onko HD-malli vai vakio. Samoin hihnapyörien halkaisijat ovat erilaisia kun vesipumpun ja laturin nopeus on erilainen ja ne eivät välttämättä edes mahdu paikoilleen jos ne sekoittaa ja yrittää saada urat linjaan shimmailemalla.

    Ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä on myös erilainen ja eri linjassa sen mukaan kummalla puolella laturi on.

    Käsittääkseni HD-hihnoja on vaan siten että autossa on ilmastointi, eli laturi kuskipuolella. Ja vesipumpun pituus sama kuin vakiohihnasysteemissä kun laturi on kuskinpuolella.
     
  9. ceevu

    ceevu Gearhead

    Mulla sattu pituus sama mutta jouduin vahvikesiipiä rälläköimään pois(alkuperäsessä ei sellasia ollu) kun omaani vaihdoin syssyllä. Otti hihnapyörä kiinni...
     

Kerro tästä muillekin!