Vaihteistojen korjaajat Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kane, 26.2.2004.

  1. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Kiitoksia Muki laatikonkorjaaja vinkistä.Kyseinen firma poistettu turhaakin turhemmalta amatöörisivulta..

    Jos en väärin muista niin huhu kertoi viime vuonna että Green-X:n Reunanen olis jo kyllästymässä laatikoihin ja toivoi jatkajaa..En tiedä tarkkaan mut tämmöstä huhua olen kuullut...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuolta listalta voisi poistaa myös tuon autohuolto jamantin.
    Ei siellä korjata automaatteja vaan irroitetaan ne ja viedään muualle korjattavaksi. Tämän voi varmaan tehdä jokainen korjaamo.
     
  3. Buick59

    Buick59 Gearhead

    no joo.. kyllähän noita 350th tai muita jokapojan lootia korjailee kaikki kyläsepät.
    mutta auta armias kun on kyseessä joku dynaflow tai hydramatic niin on äijät hukassa... (kokemusta)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja vielä enemmän hukassa kun on kyseessä joku uudemman tekniikan harvinaisempi sähköohjattu loota josta lähtee pelkkiä antureiden piuhoja 2 km...
     
  5. Aku P

    Aku P 1st gear

    Kiskon US-Motor, taitaa myös eurolaatikot.
    P (02) 739 2400.
     
  6. SB

    SB 1st gear

    Oisko jollakin ton Husson tietoja? Sitä on mulle kehuttu ja tarttis yksi A-833 manuaali loota tarkastaa, kun on seissyt tallin nurkassa n.10v. Joku muukin käy (mahd. Pirkanmaalta päin?), jos vain haltsaa noi manuaalit.
     
  7. Titu

    Titu 1st gear

    Parolassa Esa päivinen tekee hyvät lodjut ja muistaakseni taitaa myös eurolaatikot.Antaa myös neuvoja jos säätöjä tarvii tehä.Itse olen huoltanut/säädättänyt lodjut siellä.
     
  8. Muki

    Muki Gearhead

    Taannoin kun kävin Mäntsälässä Jörösen tontilla oli siellä ainakin jostain Mersun 4 vai oliko 5-pykäläisestä tomaatista juttua. Eiköhän Simo osaa niitäkin tehdä.
     
  9. Tapi

    Tapi Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä. Kysyin parilta korjaajalta ja kumpikin kertoi ZF 4HP22A -laatikon olevan tuttu ja nopea huoltaa. Hinta vain yllätti minut tyystin, kun tuntuu jotenkin hölmöltä laittaa melkein tonni kiinni tällä hetkellä ihan kunnossa olevaan tomaattiin. Sen pois ottaminen oli kuitenkin niin iso savotta että toiste en aio sitä tehdä..
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Palautteena voin kertoa että eipä vaan kaikki korjaamot suostu! Ja meillä korjataan myös moottorit mutta niidenkin koneistukset joudutaan teettämään koneistamolla, joten mikähän ero siinä sitten olisi?
    Eikös pääasia ole se että korjaamo hoitaa homman, ja asiakkaan ei tarvitse juosta ympäriinsä etsimässä hyvää korjaajaa johonkin spesiaalihommaan, eikä juosta toiselle puolelle maata takuun perässä? Toki asiakas saa näin tehdä, jos haluaa, mitä se mulle kuuluu. Ja kyllä aina puhelimessa kun automaattikorjausta kysytään, pyrin muistamaan sanoa että en korjaa niitä itse vaan irroitan sen ja kaveri tekee sen. Ei kukaan ole tietääkseni valittanut, että huonosti korjattu, yhtään autoa ei luovuteta vaihteistovammaisena, myönnän toki että viime kesänä yksi Chevy TH-700 4R luovutettiin, mutta koeajolla se toimi ja kun asiakas lähti pihasta, oli kick-down mäntä jumissa pohjassa ja laatikko ei vaihtanut kakkoselle. Mutta ei se mitään, laatikko irroitettiin ja tehtiin uudestaan takuuna (ei asiakkaalle ylimääräisiä kuluja)! Kun paljon tekee, joskus ei onnistu, niin se on kaikessa.....
    Tulipahan taas vuodatettua, mutta jos on jotain valittamista palvelustani niin kyllä vastaan mielelläni ja vielä rehellisesti tunnistettavalla tavalla (viite Nimetön ????)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    tietysti kään sillä ei ole välilä kuka laatikon ottaa alas mutta sillä on väliä kuka sen laatikon sitten korjaa. Huoltopaikat jotka eivät itse tee laatikkoa harvemmin kertovat kenellä teettävät. Se harmittaa kun maksaa rempan ja sitten kuulee myöhemmin jotain kautta että firma korjauttaakin laatikon halvalla vaikka´pa Koskisella niin silloin voi käyrä nousta. Jamantin korjauspaikasta en tiedä mutta joku isompi liike joskus sanoi rehellisesti että heillä on sopimus Koskisen kanssa. Ei sitten korjattu autoa siinä liikkeessä...
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei se mikään salaisuus meilläkään ole, jos asiakas kysyis. Välillä oikeen odottaa että kysyis nyt, mutta jostain syystä ei asiakkaat kehtaa. Mutta ei se tosiaankaan ole mikään salaisuus.
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Harvoin laatikon toimimattomuus johtuu korjaajasta;

    Automaattilaatikko on ihan simppeli juttu. Täytyy vaan vaihtaa rikkoutuneet ja kuluneet osat ja joissain malleissa jotain säätää ja sitten se toimii. Jos laatikko laitetaan johonkin erimalliseen autoon (paino, perävälitys, teho jne) kuin mihin se on alunperin suunniteltu, niin sitten se on eri juttu. Tai jos alkuperäisen auton oheislaiteita (mm. kaasuasentovaijeri, lukkoturbiini, lauhdutin) ei kytketä tai niitä ei säädetä oikein.

    Tässäkin keskustelussa täytyisi erottaa kisamiehet, omatoimivirtittäjät ja se suurin käyttäjäkunta, eli JENKKIAUTOLLA AJAVAT henkilöt sekä sekasikiöautot.

    Sitten on näitä "asensin ihan itse paikalleen, heitin lukkoturbiinipiuhat ja tietokoneet roskiin ja taittelin lauhduttajaletkut littuun... ei ne kuitenkaan toimi". Näillä asentajilla ei toimi korjatutkaan takuulaatikot kuin hetken.

    Jos näistä huolimatta jonkun korjaajan tekemät laatikot eivät toistuvasti toimi, sitten voi alkaa vertailemaan eri korjaajia.

    Jos valitetaan jostain korjaajasta, niin käsi sydämelle, onko muut vaihteistoon vaikuttavat perusasiat autossa kohdallaan?

    noinkolmekymmentäharrastuksena korjannut, muutama vahinko käynyt
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    olet oikeassa. Osa omatoimivirittäjistä tekee just tollasia jippoja ja paskimmat ammattilaiset ei justiinsa poikkea tosta. Nää tietyt tälläkin palstalla mainitut ammattimiehet käyttävät esim. vanhat kitkat uudelleen vaikka väriäkin jo löytyisi yms. sillä saadaan laatikko halvalla baanalle ja kyllähän se takuuajan kestä. Korjatun laatikon vaan pitäis kestää arkikäyttöä about 500 000 km vähintäänkin. Mutta kun näitä halpoja remppoja suosittelee just nää melekin harrastajat että kun heidän laatikkonsa on jo kestänyt 40 000 km niin korjaajan täytyy olla hyvä...niinpä niin. rahaa vaan on liikenteessä aika paljon ja vaivaakin kun on laatikoista kysymys.
     
  15. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Eikös itäsuomesta kukaan maininnu Holmin Tapsaa ?
    On aika mato ehjäämään lootia !
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joku kehui Hannu Kaikkosen firmaa Carmatic:ia. Kertoisitko tarkemmin, mitä tietätit, mihin, paljonko maksoi ja muutakin firmasta yleistä. Onko millaista jenkkikokemusta yms.
     
  17. NHRA

    NHRA 1st gear

    Etelä-Pohjanmaalla laatikoita korjaa/preppaa ainakin Suojasen Timo, jonka joku saattaa tietää katukisapiireistäkin. Jenkkilaatikoiden korjaus ja myös kisapreppaus on miehellä hallussa, ja myös eurolaatikoista lienee kokemusta.

    Timon yhteystiedot: (06) 4176 881 tai 0400-567 810.
     
  18. Tapi

    Tapi Gearhead

    Korjaako moni vaihteistohuoltaja turbiineita? Milloin se kannattaa vaihtaa ja milloin sorvata auki ja kunnostaa? Omani tuli juuri "huollosta" ja ainakin kun vertaa tarvikeliikkeen hyllytavaraturbiinien hintoihin niin huolto tuli kalliimmaksi. Tiedä sitten laadusta bulkkitavarassa.. Kyseessä oli ZF 4HP22A:n edessä maannut turbiini.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tapi 2004-03-10 15:10 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    osa hyllytavarasta on paskaa vaikka olis tehdaskorjattuakin joten korjaamisen kannattavuudesta voi olla montaa mieltä mutta uusi on aina uusi. Ja halpa turbiini on halpa vaikka olis uusi. Yhden halvan ja uuden turbiinin räjäyttäneenä ostan vain uusia ja kalliita. tulee halvemmaks pidemmän päälle ja jää hyvä mieli
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    korjaakos tuo green-x myös moparin lootia?
     

Kerro tästä muillekin!