Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Eilen sattui tämmöisiä. Ajelin lumipöpperössä neliveto päällä. Ajoin loivaan alamäkeen, missä ei tarvinnut kaasua painaa ollenkaan. Yllättäen auto sammui mäkeä lipuessaan alaspäin. Auto lipui mäkeä alas siis tyhjäkäyntiä.
    Tyhjäkäynti on kuitenkin ihan kohdilleen säädetty, ei liika pienellä. Osaisiko kukaan antaa diagnoosia?

    Chevrolet Silverado 6.5 diesel 4X4

    Kiitos
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Jos se sun autos on sen verran uus (94 tai uudempi) että on sähköpumpulla niin epäilisin joko siirtopumpun toimimattomuutta tai FSD boxia.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Mutta niinhän tuo omistajan käsikirjakin neuvoo, napakka nykäisy ajossa.
    Ei kestä vetää hitaasti...
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Sulla on tekniikka edellä aikaansa, sehän on se "rollstop'n start " kun muissa eukinnereissä se on stop'n go eli se osaa sammuttaa moottorin kun rullaa tyhjäkäynnillä alamäkeen...hä...??
    :rotfl: :poff:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On siellä etuvedon siirtotsydeemissä synkroonirengas jonka pitäis pistää jortaani vauhtiin ennen lukittumistaan.
     
  6. Jep.. auto on vm. -96 Täytyypä kokeilla ensin tuota boxin vaihtoa. Kiitos.
     
  7. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Tarvis saada uudet etuloksut tohon sporttiin. South West Tradella oli n. 180e/loksu.. Saako jostain edullisemmin/onko jollain nurkissa vastaavat?
    Sais vaan osia kokoon, niin vois suunnitella "ehostamista" 8)
     
  8. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jaahas eli takapäästä oli sitten mennytkin mitä lie rattaita/niveliä liittyen nelivetoon ja kuulemma korjaus max 2000 euroa.... Voi kiva...
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Jakolaatikossa ehkä? Ohhoh... :eek:
     
  10. Taas tuli ihmeellinen vika autoon, tai oikeastaan tässävaiheessa vasta ääni.

    Kun käännän rattia kuuluu pellin alta omituinen surina, mitä ei aikaisemmin ole kuulunut. Ajattelin ohjaustehostimessa olevan vikaa, mutta sama ääni tulee kun painan jarrun pohjaan?? Ääni muistuttaa.. niinkuin jokin hammasratas ei olisi ihan kohdillaan...?

    Osaisiko joku antaa diaknoosia?

    Chevy Silverado 4x4 6.5 diesel. -96
     
  11. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    onko ohjaustehostin säiliössä tarpeeks öljyä?
     
  12. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Eikös se ääni voisi hyvinkin tulla tehostajan pumpusta kun sama pumppuhan se tekee paineet ohjaus-ja jarrutehostajalle.
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Rikkontunutta osaa..

    Teree !

    Kun nyt ei ilmene mitä mennyt ja mistä , niin vaikea kommentoida asiaa.:odroll:
    Mutta jos esim perästä tai jakiksesta kyse, niin itse kyllä lähtisin kyselemään ensin purkaamoista , kun noita on nyt kuitenkin jonkun verran purettuja ja näiden kohdalla periä tai jakolaatikoita ei kai niin kovin usein ole hajonnut. Joten saattaisi hyvinkin löytyä toimiva koko paketti jostain purettavasta vehkeestä kohtuu hinnalla. :poff:

    Olen nähnyt tuollaisen Vanin paskaksi menneen perän purettuna ja pelkästään sen hienon metallisilpun poissaaminen kaikista lokosista vaatii hemmetisti työtä , puhumattakaan mitä sitten siihen päälle uudet sisäkalut maksaa.
    8)
     
  14. Täytyypä heti mennä tsekkaamaan. Jos on vajaa, niin minkälaista öljyä sinne laitetaan? Vai kelpaako sinne ihan jarruneste?
     
  15. oobee

    oobee 1st gear

    Luonnollisestihan tuonne ohjaus/jarrutehostimeen(hydroboost) kuuluu ihan oma öljynsä, mutta yleisesti siellä ATF:ää on käytetty. Ei missään nimessä jarrunestettä.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei missään nimessä jarrunestettä ! :soosoo:

    PSF eli Power Steering Fluid on ainoa oikea aine ohjaustehostimeen.

    http://paceperformance.com/ProductImage ... 345867.gif

    Löytyy jokaisesta vauhtikaupasta esim Gulf, Red Line, GM, Pennzoil merkeillä.

    ATF eli automaattilaatikon öljy ei käy, koska tulee tiivisteitä ja letkuista läpi melko pian...ainoastaan hätätilanteessa.
     
  17. haahuilija

    haahuilija 1st gear

    miten se on -96 4x4 subbessa, pitäisikö etupyörien olla lukossa hitaalla nelivedolla? Napalukkoja ei ole.
     
  18. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Re: Rikkontunutta osaa..


    Joo tuo on aivan varmasti totta mutta kun pitää saada mahd nopeasti auto taas ajoon niin ei paljon auta. Perästä nimenomaan mennyt silpuksi rattaat kun ajettu liikaa pitävällä alustalla neliveto päällä. Oppia ikä kaikki, taittaa olla tämän auton "akileen kantapää";)
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Lukossa siis sillain että on kiinteästi kiinni vetoakseleissa koska napalukkoja ei tosiaan ole.
    Ns neliveto päällä itseasiassa on vänkärinpuolen vetoakseli kytketty kiinni.
    Näinollen voisi tuota kutsua 3 vetoiseksi koska etuperässä ei ole lukkoa minkäänlaista vaan normi tasauspyörästö vai miksi sitä sanotaankaan.
    Kytkennän kannalta ei ole eroa onko nopea vai hidas koska jakolaatikossa välitykset vaihtuu.
    Ja jälkiasennetut lukot on kait 100% joko sähkö- tai paineilmatoimisia.
    t.kane
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Tehostimesta, omaanikin vaihdoin taannoin Valvolinen jotain vihreää :odroll: ohjaustehostimen öljyä. On toiminut ok.
    Kääntyessä kuuluu jotain ihmeen ikäänkuin paineventtiilin supsauksia varsinkin kun tyhjäkäynnillä ajosta jarruttaen kääntyy. Jos taas paikallaan kääntää niin ei... mitään ohjauksessa tai jarruissa ei tunnu omituista.
    Mutta kun toimii niin lie sitten normaalia :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!