Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Vaihdoin tehostimeen tiivisteitä ja uusin samalla suurimman osan nesteistä. Laitoin Gulfin psf -tehostin öljyä. Siinä on GM:n luokitus mutta varmaan puolta halvempaa kuin alkup. Nyt on toiminut tehostin hyvin..
     
  2. lt50

    lt50 2nd gear

    Itsellä ainakin tuo tehostin syö ATF-öljyä. Ainakin Shellin ja TB:n listoilta löytyy GM:n luokitukset täyttävää litkua. En tiedä sitten rupeaako vuotamaan, kun on tiputtanut "uudesta" saakka. Ja toisaalta, itse alan tottua siihen että nää laitokset tiputtaa jostain. Se on vähän kuin "luvattu maa", tihkuu öljyä joskaan ei hunajaa ;)
     
  3. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Tulipa tässä mieleen kun itsellä on vain b-kortti että paljon voin vetää tuolla omalla 1500:sella subullani? Vai meneekö paino heti yli kun heittää kärryn perään(pienenkin)? Auto on siis rekisteröity maastohenkilöajoneuvoksi.

    Ja joo sori olen laiska, varmasti tuolta aloitusviestistä jostain löytyisi tähän infot tai ainakin googlen kautta :oops:
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kahtoos vaikka tuosta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajokortti

    Jos sulla on BE kortti, niin voit repiä perässä sen mitä ote antaa myöten. Jos ei ole, niin max 4250 kiloa (3.5 tonnia + 750 kiloo kärryä)

     
  5. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Vaihtelin tänään öljyt autoon ja mittailin samalla moottoriöljyn lauhduttimen letkujen kierrettä siitä suodattimen jalasta ja sain ulkohalkaisijaksi 21mm eli 13/16 tuumaa. :eek: Mahtaako tuo olla oikea mitta vai onko nyt tönäri livenny sormien välistä mittaillessa? :poff:
     
  6. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Okei kiitos paljon! Eli siis kun minulla on vain B kortti eli ei Eetä perässä niin saan vetää max 750 kilon kärryä? Olen vissiin vähän hidas kun ei mene jakeluun;)
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei nyt liity varsinaisesti merkkiin mutta ohitin tänään muutaman "papan" yhden risteyksen jälkeen (siinä oli 60rajoitus) ja hetken päästä joku vilkutti valoja edessä aabaut 100 metrin päässä. Kun oltiin näköetäisyydellä niin mulla tais olla 90 lasissa ja vastaan tulevan poliisiauton naiskuski heilutteli sormeaan :soosoo: , olisko se halunnu reffeille vai miten pitkältä noi tutkat pystyy nopeuksia mittailemaan??
     
  9. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Nyt menee tyhmällä maalaisella yli hilseen. Tuuma=25mm ja puoli tuumaa noin 12,5mm. Sitte kierteen ulkohalkaisija 21mm mut silti luetaan 1/2tuumaa?? :eek: :eek: Ristus että tuumasysteemin keksijä on ollu pilvessä.. 8) :D
     
  10. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kyllähän poliiseilla tutkat mitta nopeuden hyvällä ilmalla ja suoralla tiellä ilman esteitä kuulemma noin kilometriin. Näin ainaki yks liikkuvan partion edustaja totes noin vuos takaperin ku asiasta kyselin. Ja nykypäivänä poliiseilta löytyy tutkat myös taaksepäin autoista.
     
  11. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Treffit tai ei, maksaja olisi ollut aika selvä silti.....
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No toi on vähän venäläinen systeemi. Eli korttia kun katotaan, niin luetaan veturin kokonaismassa. Sulla se oletettavasti on aika lähellä 3.5 tonnia? Sit kun katotaan, että mitä sillä autolla saa vetää, niin katotaankin yllättäen veturin omamassaa ja otetta, että mitä saa repiä perässä.

    Mä olen saanut B-kortilla sakot, kun 1.6 tonnisen veturin perässä oli 700 kiloinen traileri ja vajaan tonnin paino päällä. Eli massat olisi riittänyt muuten, mutta kun tuijotetaan tota korttia, niin se menipä ylitte niin että kolisi, kun veturin kokonaismassa oli jonkun 1900 kiloa ja trailerin 3.5 tonnia :odroll:

    No, ajelin sen BE:n sitten sen jälkeen niin ei ole kenelläkään rutisemista aiheesta. Nyt kestää repiä seittemän tonnin yhdistelmää. Ja kandee muuten ajaa se ennen sakkoja, kun muuten tulee vuoden tauko, ettet saa suoritella lisää kirjaimia.

    Niin, paitsi jos alla sattuu olemaan kuorkki, niin en saa kiskoa kuin 750 kiloista kärryä :rotfl: No, tarttee siihenkin hommaa se ee perään joskus :odroll:
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei välttämättä kun se 60 kympin rajoitus oli loppu kun olin aabaut rinnalla.
     
  14. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ahaa! No kiitos tästäkin. Mitähän tuon en ajaminen maksaa about? Niin ja siis paljon muuuten tuli rapsuja? Jos tulee rapsut niin ei siis saa vuoteen "korottaa" korttia että saisi sen een? On tosiaan aika venäläinen systeemi !
     
  15. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Tuuria...

    Hiii!!!!

    Kyllä selvisit tilanteesta hyvällä tuurilla :lol: tai poliisien laiskuuden tai hyväntuullisuuden takia. Siinä vaiheessa kun heidän ajoneuvonsa on havaittavissa , saavat jo tutkaan lukemat ja yleensä vielä liikkuvan (video)kuvan kera. :poff:
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Se kortti maksoi kirjalliset + inssin ja poliisilaitoksen paprut ja kuvat ehkä kaks sataa kaikkineen. Rapsuja tuli muistaakseni neljä sataa :rotfl:

    Mutta tohon vuoden "karenssiin" pystyy mahtollisesti puhumaan poikkeuksen, jos asian fiksusti esitää. Itte tein pitkän stoorin, että mielummin ajaisin itte kun olen kärryä vetänyt perässäni koko iän ja oli ihan tietämättömyyttä että oli liikaa kuormaa (mikä oli jopa tosi). Ja toinen vaihtoehto olisi ollut, että mun emäntä olisi sitten alkanut repimään pakua + traileria perässään pitkin suomea kun sillä on BE ja mulla ei, mutta se ei taas ole kärryn kanssa ajanut oikeastaan koskaan :D

    Järki voitti ja sain ajaa sen korotuksen.
     
  17. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ahaa ok ja kiitos taas! Noihan se pitää tehdä ehdottomasti.
     
  18. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    kivaa kun on mukawaa!

    terskis pitkästä aikoo,piti ihan lähtee kirjoottamaan ku on vuosipäivät siitä kun oma kälkätin oli sekaasin kun jätkäpojan pää vappuaamuna!eli vika oli silloin tietsikan maa piuha poikki! tohtuurihan sen äkkäs ihan kirjoottelun pohjalta kiitokset vielä siitä, :D siitä jäi vielä roikkumaan sammutussolenoidin häikkä eli solkku ei oo ollu paikallaan koska auto ei käynnisty jos sen laittaa paikalleen Topi heitti silloin et ei se ole pakollinen ja joku heitti et jos jää ruisku tai vast jumppaseen on aika äläkkä saada hiljasex.mitä luulette oisko tietsikka saanu kylkeensä pystyiskö sen tsekkaan jollain vimpaimella et meneekö koko tietsikka uusiks vai hä?auto on pelittäny ihan v.tun hyvin eikä oo pakkaset pannu muuta kun kuskia 8) pieniä sähkö vikoja riesana ollu osa tulee ja menee kosketus häikkiä ilm.monta autoo on ollu eri merk kyl tää subbe on paras!eukkokin kysäs et mikä on meitin seuraava menopeli mulla alaleuka aukes et hä? mä meen tällä hautaan saatana pikku vioista huolimatta :lol: eikun kevättä kohti rinta rottingilla! :soosoo: t.Jaska ja subbe -95 2500 etuvaloilla
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    No se kortti ei ole kyllä paha rasti suorittaa. Haet konttorilta vihkon noita kirjallisia varten ja tentit sen. Sitten inssiin, jossa ajatetaan ensin sinnetänne ja sit on kaks testiä.

    Ensteks kärryn irroitus ja kiinnitys (äläkä missään tapauksessa aja kiinni siihen kärryyn pakittaessa, tai se on hylsy). Kärryn pitää olla sen verran iso, että takaikkunasta ei näe ulos ja painoa piti olla muistaakseni vähintään 800 kiloa (hevoskärryn lainasin itte tohon). Sitten kulmaperuutus jossa se yhdistelmä pitäs osua 90 asteen mutkan jälkeen keilojen sisään mitkä esittää autotallia... Autosta voi nousta ulos kattelemaan kesken pakittamisten ja aikaa oli vissiin vartti per suoritus.
     
  20. mikke20

    mikke20 Gearhead

    putkimitotus menee sisähalksian mukaan ja nois lohkon nipois on vaan kahta kokoo 3/8 ja 1/2
    http://fsd.log-group.org/yleisiae_vikapaikkoja
     

Kerro tästä muillekin!