Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mpon

    mpon 3rd gear

    Kyllä tääläkin saa aika usein punasta juottaa, (ei tankkiin kuitenkaan) 8)
     
  2. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Re: Nesteet...

    No perkele pajalla missä tehtiin peräremontti olivat laittaneet punaista nestettä(minulla ollut aikaisemmin aina sinistä/vihreetä mitä lie). Nyt kun huomasin että hetkinen punaista niin soittelin että mitäs ja että voinko lisätä vihreetä sekaan jos tarvii kun sitä on pari purkkia vielä jäljellä niin sanoivat että siitä vaan ei mitään hätää.....

    Onko perusteluja tähän miksi ei kannattaisi sekoittaa ja miksi esim minun pitäisi pitää vihreät?
     
  3. mpon

    mpon 3rd gear

    Olen kans ymmärtänyt, että punaisia ja esim. vihreitä jäähdytin nesteitä ei saisi koskaan sekoittaa keskenään...
     
  4. Pitkä J

    Pitkä J 1st gear

    Sopivassa suhteessa sekoitettuna tulee kuin mummovainaan sekameteli soppa. ja on melko v-mäinen saada pois jäähdytysjärjestelmästä. nimimerkillä yhden riisikupin koneen putsauksessa meni päivä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taas "jännittää" kun pistin tossa kuukaus takaperin punasen joukkoon sinistä :rotfl: . Koskahan rupee vaikuttamaan :odroll: .
    Punaisen merkkiä en muista mutta sitä on sotkettu moneen koneeseen sinisten ja vihreitten kanssa ja aika yllätys että kaikki toimii eikä yhtään ole edes jäätyny halki :eek: .
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei kait noissa olekaan suurempaa ongelmaa jos ei sotke sitä VAG:n punaista noiden normaaleiden glykoleiden joukkoon...

    Mutt mä olen silti tunnustanut väriä ja laittanut vaan vihreetä koneeseen :rotfl:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa niinku täh, olen ostanu noi punaset W-Vauhtipisteestä ja ne duunaa pääasiassa noita VAGgeja :rotfl: . Nyt jännittää vielä enemmän :rotfl: .
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    :rotfl:

    No jos ne sulla toimii, niin miksei miksaus toimisi muillakin.

    Mulla oli yhdessä kiulussa sekaisin GM:n dex-coolia ja normi vihreää ja lopputulos oli ruskeaa kuraa, joka oli kuin kaurapuuroa :lol: Tiiä sitten, että mitä muuta paskaa sinne oli työnnetty, mutta oli semmoista tököttiä että putsailin muutamaan kertaan syylärit ja muut vehkeet ja silti sitä kaurapuuroa tuntui jäävän koneeseen :p
     
  9. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Okei eli periaatteessa ei siis ole huolta :D

    Mites sitten nämä syylärin paikkausnesteet? Onko kokemuksia ja kannattaako sellaista ihan huvikseen sekaan laittaa jos ei tiedä onko vuotoa vai ei? Lähinnä tässä vaan jännittää pidemmälle matkalle lähtö tosin eikait siinä kun seurailee mittaria ja paisuntasäiliötä kerta ei kovin nopeasti ainakaan tyhjene...
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Joskus aikanaan eurokäyttökotterossa kokeilin, ei ne ainakaan siinä mitn auttanu, paitsi aineen myyjän taloutta. Tosin tornihuhuja on kuultu että niillä sais lämppärin kennon tukkoon
     
  11. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Entis aikaan laitettiin keltuaista tai pari ruokalusikallista kanelia syyläriin. Kanelilla paikkautu kohtuu isoki halkeama. Uudempiin autoihin en kyllä laittais kun jäähdytys kanavat on niin ohkasia.
     
  12. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Yhestä koneesta paikattiin syyläri ku meni rukkipiikki läpi. Reikä kohtaan uretaania ja vanerin palat molemmin puolin puristuksiin. Ja kyllä muuten piti!

    Tossa oli mulla ongelma kysymys edellisellä sivulla.?
     
  13. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitoksia taas tiedoista. Täytyy nyt seurata tilannetta mutta jos hyvä säkä käy niin itse paisuntasäiliö voisi vuotaa koska sen alla oli tänään märkää melkein joka kulman alla. Nyt täyttöväli on kaksi päivää...

    Asiasta kukkaruukkuun onko kukaan jälkiasentanut vetokoukkua subuunsa? Ja jos on niin mihin hintaan/mistä yms?

    Itsellä muutamat etsinnät käynnissä ja tarjouspyynnöt vetämässä.
     
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tunnustan, siis koukun jälkiasennuksen... en muuta... siis mulla oli siitä harvinainen subbe ettei ollu kukaan ennen mua mitään isompia kiskonu, ainakaan koukulla. Pari vuotta sitten tehdastekosia ei saanu kun ruåttista, ei enää kotimaassa tehdä, näin ainakin mulle kerrottiin. Mun koukku tuli ihan näitten isojen varaosa tukkureiden kautta. Hintaa enää muista, muttei ollu kohtuuton. Jäi mieleen että naapuritiskillä joku kysy koukkua johku bemariin ja hinta oli kolminkertanen :poff: Kuulemma jos itte tehty koukku pettää ja jtn sattuu niin vak.yhtiö ei taaskaan korvaa mtn...
     
  15. rankka ankka

    rankka ankka 1st gear

    jäähytin nesteistä vielä

    tässä lueskelin aihetta jäähytinnesteistä ja oman käsityksen mukaan punainen neste on uudempiin autoihin joissa alumiiniset sylinterinkannet, ja punaisen sekoitus muiden kanssa voi syövyttää alumiinin?

    ja sit taas sinistä ja vihreetä voi sekoitta keskenään miten tahtoo..

    Ja sit tuosta paikkaus aineesta niin itellä parina keväänä ollut ilmiönä että ko chevyn ottanu talviunilta niin nesteet on pikkuhiljaa lirutellu pihalle, abc:ltä purkki paikkausainetta ja loppunut vuoto siihen, saas nähä keväällä taas miten käy :lol:
     
  16. sincere 51

    sincere 51 1st gear

  17. mikke20

    mikke20 Gearhead

    olisko vetoakselin nivel tullu tiensä pääshän ja antautunu, kaverin akselistokorotetussa pikapissa kävi näin ja aiheutti jurinan. ei muuta ku kokeilemaan lonksuuko tai pyöriikö vetarit etupyörien ollessa maassa ja takavedon päällä.
     
  18. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Kokemuksia ölylisäaineista?

    Netistä löytyi muutama artikkeli aiheesta ja kaikissa hehkutettiin näiden aineiden hyvyyttä ja koneiden suorituskyvyn paranemista mutta ku ite olen sen verran skeptinen. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia.

    RVS-käsittely?
    X1R?
    Öljyihin laitettavista tiivisteiden tiivistys aineista?

    Ja tietysti Moto UP, aine jolla käynnistyi romiksella makaava raato, mistä puuttui puolet pytyistä...
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Kyllä tänne ennen iltaa joku hyökkää niitä kehumaan...
    Itse oon sitä mieltä että öljyssä on lisäaineet mukana kun sen kaataa purkista koneeseen ja koneen osissa on sopivat pintamateriaalit olu tehtaalta asti..
     
  20. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    No joo vikakin selvisi kun hieman purki etuperää. Eli atomeiksi oli menny se prikan näköinen prikka siitä 4wd kytkimen vierestä, vetoakselin päästä. Onkos se nyt joku vetarin painelaakerina siellä. Ne murut oli sitte menny jonnekkin väliin mistä kuulu karmea meteli. Ilmeisesti siksi neulalaakeri menny myös muusiksi. No halvalla selvittiin tälläkertaa ainakin osien puolesta.
     

Kerro tästä muillekin!