Chevrolet Silverado -94 6,5Td 4x4 vikakoodeille selvyyttä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja boltsi, 11.2.2010.

  1. boltsi

    boltsi 1st gear

    Eli kyseinen laitos herjaa seuraavia koodeja 0029,0044,0045,0059,0039,0083
    Oireina haluttomuus ottaa kierroksia,lootasta puuttuu nelonen ja turpaanilukko jättää välillä kytkeytymättä(Loota rempattu muutama vuosi sitten). Renkaat vaihettu 35" ja nopeusmittari näyttää omiaan, mahtaneeko vaikuttaako lootan toimintaan? Sen verran on tietoa tai ennemminkin "epäilyjä" että 0029 olisi hehkutulppien rele, 0045 ja 0044 liittyy egr:ään ja 0059 liittyy johonkin TFT- sensoriin(?)joka herjaa että kone olisi muka kylmä kokoajan. 0039 tcc stuck off ja 0083 tcc pwm solenoid circuit- vikakoodien merkityksestä/tarkoituksesta ei ole mitn tietoa, oisko jollain viisaammalla ja osaisikohan joku viisaampi kertoa mistä tätä vikavyyhtiä kannattaisi lähteä purkamaan?? Eli apuja tarttis! Ja tekniikkahan on 6,5Td+4l80e. :mad:
     
  2. Kris

    Kris 2nd gear

    6.5td vikakoodit

    Laitoin vähä selvemmin tän vikalistan :)

    29 = Glow plug relay fault = hehkun rele?
    44 = EGR pulse widht error
    45 = EGR Vent error
    59 = Transmission fluid temp circuit error = onko laatikossa jokin anturi joka haistelee öljyn lämpötilaa laatikossa?
    39 = TCC stuck
    83 = TCC PWM solenoid circuit fault
     
  3. sincere 51

    sincere 51 1st gear

  4. kojo

    kojo Gearhead

    Toi nippu noita vaihteiston koodeja haisee kyllä liitin/johtosarja vialta, ja siellä tosiaan on erillinen anturi missttaamassa sitä lämpöä, ko anturia tosin ei myydä erikseen vaan se tulee johtosarjan mukana (vois kyl olla jemmassa)
    egr:kin siellä kuulostas keljuilevan, se ois parasta deletoida tekemällä lastu ilman egr ominaisuutta ja lyödä pakkasproppu sinne reikään..
    ja se hehkun releen koodi viittais siihen että tietokoneen mielestä hehkun rele ei pelaa, mut jos hyvin lähtee käyntiin on luultavasti vaan siitä kiinni ettei tietokone saa tietoa releen päällemenosta

    Tupsahtaako koodit heti takasin nollauksen jälkeen?
     
  5. rasse

    rasse 1st gear

    Ihan mutu tuntumalla vois hehkuja olla pimeenä.
    EGR karstoittunut (jumii)
    Nuo laatikon herjat vois johtua liittimen vaivoista mitä ainakin jenkkifoorumeilla esiintyy. Vesi on aikas monella ollut vaivana noissa liittimissä. Kantsii kyllä katella se laatikon nopeus anturi (puhdistus)
    Itsellä herjaa 4L60E laatikossa ylilämmöstä ja erään asiaan vihkityneen mielestä siellä olisi jokin diodi palanut joka tarkkailee tuota piiriä... Tiedä sitten....
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Tietokone ei ymmärrä hehkujen ehjyydestä mitään, se vaan tarkkailee tuleeko hehkureleeltä 12v ulos käskettäessä.

    Nois lootan koodeissa eikä oireissahan ei ollu mitään nopeustunnistimiin liittyvää..
     
  7. boltsi

    boltsi 1st gear

    Takas tupsahtaa ja on mukana kun peräpukama. Eikä se käyntiin lähtökään sieltä parhaimmastapäästä oo... :wc: Keltäköhän tuota lastun tekemistä kannattaisi kysyä...?
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Multa :lol: pistele vaik yv:tä
     
  9. rasse

    rasse 1st gear

    On vain joskus ollut juttua että hehkujen pimeys olisi oireillut tuolleenkin vaikka ei pitäis.

    Nopeustunnistimesta pitäis kyllä tulla ns. "feedback" tieto PCM:lle....

    Tärkeintä olisi kuitenki katella tuo laatikolle tuleva liitin jossa on n. 10 kpl piuhoja ja sen kontakti.... (kuvien mukaan 11 kpl)
     

Kerro tästä muillekin!