Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. ChevCamino

    ChevCamino 1st gear

    Toi corvette oli vaan heitto tähän väliin...Olen saanut viettää hauskan työpäivän tätä keskustelua lukiessani...enkä voinut olla kommentoimatta!

    *Katuautolla "voi" pärjätä pyörille, mutta eivät kaikki pyörätkään pärjää kaikkille katuautoille
    *Miksei kukaan ole kertonu mitä se sähköhammasharja hayabusa maksaa?
    *KUN OLLAAN KERRAN SUOMESSA NIIN MISSÄ SAAT AJAA YLI 120KM/H KADULLA? MIHIN SITÄ NOPEUTTA VAADITAAN...ETTÄ SAA KERSKUA TÄÄLLÄ...TAI KAARREOMINAISUUKSIA YLI 200KM/H...ON VARMASTI HIENO PUJOTELLA IHMISIA KU KEILOJA TORILLA
    *Jokasella on omat harrastuksensa,josta nauttii en ikinä ole ajatellut tehdä autostani Enterprisea enkä muutakaan rakettia, mutta on mahtava tunne kattella ku isot kulmakoneet jytisee...aina ku pyörät tulee ni on makkara tauko!

    PS.Ehkä ne suipot korvat tulee just liiallisesta vauhdista!
    PPS.Tärkeintä on hieno harrastus, hyvä yhteishenki harraste piireissä ja se että kaljaa on riittävästi...
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Noni, nyt löytyi yhteinen virsi. Yhdessäolo on parasta antia moottorimaniasta kärsivien kesken. Turha sitä on puristella munia suupielet vaahdossa ajoit sitten jenkillä tai prätkällä, kun tapahtumista voi nauttia. Miksi hajauttaa "harrasterintamaa" kun voitaisiin ajaa yhdessä "kesävehkeiden" kanssa painivien asiaa. Jep.
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tainnut saada sen busakaveri sitten selkään kadulla minulta :smile:)))

    Niin ja Niitä Skylineja on suomessa kesällä neljä....viime kesänä jussina saman pöydän ääressä oli kaikki kolme GT-Rn mositajaa mutta eräs myi omansa jonnekkin ja ostanut uuden.
    Pumppubensalla se Harmaa ei mene kuin 12.6 ja rapiat eli saa selkään vanhukseltani mutta sutii kaikilla neljällä 100 lasissa vakio renkailla...sekin kertoo nelivedon "ylivoimaisuudesta"...ja muuten siihen 10.6 GT-R väittämään en ota kantaa koska en ole ollut näkemässä koitosta ..kovaa jannun vehkeet kulkee/nut mukaanlukien se isolohko vette (orgis 454) joka hemmolla on.
     
  4. rt72

    rt72 1st gear

    ei oo siis alusta tarpeeks hyvä, tehoa riittäs ilmeisesti parempiinkin vartti-aikoihin?
     
  5. Olazabal

    Olazabal 1st gear

    Eli löytyy myös todella nopeita autoja, sehän on selvä.
    Mutta joku alkoi vertailemaan autoa ja prätkää mutkaradalla...!

    Sitä en osaa sanoa, kumpi voittaa jos autossa ei ole siipiä, mutta jos on tarkoittaa se sitä, että pyörällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Että näin.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei se nyt ihan noinkaan mene....sanotaan että itse en tuohon aikaan usko että kymppejä (ja ikinä edes mennyt) menee mikään edes neliveto 225 renkailla....varsinkin kun muistaa että skylinessä on keraamiset siivet turbossa => max 1.0 bar ja pumppubensaa niin todellisuus on jossain 450 paikkeilla skylinella kadulla.
    Siitä tuo 12.6 arvio...painaahan tuo limppu ja kun keula nousee etupään vedosta ei ole paljoa hyötyä ja pito sekä kiihtyvyys on takapään 225 umpikumien varassa.
    (näyttäkää mulle nelivedon 1.60 60 jalan aika muuten...Porschelta sellainen on jo :smile:)
    Todistakaa toisin ensi kesänä kiitos GT-Rn omistajat.

    Mitä tulee mutkaajoon niin 2003 Suzuki GSX-1000R on mennyt apparan alle 1.29 ja vuonna 2000 meni RS2 Farmari Audi alle 1.31.
    Muita "ripeitä mutka-ajoon" erityisesti suomen radoilla ovat esim. Peugeot 106 Rallye 1,36 (eli saman kuin vakio C4vette osaavalla kuskilla) ja samaan kastiin mahtuu myös 4wd Cossu. (Olli Haapalaisen puikottamana 1988 1.35.555 muinaan)
    Stepside pickupilla pääsee myös 1.47 tahtia (madallus ja 350 efi) sekä GTA/Irocilla 1.40 pintaan.
    Eli tuossa aikoja mitä ekaa kertaa apparalla olleet jotain moottoriurheilua ennenkin harrastaneet ovat pääseet.
    Noviisi niin prätkä kuin auto kuski tappelee 1.40 rajapyykillä ainakin ekan päivän ja ekat 10 kierrosta menee ainakin 1.50 pintaan.
    Tärkeintä radalla ei ole hullu riuhtominen ja raivo vaan tasaisuus ja "balanssi".

    Ja ennekuin tämä tästä lähtee rönsyilemään niin koppiautolla slikseillä ja 2.0 vaparilla on Mikko Lempinen täräyttänyt 1.18 (Audi A4 ETCC) ja nopein prätkä 1.24 (IKINÄ)eli noissa kahdessa voidaan puhua että on samanlaiset kumiseokset ja siipiähän apparalla ei vielä paljoa hyödynnetä (eikä ETCC autossa ihmeelistä tuunigsiipeä olekkaan edes sallittu) joten siinä tuo todellinen ero.

    Te jotka menettä prätkiä haastamaan ostakaa sitten edes renkaat jotka ei kestä enempää kuin 6000km niin sitten olette samalla viivalla mutkaradalla.
    Stripillä ja kadulla mm. Vellamo on usealla autolla todistanut miten prätkän käy(Vitun huonosti).

    Mutta todennäköisuus törmätä prätkällä tuollaiseen on äärettämän heikko joten siitä tuo maine prätkillä että kukaan ei ole voittanut , paitsi...

    PS ei siihen tarvita kuin 65 Nova ja LS-6 :smile:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMike 2004-03-03 20:18 ]</font>
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla muuten oli optimistisena tavotteena ajaa kympin puolelle tavallisilla 205 renkailla kaksvetosella, mutta kolmen lähdön jälkeen totesin, ettei se oo kivaa ainakaan meikäläisen taidoilla. Parhaaks jäi 11.60 ja heittoa noiden kolmen yrityksen välillä 0.8 sekuntia.
     
  8. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jee jee kiva kun tulee kesä niin saa taas ajaa rauhassa mitä nyt 30-50 pärinä-äijjää haastaa kilvan-ajoon.Mä oon paras eikö sitä jo uskota HÄ.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja mäkin kun menin ostamaan ison pyörän, oikein 750 cc Uralin niin nythän huolestuttaa et enks mä pärjääkään sillä isolohkojenkeille :grin:
    Mutkatielläkin se perkele menee kuin pässi vaikka kaikki mopomiehet kehuu kuinka prätkät on hyviä ajaa ja pesee sielläkin autot mennen tullen. Onkohan ton mun vehkeen säädöissä vikaa vai mikäs nyt tässäkin hommassa meni pieleen :???:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terveisiä P.J:lle, oon se Malibun kyydissä ollut entinen mopoilija. "Testilähtö" - tais kiekat käydä päälle 7000rpm:n? Hauskaa/hirveetä oli, kiitos.

    Niin asiaan Oon ajanut varttia mopolla ja autolla. Suurimman osan autoista olisin piessyt 5-0, mutta sitten on näitä P.J:a, S.V:a, D.R:ä ym. jotka ajaa sekuntia nopeammin, ja se on paljon!

    Ne mopomiehet, jotka ajavat ysejä katupyörillään, ovat harvassa. Respect

    P.S. "joku on aina sinua nopeampi"

    Terv. Nikke / Vaasa
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo.suurin piirtein niinku siinä tähtien sota leffas missä ne kerrostalon kokoset kalat ajaa niitä takaa ja aina löytyy isompi kala joka syö sen pienemmän.sit se yks sanoo:aina on olemassa isompi kala.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koska aihe on jo tällä tasolla, kannan korteni kekoon:

    Aivan sama millä te muut ajatte. Mä voitan teidät kaikki mun kolmipyörälläni. Se kulkee just niin kovaa kun jaksan polkea.

    End of topic. Toivottavasti.
     
  13. rauta ja romu

    rauta ja romu 3rd gear

    Kun tämä keskustelu meni tuonne rata puolelle.
    Niin onkos suomen moottoriradoilla ajetut rataennätykset kaksi vai nelipyöräisten nimissä. Se on helppo tarkistaa, niistä on yleensä mustaa valkoisella.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin Alastaron ennätys on niin tukevasti 4-pyöräisen omistama,että sitä ei ole/eikä tule koskaan mikään 2-pyöräinen vempele uhkaamaan. Ton ajan ajoi muuten K.Rosberg joskus 80-luvun puolella.
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On se Keke aika sälli! Ajo Alastarolla noin kovaa, vaikkei rataa ollut vielä edes rakennettu. Vai olikse sittenkin Ahvenisto?
     
  16. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kaikki riippuu pyörä kuskin taidoista. 2-pyöräinen on nimittäin aikas hankala kiihdytellä kun aletaan liikkua 150-500 hv lukemissa. Tuohon lukemaan sisältyy vakio sportit aina turbotetuihin Hayabusiin asti joista on otettu penkissä aikas reilusti tehoa ainakin Ruotsissa ja muuallakin.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaikki rataennätykset suomessa on ajettu autolla ja vielä koppiautolla eli kyseessä on aina ollut neliveto Audi. Joko ns ex. V8 tai A4. apparalla tosin IMSA GTO poikkeuksena parilla kympillä mutta testeissä jollain Audi Sportin omilla ETCC tilsoilla 2l vapari A4 sivusi sitäkin.

    Nyt en siis laske autoiksi Formuloita jotka menee vielä lujempaa.
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Apparalla Keken ajettu aika 1.10 on sivuttu jo F3 ja F250 Super Kart kilpureilla.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kattokaa v8-magazine 8/2001 katu-vette ja vittuilkaa vasta sitte,saatanan pyöräfanit!!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siinähän vois olla uus mp kerhon nimi: Saatanan pyöräfanit
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!