Chevelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dragon^Pr, 26.5.2004.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    ainahan mattaväri on poikaa.

    ja neliovi tolppahan on vaan herrasmies mallia :poff:
     
  2. Chevy_Nova

    Chevy_Nova 1st gear

    Mulla -65 Chevelle Malibu STW 230:sella matkalaukku engiinillä ja aina yhtä mukavalla pg lootalla ympärivuotisessa ajossa...tällee -25 pakkasilla on mukava huristella LÄMPIMÄSSÄ autossa ja katsella kun naapurikaistan TDI-kansa vetää pipoa syvemmälle.. :D
    Noita farmiversioita on vissii tehty about 6500 kpl. tuona vuonna...

    Tietääkö joku onko samanikäsen Caminon takaluukku ja takavalot yhtäläisiä Chevellen farmarin luukun kanssa?
    Ulkonäkö on kuvien perusteella sama.
    Tietty Camino vois olla hassu näky takaikkunalla varustettuna... :rotfl:

    Six in the row makes it go....
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    tuommonen STW on hieno !! yksi auto mika ois kiva omistaa !!
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Oikein! 4doorslammer rullaa ja svartblank viimeistelee kokonaisuuden! pidä toi linja hei! säästyy noita laikan teriäkin :D
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    hyvin liki sama!! itell' on buicin luukku omassa farmissa(64:nen) kas ku letukal o sähkö...ja buicki o veivi(samal lail ku k-blazerin)ja takalasi o blazeris sama!!! mul o semmonenki..oisko "aavistus" kapeempi..mut käryt pysyy ulkona :eek:
     
  6. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Tais olla kiinni ostajan halusta harrastaako takaikkunan kanssa voimailua, vai voimasanoja. Jälkimäiset silloin kun sähköllä tehty voima ei riitä voittamaan kitkaa. Mulla on ollut molempia noissa Buickin luukuissa, ja taitaa toi sun luukkusikin olla yhdistelmä parista luukusta. Ainakin se oli jenkkilästä tullessaan sähköllä.
     
  7. ftp

    ftp 2nd gear

    Mulla on pari Chevelle Malibua -67 4d sedan ja -68 stw.
    Molemmat tällähetkellä työnalla...
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    meinaakko?? ainakaan 64:n "body shop manuaal" ei tunne veivi luukkua!!! pelkästää sähköstä!! simmone pelkkä lätkä mis o lukko mill ohjataan ikkunan suuntaa... eikä toi luukukaan "tapaile" yhtään letukan "muotoja"...JA siittä puutuu se koristelistan paikka(kohouma) mikä o keskellä luukkuu!!
     
  9. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Turha kai tuosta on kinailla. Vai lähdetäänkö kaljalle ja kinataan nenät kipeeks?
    Toi sun luukkus on kuitenkin koottu mun varastosta löytyneillä rojuilla, jos et ole sitä toiseen vaihtanut. Sekin oli alunperin sähköllä. Aikoinaan oli mielessä "siistiä" se tasoittamalla lukkopesän kohouma. Se sähkölukko on nykyään Paimiossa. Luovuin tuosta kun löysin vähemillä kolhuilla varustellun luukun.
    65 Body Service Manual tuntee kyllä kummatkin käyttötavat. Olen muutaman näitä luukkuja katsastellut, ja musta ne on kaikki samanlaisia. Toki on olemassa häviävän pieni mahdollisuus että olen väärässä. :odroll: Tosin erilaiset koristelistoitukset ovat vaatineet erimäärän reikiä eri paikkoihin.
    Vielä amerikansedän kommentti asiaan. These cars all have the same tailgates and inside mechanisms. Only the outside trim is different. 1964-1967 Chevrolet Chevelle/300 deluxe,Pontiac Tempest/Tempest Custom and Safari, Olds F85,Cutlass and Vista Cruiser (same tailgate-rooflines are different),Buick Special/Skylark and Sportwagon (same tailgate-rooflines are different), Canadian Pontiac Beamont.
    Tuolta löytyy jotain tuotantomääriä Chevellen osalta.
    http://www.yearone.com/updatedsinglepag ... dnums.html
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    :D ^selvä...uskotaa!!
     
  11. z28

    z28 Gearhead

    onko kuvia minkänäköinen auto nyt?
    vastalahjana kuva 91 vuodelta. http://kuvablogi.com/nayta/2323871/
     
  12. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    viikonloppuna tuli riipastua auto lopullisen puhtaaksi.


    [​IMG]
     
  13. atn

    atn 1st gear

    Halipa stuippa

    Turun suunnalla työnalla -67 2D sedan.

    Seuraavaksi kori pois rungolta.....
     
  14. Slow66

    Slow66 1st gear

    atn:n projektikuvista tuli ihan nostalginen fiilis. Kun syksyllä 2005 aloimme tehdä '66 2d sedaniani, tuli kanssa napattua muutama kuva:

    Lattia oli ihan ehjän näköinen: http://kuvablogi.com/nayta/2487548/
    Eikä alapuolikaan pahalta näyttänyt: http://kuvablogi.com/nayta/2487549/
    Kontissa oli vähän sanomista: http://kuvablogi.com/nayta/2487547/

    Alunperin piti laittaa muutama paikka pohjaan, puhallus paljasti totuuden: http://kuvablogi.com/nayta/659740/

    Loppujen lopuksi 85% pohjasta meni uusiksi, ja helmat (sisä- ja ulko) ympäriinsä. Runko oli lähes poikkiruostunut ym. kivaa tuli vastaan. Ja auto oli ollut tällaisenaan ajossa ja leimassa.

    Eli tsemppiä atn:n projektille!
     
  15. atn

    atn 1st gear

    Kiitos kiitos.... :D

    Mä en uskalla tota puhaltaa, edessä voi olla muuten todellista stemppiä vaativa urakka. Nostan korin pois lähiaikoina ja korjaan pahimmat ruostevauriot. Koria on korjattu vuosien varrella kyläseppien toimesta ratsupaikoilla. Ei kovin kauniita korjauksia... :( En ajatellut tehdä tästä uutta autoa, vaan tekniikaltaa hyvässä kunnossa olevan cruising pelin. Perustekniikkaa pannuhuoneeseen ja Barumille kyytiä. (näin alkuun)

    Kiitos noista kuvalinkeistä, sä olet tehnyt aika helvetinmoisen työn.
    Muistan ton auton kasin sivuilta, sulla taisi ola niitä useampikin.

    -Antti-
     
  16. Slow66

    Slow66 1st gear

    Olihan se sellainen urakka, että nykyään projektikuumeen iskiessä on hyvä katsella noita vanhoja projektikuvia niin muistaa miksi tuli vannottua että samanlaiseen savottaan en enää ikinä lähde. :D Toki suurin kiitos projektin valmistumisesta kuuluu Mika Knuuttilalle, joka Mopar-hörhöydestään huolimatta näki aivan uskomattoman vaivan autoni peltitöissä. Omilla taidoilla projekti olisi jäänyt kesken.

    Onhan noita muutama, 20 vuotta sitten tuli hankittua '66 ElCamino ja muutama vuosi sitten vielä '66 Chevelle farmari.
     
  17. atn

    atn 1st gear

    66 taitaa olla aika hyvä vuosikerta... :D

    Noi peltityöt on aika haastavia, kun en itsekkään ole alan miehiä.
     
  18. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    hyvän näköinen koppa.. 8)
     
  19. atn

    atn 1st gear

    Tarkoitat varmaan tota Slow66:en valmista koria..... :D
     
  20. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    en oikeestaan...
    mutta komia on sekin toki.
     

Kerro tästä muillekin!