Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. SG

    SG 1st gear

    Täytyypä täältä kysäistä neuvoja ennen kuin tuon kotteron johonkin vien tutkittavaksi.
    Kyseessä -98 6,5 td. Muutama päivä sitten pätki rajusti, eteenpäin pääsi aivan pintakaasulla. Sitä kesti muutaman km ja taas kaikki toimi kuten kuuluukin. Moottori valo jäi kojetauluun palamaan sammuakseen seuraavana päivänä. Luulin jo että oli ohimenevä häiriö kunnes taas tänään ilmaantui. Valo syttyi taas kojetauluun ja eteneminen oli tuskaa. Vaihteistoon on jollain tapaa tuo vika yhteydessä kun ei kolmosesta isompaa suostu vaihtamaan.
    Välillä kyllä vaihteet vaihtuu ihan ok. kun pätkiminen on jäähyllä. Tyhjäkäynti tuntuu käyvän ihan ok.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    polttoaineen saanti tulis kyllä ekana mieleen tosta pätkimisestä, Onko suodatinta vaihdettu ikinä? ja toimiiko siirtopumppu?
     
  3. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Ei o kyl subbe mutta samaa tekniikkaa...Ajettelin että täältä löytyisi paremmin vastauksia.....

    Eli Maanantaina vani otti ja sammui, lähti käymään ja kävi tosi huonosti ja savutti. Tämän jälkeen käynnistyi mutaman kerran ja kävi hyvin kunnes lakkasi vallan käymästä.

    No sitten hain 400e FSD yksikön, ei auttanut mitään, edelleenkään suuttimille asti ei tule naftaa.

    Seuraavaksi reväytin ja hain 1400e:n uuden syöttöpumpun, sama juttu ei edelleenkään tule naftaa suuttimille.

    Äsken hain lainaan ison tietokone boxin, ei edelleenkään tule naftaa.

    Seuraavat asiat testailin jo ennen kuin uusin mitään:
    Sammutussolenoidi toimii.
    Sähköinen nafta pumppu toimii.
    Naftaa tulee syöttöpumpulle.
    Keskuslukituksenkin kunnostin.
    Tuli mieleen että voisiko olla ajonestopäällä, autoon on ollut kokoajan vain pelkät avaimet ei siis kaukosäädintä ollenkaan (ilmeisesti ajonesto joskus ohitettu)

    Voiko ton ison boxin ylipäätään vaihtaa toisesta autosta, kun ei sekään tuntunut auttavan

    Aukaisn ton ison boxin ja siltä on kyllä kärähtänyt yksi icepiiri
     
  4. Arska63

    Arska63 1st gear

    Re: Maavarasta....

    Tosi on.Ja mites meidän piha!laiskasti tehny lumitöitä 4wd:n takia.Subella tampottua lunta varmaan puoli metriä.Se kun sulaa äkkiä niin autolla lähtijät on vähissä :rotfl:
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Minkäs ikänen tää ongelmavani on?
    obd1 vehkeissä ei oo vielä tietsikassa ajonestoa, mut 2:ssa voi olla, sen tietokoneboxin voi vaihtaa toisesta autosta jossa on samanlainen tekniikka, jos tekniikassa on olennaista eroa niin joutuu ohjelmoimaan uudestaan.
    Nythän siinä on mahikset että sun oma tietsikka on hajalla (se mainitsemasi palanut ic, ois kyl hyvä tietää mikä sen on rikkonu, jossain oikosulku?)
    Ja siin toisessa tietsikassa on ohjelmoituna ajonesto.. :odroll:
    Et sitten vikakoodeja kattonu missään vaiheessa?
     
  6. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Tää ongelmavani on -98 ja toi mistä boxin lainasin on kans -98. Kummassakaan ei ole ollut kaukosäätimiä enää aikoihin.

    Mulla on itsellä toi autocomin testeri, tein sillä obd:n ei herjannut mitään vikoja missään vaiheessa.
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Tutkitaan ensin ja sitten vasta vaihdetaan osia ....

    Teree :D

    Joskus noiden toiminta/käyntihäriöitä aiheuttavien syiden selvittäminen voi olla tosi kinkkistä ... vaan lompakkoystävällisempi tapa on koittaa ensin selvittää syy ja sitten vasta lähdetään osia vaihtamaan. :wink:

    Josko omat tiedot / taidot ei riitä, niin kannattaa tosiaan kysellä vaikka täältä topiikista niiltä jotka ovat näiden vehkeiden kanssa enemmän toimineet. Tämän topiikin piiristä löytyy tietoa,taitoa ja vehkeitä joilla noita vikoja pystytään jäljittämään paremmin kuin monissa alan korjaamoissa. Tulee halvemmaksi ensin selvittää mahdolisia syitä, kuin vaihtaa umpimähkään osia. :poff:

    Ja hyvänä lähtökohtana kyselylle on laittaa näkyviin kohteen malli ym. perustiedot. Mitä selkeemmät lähtökohtatiedot, sen nopeemmin ja paremmin löytyy mahdolliset vian haarukointiohjeet tämän topiikin jäsenien kokemusperäisestä tietopankista. :wink:

    Tuo edellä oleva juttu ei ole tarkoitettu ottaa esille nyt yksin tämän tapauksen tai ongelman takia, vaan yleisenä "muistin virkistämis juttuna" noiden perustietojen oleellisesta tärkeydestä .

    :poff:
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Näätkö testerillä tuleeko kampiakselilta pyörintänopeustieto?Ei silti kai sen pitäis käydä ilmankin..en ny muista.
     
  9. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Joo, kyllä määkin korjaamoa yritän pyörittää ja olin kovin varma tästä pumppuviasta. Kampiakselin asentoanturilta tulee autocomin mukaan pyörimisnopeustieto.
     
  10. Panze

    Panze 3rd gear

    Sinne Pmd yksikön liittimeen pitäis tulla ainakin 2 jännitteellistä johdinta sekä yksi missä pitäis olla n 1,2-1,8v startatessa 5 kierroksen jälkeen.
    En muista ulkoota noita piuhoja mutta voin kurkata joku hetki papereista.

    Noi ecm yksiköt ei oo kovin yleisiä kärähtelemään. Jos siellä jokin piiri on sauhunnut niin vois kuvitella että siellä on joku oikari.
    Onhan konehuoneen sulake/relerasian kansi paikoillaan ja lokarin reunan vedenohjain lokarin reunassa paikoillaan (konehuoneen puolella se ohjain)

    Jos kampuran asentotunnistin olis mykkä niin auto lähtis käymään n12sek startin jälkeen "vikatilassa"

    Jos se käynn esto on ohitettu niin se on varmastikkin tehty vaihtamalla 97 mallin softa ecm yksikölle mikä ei muuten oo sit mikään paras softa vaniin :)
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Tuli mieleen että noissa td-vaneissa yksilöstä riippuen saattaa koneen johtosarja päästä hinkkaamaan ilmastoinnin kompuran putkilähtökalikkaan ja on ollu oikarivikoja.Tarkista toi.
     
  12. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Tosta boxin vaihdosta vielä.... Luulisi toimivan missä autossa vaan jos otan ajoneston boxin samasta autosta.....?
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Laittelin sulle yv,llä sen kytkentä kaavion ja tarkistus ohjeen.

    Jos se ajonesto on ohjelmoitu pois ecm,ltä niin sitä ei enää ole. 97 malleissa ei oo ajonestoa.
    Katsoppas jos se sun scanneri pystyy hakemaan ecm,ltä auton vin koodin,ja vertaa sitä auton vin koodiin.
     
  14. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Uusi päivä....

    Huomasin tossa äsken tarkemmin tutkittuani että tämä ongelmavani on valmistunut 2/97 ja toi josta laitasin boxin on valmistunut 1/98.

    Ja sitten vielä 1/98:ssa on ajoneston sininen boxi ja tässä ongelmassa ei ole edes paikkaa ajoneston boxille.

    Isojen Boxien numerot ovat kyllä samat.

    Olisiko jollain ylimääräisenä ajonestotonta boxia?
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Niinkuin itekin huomasit ne boxit on samoja, pitää vaan ohjelmoida uusiks jos on väärä ohjelma sisällä.
     
  16. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ja eikun remonttia taas tiedossa :( Ihmettelin taas kun joutui viikossa pari litraa lisäämään jäähdytysnestettä ja vuotokin tuli paikallistettua sitten kuitenkin. Imusarjasta se tiputtelee hyvin hitaasti mutta kuitenkin.

    Onko kenelläkään kokemusta imusarjan tiivisteiden vaihdosta? Onko minkälainen homma?
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

    Minä tai kojo voidaan ohjelmoida sulle sellainen poksi. yv,llä lisää.
    Tai voit soittaakkin jos uskallat.

     
  18. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    Mitäs met bussikuskit!

    :lol: Jipii!

    Ootteko muut huomannu kun lähestyt bussi pysäkkiä sinne kiiruhtavat tai siellä olevat alkavat valmistautua astumaan kyytiin!? :rotfl: Nyt vaivaasen päivän dösä lakon aikana rupes jo säälittää meinasin pysäyttää pysäkille ja raakkaan ketä otetaan kyytiin ikähaarukka 18-35 naaraat tervetuloa nahka penkille turvavyö jokaiselle tilaa on ym.kuski jotenkin pervo mut niin on muutkin pussikuskitkin :D ja perille päästäis vaik kelit mättää!
    tää oli vaan tällaanen jänes kevennös arjen ja onkelmien keskelle!
    Mäkin oon Masalan koulun vieres parkkiksella nähny pari siistin näköstä subbee toises joku bisse mainos kyles!


    Mikään muu ei niin vituta kun köyhien rutina! :poff:
     
  19. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Hermot menee....

    Yht äkkiä kun keskuslukitus alkoi toimimaan kunnolla alkoi naftaa tulemaan ja auto lähti käymään. Tästä inostuneena vaihdoin uuden syöttöpumpun pois ja laitoin tilalle vanhan pumpun ja sen kyljessä vanhan fsd:n. No auto toimi ihan ok. Tästä riemastuneena kasailin kaikki takaisin niin eikös tää ota ja ala sammuskelemaan. Parin tunnin päästä kun juputus päässäni oli tasaantunut ja olin ajatellut asiaa, niin vaihdoin uuden fsd. NYT EI TAAS LÄHDE KÄYMÄÄN!!! Keskuslukituskin toimii niin kuin pitää, mutta tuntuu ihan siltä kuin olisi ajonesto jotenkin päällä taas.

    Ja silloin kun toimi niin toimi ton toisen auton tietokoneella, joka on edelleenkin kiinni.

    Ei oo todellista, oon koko pienen ikäni tapellut kaikenlaisten autojen kanssa mutta tarvii sanoa että ikinä ei ole näin koville ottanut! Nyt 5pvä x 12h/pvä=60h takana tän ongelman kanssa.
     
  20. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Uusi päivä.... Ja syöttöpumppua vaihtamamaan....
     

Kerro tästä muillekin!