Työkaluja made by myself

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 63impala, 30.11.2003.

  1. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Voiskos tuosta saada kuvia? joku ton levyinen ois aika passeli ja sen järeysluokan että sillä 5mm kamakin menis hyvin ettei tarvii hampaat irvessä veivata :odroll:

    Mul oli noita leikkauskuvia enemmänkin, mut toi nyt tais olla onnistunein..täytyy jossai vaiheessa ottaa lisää, ku joutaa..yksin on hiukka vaikeaa, ku joutuu "itselaukaisimella" napsimaan..
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Seppä työssään, ilma sakeena tulta ja tulikiveä. :eek:
    On kyllä hyvä kuva.
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Tämä kanafarmarin tekemän putkimankelin periaate toimii levymankelina loistavasti olin itte paikalla ku se pyöräytti kytkinkopan tällä [​IMG]
     
  4. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    joo kyllähän tuo varmasti toimii siinä käytössä..tuosta kyselinkin aikaisemmin yv:llä, tuo on varsin pätevän näköinen kampe putkentaivutukseenkin.. :D
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ompas hienoa jälkeä!
     
  6. Gutless

    Gutless Gearhead

    elikkäs tällä tehdään "racing" vahvikelappuihin reikiin viimeistelyt / vahvistukset?

    Tuo on siis viimeistelyyn, oletko tehnyt pistimen + tyynyn myös itse?
     
  7. v 100

    v 100 1st gear

    No nyt rupes muaki kiinnostaan siis mihinkä racing lappuihin, on
    ihan híanioa jäläkiä, näyttäis siltä että on sorvi hallus.
     
  8. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Saranatapin irroitus työkalu.

    [​IMG]
     
  9. VesQ

    VesQ 1st gear

    No perkule, tossahan on jo ihan ajatustakin. Mahtuuko muuten tollaseen "normaalipaikkaan" eli oven sisäpuoliseen saranaan. Paljon tossa on "iskupituus", vai lisätään palikkaa väliin muutamaan kertaan. Onko ylävasteessa reikä josta tappi mahtuu tulemaan läpi

    Yksinkertaista mutta silti toimivaa mutta kuitenkin niin monimutkainen miettiä miten toteuttaisi kun tyhjästä lähtee :D

    Täytyykin kopioida itelle kun tarvii tosta projektista tapit irrottaa
     
  10. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Normipaikkaan en osaa sanoa kun ei ole tullu mieleen kokeilla.. :)

    Yläleuassa on tapin mentävä reikä jotta se mahtuu nousemaan ja alaleuassa on n. 10mm syvä reikä johon vaihdetaan pitempää tappia sitä mukaan kun saranatappi nousee.

    Isku on vajaa 10mm.
     
  11. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Tommoinen piti tehdä capriceen ku ei vararengas ollut kiinni millään ja ei ollu avaintakaan kontissa.Ei ainaskaan lentele avain pitkin konttia.


    [​IMG]
     
  12. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Puhdistusmylly

    betonimylly tuli päivitettyä tuollaiseksi puhdistusmyllyksi ja nyt on muutama koe-erä ajettu.

    Kumituksen tarkoitus on vaimentaa ääntä ja kierrättää puhdistusainetta (itse olen käyttänyt hiekkaa) paremmin, ihan sileällä pinnalla oli taipumusta jäädä "sutimaan" (mylly pyörii mutta sisältö ei liiku).

    Lähinnä ruostuneita teräs- ja rautaosia olen siinä myllyttänyt, tämä on siitä kätevä että sinne voi laittaa tallipäivän ajaksi sangollisen pikkuosia pyörimään ja illalla ne ovat valmiita maalattavaksi. Kauhean nopeahan tuo ei ole mutta sen ajan voi käyttää itse hyödyksi, tai lepäilyyn ja katsella kun mylly työskentelee.

    Itse olen saanut parhaita tuloksia hiekoitushiekan ja karkeahkon hiekkapuhallushiekan seoksella. Tuommoisessahan voisi kai käyttää muitakin aineita, esim. pähkinänkuorimurskaa ja tietääkseni messinkiosia on kiillotettu sahajauhossa. Oliskohan muuten joku sinkopuhalluksessa käytettävä lankakatko tms hyvää tuommoiseen? Mistähän semmoista voisi ostaa?

    Kansi kannattaa laittaa jos myllyä käyttää sisätiloissa, hiekka kuluu aikaa myöten hienoksi pölyksi ja tarvii uusintatäytön.

    [​IMG][/img]
     
  14. Quest

    Quest Gearhead

    Multa löytyy hiomakartoita, jotka on tarkoitettu tuollaiseen "myllyttämiseen" tai tärypuhdistukseen.
    Toimii hyvänä tehosteena hiekan lisäksi, kun tilavuus noinkin suuri.
    Samoin loistavia tankkien yms. puhdistukseen
     
  15. jake74

    jake74 1st gear

    Re: Puhdistusmylly

    emäntä puhdistaa/kiilottaa hopeakoruja saman tyylisesti mutta on pienemät vehkeet. litran muovipurkki ruuvattuna auton tuulilasinpyhkijän moottoriin. purkissa on vettä ja jotain erin kokosia kuulia. en muista oliko ne rauta vai mitä kuulia.
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    nehä kiilloottaa aluminii simmoses "vatkuli kaukalos"... ja siel o vaahto kumin kappalii :eek:

    toi betoni mylly homma o kyl aika asialline!! varmaan täytyy kyll jollain muulla laittaa mummimato kiine kuin sikafleksill? vai eikö noi muka kulu!!

    täytyypä kokeilla... hienoidea :D

    tommotteen betoni myllyä hyväks käyttäen ( :rotfl: ) ollaan pari tankkia putsattu sisältä!!

    pari kuormaliinaa ja hiekkaa sisään.....ja puhdasta tuli..olikos se 56:sen tankki jonku 12tuntia :wink:
     
  17. hara64

    hara64 1st gear

    hyvä idea toi "juko7"n betonimylly.
    tossa voi hyödyntää paskaks hakattua vanhaa myllyäkin.

    voihan noi kumimatot kiinnittää vaikka läpipulteillakin.


    voihan naapurit kattoo hiukan kieroon kun tollasen vie kerrostalo alueen parkkipaikalle ja ottaa virran lämpötolpasta :rotfl:
     
  18. v 100

    v 100 1st gear

    No pitäähän suomi pystyssä pitää ja myllyä pyörittää vaikka
    siitä naapurin sähkötolopasta.
     
  19. pepe82

    pepe82 1st gear

    Tuli askarreltua piiiitkä hylsy öljypaineanturin vaihtamiseen.
     
  20. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     

Kerro tästä muillekin!