Jeep Grand Cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja juhhi, 21.3.2010.

  1. juhhi

    juhhi Gearhead

    Kyseinen auto kiinnostais hommata. Vm 2002 tai vähän uudempi 2,7 crd koneella. Nettiautossa hyvä valikoima, ei taida kannattaa hakea saksasta? Hintaluokka lähes sama mutta suomen varustus taitaa nostaa hintaa senverran, että samanhintaiseksi tulee. Käyttökokemuksia kaipailisin OD:laisilta, testejä en löytänyt tuon ikäisestä Jeepistä mistään. Taitaa auto olla euroopassa valmistettu ja mersun 5 pyttynen kone? Onko jenkkiversio muuten identtinen paitsi tuo kone? Saako US-osia myyvistä liikkeistä huolto- ja varaosat? Minkälainen jakopään rakenne? Kaipaako lisälämmitintä kovalla pakkasilla? Hyvänkokoinen auto taitaa olla kahdelle aikuiselle,kahdelle lapselle ja isolle koiralle. Vetokykyäkin riittävästi.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Suht kivalta toi on tuntunut, vajaan 2v ja 70tkm on menty. Kone on mersun 270cdi, ainoo murhe taitaa olla suuttimen pohjien tiivarit joiden vaihto ei onnistu ilman koneen pudottamista älykkään rakenteen takia. Webasto mun omassa on mut ei sitä ajossa tartte, muutenkin tarkenee. Quatra Drive on aika viisas neliveto ja pikkasen lastutettuna tuo kulkeekin liikenteen mukana, liukkaalla jopa muita nopeemmin.
    Vetokyky on 3360kg, just tuossa vetelin melkein 3 tonnin kuormia ja hyvin tuli perässä.
    Tän mä toin saksasta, hinta oli 14t ja verot 7t. Nyt taitaa saada tuohon rahaan Suomestakin.
    4x4 osiossa on lisää juttua näistä.
     
  3. juhhi

    juhhi Gearhead

  4. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Joo, jos kunnossa olevan löydät niin mukava peli.
    -omassa eberi, ei kaipaa ajossa näemmä, mutta varsinkin tänä talvenä ei olisi juuri raaskinut mistään lohkolämppäristä saatika ilman käynnistellä.
    -tekniikkaa ruoditaan mersu forumilla, esim em lämpöihin vaikuttava termari jonkinlainen kulutustavara, kuten suuttimiin liittyvät asiat
    -varaosia veholta tekniikkaan, osa jeepiltä kori yms "vakio" osat normi us liikkeestä tms.
    -lastuista en tiedä, kulkee ihan riittävästi vakionakin. Ei välttämättä haittaa, kunhan on "oikea" lastu eikä ulkopuolinen syötön huijaus
    -vetokilot on muuten omassani 3500
    -mikä on suomen varustus? Talvirenkaat?
    -jos tulee moottori/loota vika, joutuu maahantuojan juttusille, tai pajaan missä DRB lukija
    -ilmaläpissä/servoissa ongelmia, kannattaa katsoa vikakoodit niistä, saa napeista

    Ajoltaan vähän kova, kuuluu tosin auton luonteeseen, muutoin mukava.
    Tyypillinen amerikkalainen, huurteenpoisto aika onneton ja ei kovin hyvät valot (etsi xenon malli), navigointiiin ei oikein helposti saa CDtä (ehkä maahantuojalta??).
    Voimansiirrosta saattaa löytyä kosteita kohtia.. Jamant varmaan kertoo niistä lisää, takapyörän laakerit taitaa loppua vaikka huoltaisi?, tyypillisesti autossa saattaa olla huoltoleimoja mutta autoa ei ole oikeasti huollettu (koskee tosin kaikkia autoja) eli kannattaa olla tarkkana.
    Omassa ei oltu lootan öljyjä vaihdettu, jarru remontti oli tehty... ei oltu osattu laittaa tiivisteitä paikoilleen ja liukupinnat/tapit ruosteessa - ei oltu voideltu -> jarrut "nypyttää".

    Tuossa pari kommenttia mietittäväksi.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mulla on kyllä tuollainen ulkopuolinen purkki ja pelaa hienosti, vääntää selkeesti enempi ja kulutus on litran pienempi kuin ilman.

    On tuollainen vähän käytetty ylimääräisenäkin jos joku haluu "virittää" kans. :lol:

    Edellinen kulkupeli oli roadmaster LT-1 koneella niin tää tuntui ens alkuun pirun kovalta ja hengettömältä.......
     
  6. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Lueskelin tuota MB foorumia, jossa oli parhaimmillaan saatu koneita korjauskuntoon jollakin vastaavalla virityksellä.
    Tuossa kommentti aiheesta:
    "Huijaamalla toteutetun tehonlisäyksen huonous on juurikin siinä, että kaikki ecun laskemat toimet, liittyivätpä ne nyt sitten melkeinpä mihin tahansa osa-alueeseen moottorin toiminnassa, menevät pieleen.
    Syöttömäärä (oikea) on niin keskeisessä asemassa kaiken laskemisessa.
    Se näkyy kaikessa, vikaherkkyydessä, kaikkien raja-arvojen laskeminen menee pieleen, ajotietokone/huoltoilmaisin näyttää väärin, ahtamaton syöttö on liian suuri -> katti tukkeentuu herkemmin, kierrätys on liian suurta ruiskutettuun polttoainemäärään nähden, ruiskutusennakko menee pieleen, esiruiskutus samoin...
    ym, ym... "

    Kai niitäkin on erilaisia, mutta itse en laittaisi.
    Ainakin MBn tapauksessa on fiksumpaa muuttaa alkuperäisiä käyriä jolloin ohjain toimii aidoilla arvoilla.

    Paljonko kulutus on?
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Vie maantiellä 8, motarilla 9, melkein 3 tonnia painava traileri perässä 11. Kaupungissa ei taida 10 riittää alkuunkaan mun ajotyylillä.

    Noissa purkeissa on useampi asento ja mä olen käyttänyt noita miedompia kun tavoite oli saada vääntöä kärrin vetoon eikä huipputehoa, kait noillakin saa jotain rikki jos kääntää nupit kaakkoon ja polkee aina hulluna. Mut noi maksoi alle 200, ohjelmointi tekis 500, halpuus houkutti taas + asennus onnistuu koulutetulta apinaltakin.

    Epäilemättä ohjelmoinnilla sais parhaan tuloksen mut tuokin on toistaiseksi kelvannut mulle. Katotaan sitte jatkossa kun nälkä taas kasvaa syödessä. Nyt on K&N putsari ja flowmaster vaimennin, seuraavaksi kokeillaan jotain muuta.
     
  8. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Kulutusta pääsi mittailemaan... ilman purkkeja siis.
    Tiellä vei 80-100, n 7.4, "highwayllä" n 130 ottikin jo 10.1.

    Kärry vasta ajatuksissa... ei pääse tuommoisia massoja vetelemään.
     

Kerro tästä muillekin!