Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mites jos tekis lastun josta vaan poistas koko egr:n?

    Ei huono ajatus. Lisää tosin kysymyksiä -> miten, kuka ja mistä sais ostaa?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    No mä en oo juurikaan noit bensakoneen lastui pykänny, mutta jos kaivat mulle sen auton iän, tietokoneen numeron ja alkuperäsen lastun koodin niin voin kattoa löytyykö multa tarvittavat kamppeet, jollei tarvi muita muutoksia kun sen egr poiston.

    Jos en ihan väärin muista niin ainakin nimimerkki jariluo on jotain bensavehkeiden lastuja ropannu...
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Kaivan tiedot, mutta koska auto on mulle uus niin tarviin apuja. Mistä löydän sulle noi tiedot tietokoneesta? Auto on valmistenumeron mukaan 1989 ja helmikuussa 90 otettu käyttöön.

    Ei tarvita muita kuutoksia kuin egr:n poisto.
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Hyvällä tuurilla tietsikan päällä on tarra jossa on joku numerosarja tyyliin 1228747 ja joku neli kirjaiminen koodi tyyliin ARXL, Kurkkaa jos moinen tarra löytyy niin pistä mulle vaikka yv:llä mitä siin lukee..
    Sit jos tietsikan päällä ei lue mitään niin pitää melkein avata siitä se luukku jakattoa mitä lastun päällä olevassa tarrassa lukee..
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Lukee ASDU ja 1227747

    Tukkisin sen egr:n ja ajelin päivittäisen työmatkan joku 5km. Ei syttynyt service valo ja luin koodit kun pääsin kotiin. Nyt ei tullut enää koodia 32, mut tuli 44 eli laihalla. Kuuluuko tää asiaan?

    Onko syytä tehdä se lastu josta jätetään egr pois vai jotain muuta?
     
  6. -ari p-

    -ari p- 1st gear

  7. kojo

    kojo Gearhead

    En kyllä ihan äkkiä ymmärrä mikä seosta laihentas jos egr:n tukkii jollet sitten samalla tehny jotain imuvuotoa sinne..
    Siihen bensavehkeen lastuunkaan en ota muuta kantaa kun että on tehtävissä, tarvittavat tiedostot löytyy ja ecm:män sisälle joutus juottamaan uudelle muistipiirille oman jalan (joita ei mulla ainakaan ole kotona)

    Muut jatkokoot ton bensakoneen sielunelämästä, toi sähköohjattu DS-4 ruuttapummpu on mun aivoille selkeempi käskytettävä kun bensakone :odroll:

    Ja tuollahan on kyl miljoona topiccia astrojen vioista, sen kutvos koneen tekniikkka on yllättävän yhteneväinen tohon 5,7:aan verrattuna..
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Onkos sellaista tehnyt kellään että kun laittaa nelivedon päälle, menee pari sekuntia niin auto sammuu ja polttaa ecm-b sulakkeen?
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    Irrota polttimo. Kone menee tosin varmaan limp back moodiin isommilla muutoksilla. TBI:hin saa lastuja ja muuta kivaa virikamaa jenkeistä jos vajaa 300 hummaa riittää. Jos ei riitä on syytä siirtyä johonkin muuhun mottorin ohjaukseen.
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    oikosulku jossain ...

    Hi!

    Kuulostaa kovin oudolta yhtälöltä :eek: Jossain on nyt jonkinlainen oikosulku tai ottaa maihin väärässä paikkaa. Tulee mieleen että voi ECM ottaa itseensä ja vahingoittua jos huono tuuri käy :-? näin ainakin maalaisjärjellä ajatellen tulis ekana mieleen. Kannattaa varmaan ( 4WD ja ECM:n läheltä ) käydä läpi piuhat ja liittimet, ettei ole kulumia tai hiertymiä. :odroll:
    Toivotaan että noi viisaammat osais nuvoa paremmin.
    Itse en kyllä tuossa tilanteessa kokeilis kovin montaa kertaa nelivedon kytkemistä. :poff:
     
  11. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Subbeprojektissa lievää tyhjäkäyntiä.. Tilasin 3" korotussatsin, kunhan se tulee niin pääsee jatkamaan..
    Valojensäätömoottorit hommattu, jos muilla Metro-Auton maahantuomissa samat niin ne on peräisin f-astrasta.
    Cooleri tuli torstaina, pitää tehdä kiinnityspisteet frameen ja syylärille kanssa.

    Ehdin jo hommata ton 3" downpipen mutta nyt mahtuis suurempikin, pitää kysellä maanantaina marteliukselta onko sieltä saatavilla..

    Mites paljon turbon puolelta joutuu purkamaan et saa suuttimet vaihdettua?
     
  12. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Kuvia kehiin projekteista....
     
  13. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Lastu on tehty ja postissa. Kiitos tän keskustelun vinkkien. Vielä kun saan sen vaihdettua niin ollaan taas paremmilla kantimilla. Autokin paranee kokoajan kun vaan kerkee laittamaan uutta osaa kiinni.
     
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    No nii, tuli tossa kans jo suvikummit vaihdeltua. Kyllä näis on helppoo vähä etujarruja herätellä; putkipihdeillä saa männän sisälle mtn purkamatta ja satulaa voi liikutella. Mutta takana toisella puolella mullakin on pieni laakeri(?) välys...

    Onko tähän välykseen jtn tehtaan ohjetta?

    Kukaan vaihtanu puolikelluvaan laakeria??
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    On vaihtanu.
    Jos välys on pystysuunnassa se hoituu laakerinvaihdolla, jos akselin suunnassa sen poisto tarvii perämurikan sisälmyksiin tutustumista...
    Onneks mulla on toi fullfloateri...
     
  16. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    juu eikai siitä haittaa vielä ole jos liike luokkaa 5 millä tai alle...

    mistä tietää että kesä tulee? ilmastoinnistä tuli mömmöt ulos. putki poikku takakennolta.... :cry:
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    onko muuten tietoo paljonks sun kilpurilla on menty???
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ei mitään jos on sopivat työkalut, tosin paljon helpommalla pääsee kun ottaa turbon pois... Muutamat suuttimet tullu vaihdettua ilman turbon irroittamista, ahdasta on mutta onnistuu. Toi sun korotussarja on ilm. korin korotussetti? Ei alustan? Ite oon ootellu 6kk leveling kittiä tohon omaani, just eilen soitin ja kyselin sen perään. Ei mitn tietoa koska saa, alunperin piti mennä pari viikkoa :mad:. Taidan huomenna tehdä sen itte, tiedän ainakin koska on valmis.
     
  19. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    jos multa kysyit nii 340tkm tulee just
     
  20. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Juu, varmaan napattava tuo turbo irti..äkkiähän tuo tuosta lähtee kun pakoputkisto ja ahtoputket pitää kuitenkin rakentaa..

    Kyllä on korinkorotussetti, performance acessories. Tilasin samalta hemmolta kuin äffäänkin..se tuli ainakin pari vuotta sitten nopeesti, oliskohan menny 1,5vkoa kun paketti oli tullissa.
     

Kerro tästä muillekin!