GMC jakovaihteisto kysymys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rokkaaja, 29.3.2010.

  1. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Jahas,oliskohan kenelläkään tietoa noista GM:n jakolaatikoista? Olen ihmetellyt meidän pikku pikapin jakolootaa ja tullut "huhujen"mukaan siihen tulokseen että olis olemassa semmoinen jakolaatikko missä on tasauspyörästö ja siinä erikseen kytkettävä lukko,tuppaa ahistamaan ajella "yhtärautaa" nelikolla talvisin.Eli onko saatavana GMC K1500 -88 5.7 litre TBI ja TH700R4 perässä,sportsideen sellaista jakolaatikkoa missä olis erikseen lukko jakotasauspyörästölle...jos ei ole sellaista niin onko olemassa "full time 4wd"-jakotoosaa missä olis ko.lukko erikseen kytkettävänä,sähköllä,alipaineella,mekaanisesti.Mitä häh onko tietoo????
    Nimim. alkaa risoo toi "vänkääminen" nelikko päällä :eek:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jakoaskin tyyppi vaihtu juuri -88, ja tossa pitäis olla NP-241 kun ennen oli NP-208. Molemmat on part time 4WD toosia ilman tasauspyörästöä.
     
  3. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Tuon tiesin,mutta siis onko olemassa muunlaisia jakolaatikoita tuohon kikottimeen vai meneekö "liimaa,leikkaa,askartele"-linjalle eli ei oo ellei itte tee...nii paitsi tietysti Ameriikan-ihmemaassa.... :lol: Tarttee varmaan hommaa sitte se thermal actuatorin korvaaja,eli se hantaakki mist nykäsee ni tulee etupää mukaan....alkaa tuntuu et koht kajahtaa paikat tuosta kun jurnuttaa nelikko päällä pitkin poikin,vaik manuaalissa sanotaan et "...voit käyttää nelivetoa märällä,lumisella ja mutaisella tiellä,max nopeus 80km/h" .Menin onneton ostamaan BFGoodrich:n WinterSlalomit...ei tuo kottero noilla pyörillä meinaa ees nelikko päällä mennä meijän pienestä pihamäestä ylös saatikka yritä ajaa motarilla pelkällä takavedolla....nimensä veroiset renkaat,hei nyt lasketellaan! EN SUOSITTELE ainakaan pick uppeihin....
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on 2500 pikkari, eli akseliväliä jonniin verran enemmän eikä 4vedolla ole mitään vaikeuksia ajella märällä tai kuivalla. Tosin jos kuivalla asfaltilla koittaa kääntyä ratti "tapissa" niin meno on melko nykivää ja pomppivaa :rotfl: . Jos haluaa jatkuva4vetoisen tasauspyörästöllä niin luulen että 203 toosan sais jostain ilmaatteeks hakea :poff: .
     
  5. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    No,juu mullehan tuolla ei ole suurta merkitystä...vaimo kun vaan tuppaa olemaan hmm,no tuota nainen niin ajotyylikin on sitten ratti linkkuun nelikko päällä vaikka parkkihallissa ja julmettujen kiroilujen saattelemana yritetään taivuttaa vetoakselit ja nivelet kieroksi(kun tuo pois kytkeminen on aika tolkuttoman hidasta!)...että ihan mielenrauhan takia (ja tolkuttomien korjauskulujen vaaran)takia minä tuota kyselin...Noh,rengastus on tarkoitus vaihtaa ens talveks parempaan ja lavalle pari hiekkasäkkiä ehkä näillä eväillä mennään kohti kesää... :eek:


    Oho! mulla on eräs opus missä on maininta et NP 203 on vahvimpia neliveto jakolaatikoita mitä on ikinä tehty,tosin valurautaa ja hammasrattailla mutta kuitennii! ei taija olla ihan "uloskanto" hinnoissa nuo jakolaatikot...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis 4veto tipahtaa heti pois kun kepistä heittää 2wd asentoon :soosoo: .

    Ja ei noita 203 lootia kukaan halua autoonsa nykyään laittaa. Itekkin olen noita poistanut puolisen tusinaa ja alumiinista tilalle. Joo ei ole yhtään kun ne on artistien toimesta kuskattu minnelie.
     

Kerro tästä muillekin!