Chevelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dragon^Pr, 26.5.2004.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    jep ja sitku lisätään soppaan viel buick.. ja se warmarina...ni saadaan viel pari erimittast runkoo...oiskos se hoku holiday-cruiser se pisin a-koppasen runko :oops:
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hyviä tarkennuksia, kiitos siitä! :D

    Mutta pääasiassa noi runkomitoitukset menee silleen että 1964-67 ja 1968-72 eiks jeh? Näin niinkuin nyrkkisääntönä..
    Varmarit, lava-autot ym ovat sitten luku erikseen..? Joo tarkkana saa varmaan olla runkojen kanssa, mutta onhan takavuosina tehty näitä korinvaihtoja yli edelläolleiden nyrkkisääntöjen.. ;)
     
  3. NTF-3

    NTF-3 3rd gear

    Noissa 65-67 ss 396 malleissa näyttäis olevan boxattu runko ja jos on ollut manuaalilaatikko niin rungossa takana ylimääräset vinotuetkin. Myös taka alatukivarret on saanut boxattuina.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Käsittääkseni toi taka(ala) tukivarret oli boksattu jos autoon tuli kallistuksenvaimennin taakse. Eli F41 alustapaketti, johon kuului toki muutakin.
     
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    saakohan '67 chevelleen miten helposti katsasteltua 396cidn ? toi meikäläisen lintta o alunperi 250cid kutosella vissii ollut. vai onko se 230cid...

    meniskö tuo iha samaan tapaa ku tuoho caminaanki ettei mitää tarvihe tehä ku kaikki o niinku muissaki vehkeissä 8)
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kyllä saa. helposti.

    Tosin suosittelen kaikkiin jenkkeihin vähintään levyjä eteen ja 2-piirinen pääsylkky.
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    oisko esittää faktaa esim jonkun kaavakkeen muodossa ?

    2-piiriset noi jarrut on tainnu olla tehtaalta lähtiessä kaikissa '67:ssa...ainaki näin huhut on kertonu 8)
     
  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulla on 65 ja oletin että noissa on kaikissa 1 piiri jarrut....

    Ton omani kun muutoskatsastin niin ainoo mikä piti vaihtaa oli kasimallin etuvakaaja.

    Etujouset olisi ehkä pitänyt uusia myös mutta mulla oli eibachin jouset alla ja niistä kuitti.

    Chiltonin kirjasta katteltiin leimamiehen kanssa joitakin alustanosien numeroita ja todettiin että samaa tavaraahan ne.

    Nykyään mulla lukee papereissa että "vastaa alustarakeenteeltaan 1970 454 LS6 mallia." :rotfl:
     
  9. z28

    z28 Gearhead

    65:seen leimasin 454:sen etujouset piti vaihtaa ei muuta.
     
  10. chyevelle

    chyevelle Gearhead

    70:sen pikkolohkosta 307--> isolohkoksi 454 Ei tarvinnu mitään muutoksia.

    JN
     
  11. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joops. no eikait tuo auta kun alkaa ehtimään halpaa 396/454 mottia jostain kun kerran noin helppoa on :rotfl:
     
  12. atn

    atn 1st gear

    Millaisia Chevellejä Don Yenko mahtoi valmistaa?

    Millaisilla moottoreilla / vaihteistoilla ?

    Mitkä vuosimallit ?
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    :eek: mimmosellas läpyskällä sää tuon sait todistettuu?? täs alku kesäsät tars itte nilkuttaa lakki kouras kysyy leimasedält, että saako vai ei :D

    eikä mull oo ku 402...64:ssa??
     
  14. z28

    z28 Gearhead

    ei kait nykypäivänäkään setää kiinnosta kuin teho ja paino.
    varaosa luettelo kelpas tuolloin,mistä kävi ilmi 396:sella varustetun jarrut ja alustan osat.
     
  15. Slow66

    Slow66 1st gear

    '65 alkaen asiaa auttaa se, että autoa on ('65 lähinnä teoriassa mutta kuitenkin) saanut tehtaalta 396:lla, eli muutos tehdään ns. mallisarjan sisällä. Oman '66:seni kohdalla riitti muutokseen 230 cid --> 468 cid tehtaan korjauskäsikirja mistä selvisi tarjolla olleet moottorivaihtoehdot ja jarrut sekä kuitti hankituista isolohkomallin etujousista.

    '64 voi olla jo vähän vaikeampi tapaus nykysäännöillä kun max. moottorikoko on tehtaalta ollut 327 cid?
     
  16. Malibu45467

    Malibu45467 Gearhead

    Tänään tuli otettua oma chevelle takaisin ajoon. Muuten oli mukavaa kyytiä mutta laatikko on seisonnan aika "hajonnut". Luistaa ihan hulluna, eikä sudi edes hiekalla vaikka syksyllä toimi ok. Vinkkejä otetaan vastaan mitä tolle th350:lle on tehtävissä...

    [​IMG]
     
  17. BBC427

    BBC427 3rd gear

  18. studio57

    studio57 Gearhead

    tarkista öljyn määrä...
     
  19. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tuosta täytyy todeta että kyllä se '67 o kaunis mustana 8)

    oma on tosin vielä pikkusen vaiheessa vieläkin...

    [​IMG]

    ilmasta ehjää syyläriä saa tarjota kun kovasti näytästää ettei tuo vanin syyläri iha passaa tuonne :rotfl:

    [​IMG]

    [​IMG]

    :lol:
     
  20. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Pommin varma 4speed tilalle! Super T,Muncie,Jerico,Tremec,Richmond.. Ja sutii taatusti, jos jalka nousee kytkimeltä :wink: eikai noille th-jutuille oikein mitään ole tehtävissä -heh.

    ps. Kaksi kertaa on jäänyt sutimatta ja molemmilla kerroilla katkesi vetoakseli, joskus tuolla 1900 luvulla!! :rotfl:

    Musta pukee tuotakin 67´!
     

Kerro tästä muillekin!