x vai h,

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rokki383, 28.3.2010.

  1. rokki383

    rokki383 Gearhead

    elikkäs furyyn on savupiippuja rakenneltu, mietin että laittasko h putken joka ois helppo ratkasu, vaiko x:n joka ei oo niin yks oikonen, onko x:n taiviutus säteellä merkitystä, jos laittas putkeen valmiin "ristin" niin onko se yhtä hyvä tai huono kun esim perän ylityksistä silputtu loiva X, moottori on katupiristetty 440. peltisarjat 3" kollektoreilla. 1vaimentajat ennen perän ylityksiä merkkiä flowtech raptor, kaikkein halvimmat, ja 3" putkella mennään alusta loppuun, jokuhan näitäkin on tutkinu, jakakaa viisautenne
     
  2. Kaippa454

    Kaippa454 1st gear

  3. rokki383

    rokki383 Gearhead

    jep, kiitoksia, aika vahvasti puhu x:n puolesta toi artikkeli, tosin siinä oli muutenkin tekemisessä käytetty enemmän resursseja kun multa löytyy :rotfl:
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    ite tein x-putken noista motonetin takaylityksistä... siin o ainaki 90asteine se "harjapiikki".. eli keski/yhdistäväst reijäst saa muotoiltuu aika hyvän muotosen....
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    H on huomattavsti helpompi toteuttaa. Noi artikkelit on hauskoja; aikoinaan ei oikeen voinut elää ilman H:ta ja sit X:n myötä sillä H:lla ei enää tee oikeestaan yhtään mitään. Ite tullu noita joskus testattuu ja omassa laitteessa oli kulun kannalta ihan yks lysti mennäänkö kahella erillisellä, H:lla vai X:llä; se viisaten kivi jolla sormia napsauttamalla saatiin merkittävä suorituskykyetu jäi jälleen kerran löytymättä. Äänini vaikutukset sekä H:lla, että X:llä on selkeemmät. Joskus sain ite ohjeet ameriikkalaiselta pakoputkiexpertiltä ton H:n tekemiseen, piti ottaa sellset slaissit veke mutkista, että putken halkasijasta lähtee 1/3 ja sitte hitsata seläkkäin yhteen.
     
  6. jontsa

    jontsa Gearhead

    Tein myös kahdesta muistaakseni 30 asteen mutkasta tuon äksän. Mielestäni tuolla sai vähän paremmin säätövaraa kuin että olisi akselinylityksestä tehnyt. Sitä en tiedä oliko tuo oikeaoppinen ratkaisu mutta toimii ja kuullostaa hyvältä :)
     
  7. rokki383

    rokki383 Gearhead

    joo, näissähän on kokemus ym mielipide eroja aina, itellä on furyssä ja polarassa ollu h, coronettiin tein x:n mutta sitä ei oo vielä koekäytetty. ja tuskin vakio 318 autosta tulee kilpa autoa yhellä x putkella, näin ainakin luulisin :poff:. lisäkysymys putkien suoruudesta, rupeako liian tiukat mutkat vastustamaan pakokaasun virtausta,ei siis mitään putkesta rälläkällä tehtyjä 90 kulmia vaan lvi hommissa käytettäviä mutkia tarkotan, säde jokusen sentin pienempi kun varaosa kaupan mutkissa, rosterikulmia saa muovikassillisen yhen varaosa kaupan mutkan hinnalla mutta onko liian jyrkkiä?
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    käyttääkö kukaan enään superträppejä.... ehkä maailman paskimmat vaimentimet, tehot katoo jo ihan persetuntumalla ja sotkee auton peränkin siinä samalla... tietty jos ottaa levykkeet pois niin parempi mut ääntä riittää sitten ihan perkeleesti... se minkä tehoissa saa X/H putkella lisää häviää painossa saman verran :rotfl:
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Heh, erikoinen soundi ainakin superträpeillä. Pitihän sellaisia kokeilla, mutta tietysti ittetehtyinä. Helppoo kuin heinänteko, latoo vaan levyjä joissa reikä keskellä päällekkäin ja väliin pieni rako. Muuten hyvä, mutta katastusmies ei hyväksynyt :rotfl: kuulemma ahdistaa pakoputkea, kun niin pieni rako!
     
  10. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla on tehty saman lailla, ainakin helppo tapa.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    sen verta "hifistelin" et lyhensin x:n jälkeiset putket(N.5cm) ja laiton sen täytteeks eteen...helpommallahan olis päässy kun olis ostanu 4kpl 45asteisii ja 2kpl 90asteisii....mut tää oliki kystannus säästö :rotfl: mutkat oli joku 20€ kappale...ja ylitys oli n.50€/kpl :rotfl: :rotfl:
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Oliko kyseinen laite silloinkin ahdettu kahdella ahtimella :odroll:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ku ihan punppubensavapari. Joskus kauan sitten kysyin yheltä erittäin hyvin motoriasioista perillä olevalta hemmolta et millanen pakoputkisto kannattais tehä, Sillonen motori tuotti about 500 heppaa, ja neuvo oli et sarjoilta pienellä putkella pari metrii Y-kappaleeseen ja sitte yhellä isolla jossa vaimentajat. Kysyin, et kuinka pieni se pieni putki sais olla ni vastaus oli, et ei paljoo yli 3". En sit viittiny siit isost putkest sen enempää kysellä.
     

Kerro tästä muillekin!