Vetoakselien lyhennystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja dart -66, 29.3.2010.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    uudelleen pooritus ja lukkouran koneistus, kyseessä mopen 9 1/4. Hyviä ja kohtuuhintaisia tekijöitä haetaan, koska hyvää ja halpaahan ei ole...
     
  2. Dodge_swinger

    Dodge_swinger 1st gear

    Kannattaa varautua ynseää vastaaottoo koneistamoilla.
    9varttisen vetarit aika kovaa materiaalia.

    Mul lojuu tuol nurkas yhet mist piti tehä 8.75 vetarit, tekemättä jäi.

    Muuten voisin tehä.
    8.75 vetarit olis vähä pehmeemmät, mut siin taitaa tulla ongelmaks ettei ole akselis tarpeex meteriaalia et sais tehtyy 9.varttiseen vetarit.
    Tai ainakaa mulla ei ole sellasia kovapaloja mitkä pystys.

    Tietysti olis vaihto ehto lyhentää toisesta päästä ja tekis sitte uuden laakeri kohdan ja laipan.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joskus muinoin tollasta kysyin, ja löytyhän niitä koneistamoja jotka olis moisen työn tehneet. Mut hinta oli sitä luokkaa, et olis varmaan saanut valmiit kullasta tai titaanista ameerikasta. Sanoivat, et on niin kovaa kamaa, ettei oikeen maksa vaivaa, kuluu teriä jo sen edestä mitä maksaa vaikka uudet Stranget. Et lykkyy tykö vaan etsinnöissä...
     
  4. SRV

    SRV 1st gear

  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kysytty ja kielteinen vastaus...
     
  6. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mulle aikanaan valtteriin lyhensi ekat vetarit Metallikoneistamo Henry Wallenius Nastolasta. Tästä on tosin reilu 10v aikaa...
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    yli 15 v sitten jyrsitytimme 6 kpl hiacen vetareita orimattilalaisessa koneistamossa, minkä nimi ei millään ilveellä tule mieleen. Mut homma oli hanskassa ja hinta oli kohtuullinen. Paikalliset varmaan tietää? On tehnyt useammalle muullekkin. Noista 6:sta kaikki ovat säilyneet ehjinä.
     
  8. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Wallenius koneisti mullekin uudet spoorit jo lyhennettyihin vetareihin kun Karpiolassa joutuivat nostamaan kädet pystyyn koska oli sen verran kovaa tavaraa. Nastolassa onnistui kivutta mutta aikaa on kulunut se 10 vuotta.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Näkyy numero löytyvän, täytyy soittaa huomenna.
     
  10. pontso

    pontso Gearhead

    soita mulle jos et saa sieltä niin katon numeron töissä
     
  11. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Jos se materiaali ei ole karkaistua niin kovuus ei pitäis tuottaa suurempia ongelmia. Kunhan jyrsinterä on kovametallia eikä pikaterästä.

    Mut joo kallista on koneistaa yksittäiskappaleita ja siihen vielä mahdolliset rahtikulut päälle niin uuden hinta onkin lähellä. Ei välttämättä kannata koneistaa jos vaan löytyy oikean mittaiset sarjavalmisteisena.
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei huolinut työtä :rotfl:
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Taitaapi olla juurikin karkaistua :mad: enkä äkkisiltään ole löytänyt netistä toimittajaakaan lyhyemmille akseleille. Olisikohan vaan vaihdettava 8,75:een...
     
  14. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Siinä tapauksessa ei auta muu kuin hehkutus pehmeäksi. Sen jälkeen taas karkaisu. Eli lisää kustannuksia. Minkäs näköinen se toinen pää on? Helpommalla saattaa päästä jos vetarin tekee kokonaan uudesta akselista. Nuorrutusteräksestä pyöräyttää niin kestää ja se on helppo ja hyvä induktiokarkaista.

    Koita viilalla tehdä pikku lovi siihen vetariin, siitä tietää heti onko karkaistu vai ei. Jos on, niin viilalla ei saa aikaan loven lovea.
     
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Turuus akselin päästö 20e kpl ja karkasu samat päälle. Partsilla kuukaus sitten arvio moserin mittatilaus akselille noin. 180e/ kpl. Seuraavat kyllä tilaan valmiina.
     
  16. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Hehkutuksen hinta on muutama kymmenen senttiä/kilo, karkaisu taas 1-2e välillä jos karkaisimoon on sopimus. Jos ei, osista monesti otetaan joku minimihinta, esim 50e, vaikka painaisi kuinka vähän.
     

Kerro tästä muillekin!