Tehoton mopar 383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Alvari, 17.4.2010.

  1. Alvari

    Alvari Gearhead

    -68 383 koneessa magnum nokka ja edelin 600 kaasari ja peltisarjat.Vapaalla ottaa tosi hyvin kierrokset,mutta ajossa ei tapahdu yhtään mitään ei ole minkaanlaista vääntöä koneessa juuri kun pitäisi lähtä vetämään niin eipäs tapahdukkaan yhtään mitään...Uutta tulpat,kaasari,bensapumppu+regu ja nokan ajoituksetkin on tarkistettu.Mikäs tossa voi olla? nokka pyöreä???
     
  2. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    vikkoo

    Olisko virranjakajan keskipako ennakon säätö jumissa ?

    Oireet kyllä sopis 8)
     
  3. Alvari

    Alvari Gearhead

    Sitä mäkin olen vähän epäillyt,mutta kun ajotuslampulla katsottuna ennakot kyllä liikkuu kierroksilla.Koitin kyllä myös testata ajoa kääntämällä jakajaa hirmupaljon aikaisemmalle,mutta rupesi nykimään tasakaasulla muuten ehken toimi hieman paremmin.Voisikohan vika olla siltikin tossa jakajassa...
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Heitä tuo edeli nevadaan ja laita joku oikea kaasutin tilalle ni alkaa taas rokkaamaan :wink:
     
  5. Alvari

    Alvari Gearhead

    Vaihdoin juuri 750 holleyn pois ja en todellakaan laita sitä takaisin.Toimii jo huomattavasti paremmin tuolla kaasarilla.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    750 onkin aivan liian iso tuollaseen koneeseen,toki vacuumina kohtuullisesti voi pelata.

    Nykyinen kaasari on oikean kokoinen,mut erittäin haasteellinen säädettävä eikä kyllä kovin helposti ala toimia hienosti :oops:
     
  7. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Pitäshän sen nyt jotenkin toimia tolla edelilläkin. Voihan ne ennakot liikkua kierroksilla jos siina jakajassa on alipainesäätö. Ne limput siellä jakajan sisäs voi silti olla jumissa. Juur ihmettelin yhen 429 toimintaa kun ei ota rundia ni limput oli totaalijumissa. Tosin toi kone löi putkeenkin aika huolella kun yritti saadaa kiertämään.
    Ainii, ja sytkäjärjestys tietty tarvii olla oikein, mut sen sä olet varmaan jo kattonut moneen kertaan..
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Oliko myös sillä holleylla hengetön? Kyllä Holleylla pitäis pelata hienosti jos siinä ei ole mitään vikaa. Aukeaako kaasarissa varmasti toisiokurkut?
     
  9. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Varsinainen vika voi kyllä olla muualla, mut edel/carter tappaa musta tehokkaasti virkeen 383:n.. ihan sama onko 600 vai 750. On noita kokeiltu ja säädelty. Pieni tuplapumppu tuo kummasti eloa jos vaan on vähän turbiinia eikä ihan aavikkovälitys.
     
  10. Alvari

    Alvari Gearhead

    Myös holleyllä oli hengetön jopa laiskempi kuin tolla edelillä.On tulpan johdot oikein ja myös holikassa kuin tossa nykyisessä aukeaa kaikki kurkut.Täytyypä nykäistä toi jakaja pois ja katsoa mitäs se on syönyt.
     
  11. Alvari

    Alvari Gearhead

    Eipä ollut jakajassa mikään jumissa,mutta eipä tuo enään halua edes lähtä käyntiinkään...luntakin alkoi sataa ja auto on ulkona!Nyt kyllä riitti remontit tältä päivältä.
     
  12. martiar

    martiar 1st gear

    Koska nokka on kohdallaan niin tsekkaa vielä että dampperin merkki on kohdallaan koneen yläkuollon kohtaan nähden ....

    Ei olisi ensimmäinen nokka joka olisi mennyt pyöreäksi vaikka sisäänajo onkin tehty oikein ....

    Tuli yksi pieni seikka mieleen ...

    Kokeiles muuten pelkillä peltisarjoilla ... ettei pitkä seisonta olisi lyönyt tukkoon äänen vaimentimia (hyvin epätodennäköistä kylläkin)....


    AM-Racing
     
  13. Alvari

    Alvari Gearhead

    Moi.Toinen pönttö räjähti jo aikaa sitten jotta kyllä hengittää :lol:tilasin uudet sytkä vermeet koska kipinä katosi jonnekkin tulevat varmaan huomenna.Tota nokkaa mäkin pelkään vaikka se ihan hyvältä näytääkin tosta jakajan reiästä katsottuna.Jakajan ennakoita ei kyllä pystynyt laittamaan noiden ajoitus merkkien mukaan vaan piti olla paljon ennakkoa jotta pelasi ja kävi nätisti.
     
  14. Jakke

    Jakke 3rd gear

    Tuli mieleen, että meneehän kaasuvipu täysin auki kun pedaali on pohjassa?
    Joskus ollut tätäkin, tyhjänä kyllä kiertää ihan ok, mutta ajossa ei meinaa millään ottaa kierroksia.
     
  15. martiar

    martiar 1st gear

    Nokka on paras tutkia niin että ottaa imusarjan ja imupellin kylmästi irti.
    Keinovivut ja patruunat pois paikolitaa ... (kun kasaa uudelleen niin käyttää hieman silikonia)
    Tarkistaa nostajien pohjat ja nostajan aukosta jokaisen nokan ....
    Ton dampperin merkin paikkaansa pitävyys kannattaa tosiaan tarkastaa ...
    kokeilemalla männän yläkuollonkohdan tulpan reijästä ja sen mukaan tarkistaa limpun että on merkki kohdallaan ...
    Ajoitusmerkin ei hirveästi pitäsi poiketa tyhjäkäynnillä .... 10-15 asetta ennakkoa .... ja kirroksilla sinne 36-38 aseteen hujakoille ...

    Jakajasta kannattaa tarkastaa että keskipakoennakko muuttuu oikeaan suuntaa muuten ....

    Täytyyhän tolle löytyä jokin selvä syy miksi kone ei väännä kunnolla ...

    AM-Racing
     
  16. naked

    naked 1st gear

    oon pikkase jakke ukon kaa samoil linjoilla. ittelläni oli joskus kaasuvivusto väärin säädetty ja motti oli tosi ontuva ajossa. viisaammat voi korjata jos oon väärässä,mut eix väärin säädetty kaasu vivusto huijaa laatikkoa kikkarin välityksellä?
     
  17. 500

    500 3rd gear

    tarkastaisin jaon vielä kerran..pykälän pielessä..jos kerran hivenen paranee vedot,kun kääntää jakajaa ohi asetusten.
     
  18. Alvari

    Alvari Gearhead

    Kaasu menee kyllä pohjaan tällä nykyisellä ja edellisellä kaasarilla.Tarkastin sen jakopään 3 kertaa ennen kasausta,mutta jos ei ala noiden uusien sähköjuttujen jälkeen tulla eloa koneeseen niin tarkastan senkin vielä uudestaan ja täytyy se nokan kuntokin katsoa.Pakkohan ne tehot on jostain löytyä.
     
  19. mcnahga

    mcnahga 1st gear

    se teho ongelma

    mulla oli samanlaisessa koneessa juuriki tollanen vika tutkin kans kaikki ja hermot meni ja vika löyty ku olin laittanu liian pienen bensan suodattimen.paikkalla otti kierokset kunnolla mut ajos aivan mopo,heiti vittuun koko palikan niin kyllä rupes pelittään
     
  20. martiar

    martiar 1st gear

    Toi pensajuttu kannatta tosiaan tutkia tarkkaan ....
    Laita vaikka erillinen pumppu (sähköinen) kanisterista regulle ja eiku kokeilemaan ...

    AM-Racing
     

Kerro tästä muillekin!