Holley street avenger tyhjäkäynti kateissa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ViLU, 16.4.2010.

  1. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ketään ei oo Hollikka miehiä/naisia? :eek:
     
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Joo, tossa tulikin jo neuvoja YV:llä. Eli ei auta muu kuin purkaa paska uudestaan ja tutkia tilannetta. Ensiö puolen on pakko olla jotenkin tukkeessa...
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kaverilla samanmoisia ongelmia mopen 383sessa johon vaihettiin uudet rpm imus ja 780 holley.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mitä luultavammin jostain pienestä kanavasta löytyy sorvin- tai poranlastu :rotfl: . Mehikaanoot kiireeellä kasannu 8) .
     
  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Lastuu on kyllä jossain, kun toi saakelin tulppakin oli unohtunut. Oletan vieläkin, että se kuuluu olla tukossa eikä auki ilmatilaan? :eek:
     
  6. Gear Banger

    Gear Banger Gearhead

    Tukossa pitäis olla.Tulppia saa varaosina,Metering Block Plug
    PART #: 26-111-10,kokeile laittaa vanhasta kaasarista koko suutinrunko.
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jes, eli kuului olla tulpattu. Hyvä näin, sillä humautin siihen naftin laakerinkuulan tukkeeks ja hieman silikonia päälle 8)

    Ei ole toisessa kaasarissa suutinrunkoa, koska wanha kaasari on Holley 4010.

    Purin tänään ton uuden kaasarin ensiöpuolen, enkä löytänyt sieltä vieläkään mitään ylimääräistä. Puhaltelin ilmaa suutinrungon ja kaasarin reikiin. Ilma tuntui kulkevan ihan hyvin rei'issä.

    V*tuttaa koko homma niin paljon etten jaksanut tänään edes kokeilla käyntiin. Tekis mieli tehdä Youtubeen video, miten hollikan street avenger lyödään moskalla lyttyyn! :D

    Tarttee mennä partsiin ruikuttamaan jos ei toi paskakasa tosta tokene.
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jees, kaasari vaihtoon. Jatketaan harjoituksia seuraavalla viikolla...
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Vinkkinä vaan. Tyhmäkäyntipiiri toimii vain pikkukierroksilla ja seosruuveista säätäminen ei auta yli tonnin kierroksilla. Noin tuhannella kierrroksella tyhjäkäyntipiiri siirtää seostoimet pääsuuttimille. Jakajalle lisää ennakkoa ja tyhjäkäynnin säätöruuveja kiinnipäin vois auttaa. Virimyllyissä virranjakajan alipaine liitettynä tekee myös just tota tyhjäkäynnin hiipumista.
     
  10. ViLU

    ViLU Gearhead

    Taitaa kyllä olla tukkeessa, koska käy ainoastaan buusterista tulevalla bensalla, kun pumppaa kaasua. Kaasari menee joka tapauksessa vaihtoon...
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Minäku oon ollu siinä uskossa että tyhmäkäyntipiiri ruokkii keskikierroksille asti... Varsinkin kevyessä ajossa.
     
  12. ViLU

    ViLU Gearhead

    Itekkin muistelen lukeneeni jostain Hollikan kirjasesta vähän samaa faktaa? :eek:
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kyllä sieltä varmaan jonkunlaista seosta tulee läpi koko alueen, mutta suurin vaikutus tyhjäkäyntipiirillä on tyhjäkäynnillä.
     
  14. fmila

    fmila Gearhead


    Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa kyllä paljon pidemmälle ja on erittäin tärkeä liikkeellelähdettäessä ns siirtymävaiheen aikana. Siirtymävaihe on siis se alue missä siirrytään tyhjäkäyntii-piiristä pääsuutin piiriin. Siirtymävaihe voi jatkua jopa yli 3000 kiekan yli!

    Mulle tulee kanssa mieleen että tuolla tyjäkäyntipuolella täytyy olla roskia/kanavia tukossa. Jos kerran kumpikaan seosruuvi ei vaikuta käyntiin toistaan enempää, niin pura molemmat kanavat. Eli ota siitä ensiöpuolen suutinrungosta noi tulpat auki(juuri ne mistä sieltä toisiopuolelta puuttui se tulppa) ja puhaltele reiät puhtaiksi. Varmista että ilma kulkee läpi ilmasuutin reiistä alkaen aina sinne kaasuläppien tasolla oleviin pikkureikiin asti. Myöskin se polttoaine kanava joka nousee sieltä suutin rungon sisältä tuonne suutinrungon yläpäähän sinne tulppien alle. Sorry et oon huono noita kuvia kaivamaan tänne netistä, mutta uskon, että löydät nuo kanavat, kunhan pähkäilet niitä suutinrungon muotoja ja aukkojen linjauksia.

    Itse olen joskus kaivanut yhdestä ihan uudesta Hollikasta juuri tuolta tulpan alta pois sellaisen "kammanpiikin" joka tukki siellä kanavan pohjalla olevan polttoainesuuttimen kun sen kasasi paaikoilleen. Ilma kulki kyllä hyvin läpi kun puhaltelin sitä, mutta ei silti toiminut. Siinä oli selkeesti vain toinen seosruuvi vaikuttava. Käynti ei muuttunut yhtään kun sitä tukkopuolen ruuvia sääti, vaikka se oli pohjassa tai viisi kierrosta auki. Kun lopulta keksin sen alumiinilastun ja poistin sen, niin käynti parani oitis. Autostakin tuli heti ainakin puolisekuntia nopeampi vartilla kun ei enää "kyykännyt" lähdössä.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Just suutinjumppa menossa 650dp holleyhin ja kyllä sillä ajaa voi pintakaasulla ja vähän enempikin vaikka on minkä kokoset suuttimet kiinni että kyllä se tyhjäkäyntipiiri melko pitkälle ruokkii normaaliajossa.Minkäs kokosilla ootte ajellu, toi istuu 347cid päällä ja tossa on 79 tultu 72 kokoon ja haiskahtaa paksulle viäki.On muuten simppeliä vaihtaa kun on toi päältäaukeeva malli.
     
  16. fmila

    fmila Gearhead


    Hyvä aloitus koko menee ton kaasuttimen koon mukaan niin, et nolla pois perästä antaa ton ensiöpuolen suuttimen koon. Toisiopuoli sit vähän isommaksi. Tämä koskee vain lievästi viritettyjä katuautoja pakoputket kiinni. Siitä sit tarpeen mukaan suurentamaan, yleensä ei juuri tuon alle tarvii mennä. Itellä oli 600 vac 350 sbc:n päällä ja ensiöpuolella 68:t toimi passelisti. Autossa peltisarjat ja aika avoin 2 1/2" putkisto. Sama auto 750 vac Holleyn kanssa toimii 74:n kanssa ihan kivasti, mutta "kaasupohjassa" 78:t tuntuis paremmalta.

    Sulla kokeilisin jotain 68-70, riippuen koneen viritysasteesta ja käytöstä
     
  17. Razorass

    Razorass 1st gear

    Kyllä se tyhjäkäyntipiiri aika pitkälle vaikuttaa pienellä kuormituksella ajettaessa.

    Tuossa minun väljässä kostajassa sai tosiaan vääntää seosruuvit auki ilman suurempia seurauksia tyhjäkäynnillä, jolloin tosiaan imi ilmaa toisiopuolen kautta. Kun primaariläppiä aavistuksen avasi niin alkoi heti rikastua reippaasti koska imu siirtyi "oikeaan paikkaan". -> Tyhjäkäynnillä kävi toosi laihalla, mutta heti kun auto liikkui tai kaasua avasi seos meni sikarikkaalle. AFR tyhjäkäynnillä 15-17, primaari puolta aavistuksen auki AFR 10-12.
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear


    puolisen vuotta jo menny...imusarja ja kaasari vaihettiin uusiin,että loppuu viimesetki ongelmat...No vittu siitähän ne ongelmat vasta alko.
     
  19. ViLU

    ViLU Gearhead

    Joopa joo, tänään hain toisen samanmoisen Hollikan. Tässä yksilössä oli sentään metering blockin tulpat paikoillaan, mutta muuten kaikki bensalinjan liitokset oli löysällä. Bensaa valui solkenaan vähän joka lävestä. Naurattaa oikeen noi Hollikan "Factory wet tested"-laput :lol:

    Kun sain bensavuotoja tilkittyä ja konetta tulille niin eipä se yhtään paremmin käynyt kuin sillä edelliselläkään. Yhtälailla sammuu ja paukkuu kaasariin. Kuskinpuoleinen seosruuvi oli tehtaan jäljiltä 0,5 kierrosta auki ja matkustajan puoleinen 1,5 kierrosta auki. Mun tietääkseen nämä pitäis olla kutakuinkin saman verran auki???

    Avasin seosruuveja 2 kierrosta auki, mutta mitään parannusta ei ollut. Käy vaan sen hetken mitä pumppaa kaasua polkimella ja sitten stumppaa/paukuttaa kaasariin.

    Hetken aikaa jaksoin pumppailla ja sahata konetta käymään, sitten paloi lopullisesti käämi!! :mad: Heitin wanha 4010 Hollikan koneeseen kiinni, avaimen pieni näpäytys ja kone heti tulille. Käy tyhjäkäyntiä niinkuin pitääkin ja ottaa kaasua. Mulle riitti ainakin toi uus Hollikka tältä erää!
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Saapa nähä miten täälä käy...saan varmaan loppu viikosta kannet koneistamosta ja pitäs lyyä mylly nippuun...Uusi kiiltävä holleyn 570 vacuum sähköryypyllä oottelee :D
     

Kerro tästä muillekin!