Rottelo Kärpäsen Purema

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja linttaritari, 30.4.2010.

  1. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Avataan taas... kertokaa tyhmälle,miten käy jos koria pudottaa rungolla?
    Auto on volvo duet,kaikki vinkit käy? ja kuvat..ja osat :pinup:
     
  2. Ihan hyvin siinä käy , jossain vaiheessa tietysti sisätila loppuu kesken eli et mahdu autoos , mut tyyli ennenkaikkea ,käytännöllisyydellä niin väliä.

    Tuohon kun yhdistää vielä choppauksen nin hyvä tulee...

    Rälläkkä pyörimaan vaan.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kyllä siinä niin käy väkisinkin että auto madaltuu ellei sitten vastaavasti korota alustaa.
     
  4. bblock

    bblock 3rd gear

    Korkeelta kun pudottaa niin kärsii sekä runko että kori :eek:
     
  5. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Tuossa olis 4" channelointi malliksi. Taitaa olla vielä aavistuksenomainen sektionointikin. :rotfl:

    [​IMG]


    Joo, on se Datsuni. 1971 Datsun 620


    Paina gookleeen body drop, niin alakaa löytyä. Tai klikkaa tästä
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tuossa kaikki mitä hommaan tarvii.
    [​IMG]
    Oluen tilalla voi olla myös tupakka, limppari tai kahvi tai jotai muuta että istahtaa persiillee aina hetkeks ettei vaa hulluna heilu sen rälläkän kaa että kerkee miettii mitä on tekemässä. Yhen paikan ku muutat autossa ni sen seurauksena joudut muuttaa kahta paikkaa. Sitten ku se toinen paikka on muutettu ni sen seurauksena pitää muuttaa neljää paikkaa...
     
  7. SRV

    SRV 1st gear

    Tolla lamellilaikalla vähä huono peltiä leikata että se kannattaa vaihtaa.. :lol:
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ja kalja laatikkokin on tyhjä....
     
  9. SRV

    SRV 1st gear

    Shit..seki vielä.. !
    Emävirhe että en huomannu tota lootaa! :)
     
  10. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Siis toi tyhjä kaljapakkihan on siks tossa et siit on hyvä leikellä sapluunoita peltejä varten eiksjoo :lol:
     
  11. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Rottelo

    Niin "Urpot" tarkennetaan vähän miten se homma etenee?? korin kiinnikkeitä
    2" ylös,mittaanko kardaani tunnelin ja tulipellin samalla mitalla...no EI noi
    olet vielä mitään....ihan ok. :mad:
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Re: Rottelo

    Ei. Kardaanitunneliin ei tarvii koskea. Leikkaat koko auton korin irti lattiastaan rungon ulkopuolelta. Pyöränkotelot lasketaan lattiaksi. Tulipelti Volvossa vähän kalteva, että siitä leikataan pikkasen vähemmän kuin tavoiteltu pudotus. Sitte lasket kopan alas ja hitsaat kiinni. Noin niinku yksinkertaistetusti. Tein saman operaation muinoin PV:lle ja semmonen 8cm(sisähelman korkeus) tuntu sopivalta. Että maksaako 2" vaivan? Etu- ja takapäästä ei ole pakko ottaa samankokoista siivua. Sopiva määrä haitaritunkkeja helpottaa homman suoritusta.
     
  13. linttaritari

    linttaritari Gearhead

    Madallus

    Joo,mites toi ratti-akseli ja simpukka`? pitääkö ruveta muuttelee kiinnikkeitä
    tms? auto on jo muutettu pick-upiksi. Toi B50 sisähelman mitta tuntuis kyllä
    sopivalta mitalta...
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Re: Madallus

    Mietis vähän itsekin, jos tiputat koria rungolla niin joutuukohan muuttamaan rattiakselin kulmaa? Apehanger-ratti...? :rotfl:
     
  15. B 50

    B 50 Gearhead

    Tohon rattiakselipropleemaan on vähintäänkin monta vaihtoehtoa. Simppelein on orgis jäykän rattiputken kiinnikkeitten mulkkaus niin että akseli tulee loivempaan kulmaan. Matka ratista kojelaudan kiinnikkeeseen on noin kolmannes rattiputken pituudesta, mikä taas aiheuttaa sen että jos koppaa pudotetaan 8cm, ratti laskeutuu nykyisestä alemmas n12cm. Mikä ainakin mun jaloille on paljon. Toinen vähän mutkikkaampi vaihtoehto on muuttaa akseli parilla nivelellä varustettuun malliin millä ratin saa alkuperäiseen asentoon. Itse päädyin jonkinlaiseen kompromissiin jälkimmäisestä vaihtoehdosta 142:n etuakselistolla.
    Joo, se sisähelman mitta alemmas on aika passeli. Tulee sellainen 50-luvun sämpylähenkinen lattia. Lisätilaa penkille saa poistamalla sen penkin alla olevan korin poikittaistuen ja tekemällä vastaavan vahvuisen lattian alapuolelle.
     
  16. kapa

    kapa 3rd gear

    Re: Madallus

    :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!