GTI...... ja paskat....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mmcc, 8.3.2004.

  1. mmcc

    mmcc 1st gear

    Vittu, aattelin ostaa hyvän saksalaisen laatu kinnerin käyttöautoksi, mutta kuinkas kävikään.... Eli 90 gti golf 1.8 16v, ei käy ku kylmänä, tai käynnisty, sytytys yksikkö vaihdettu, jakajaan hilut, syttö kohillaan, eikä kierrä ku 3800, ja lähtee änkkäristä sisukset, missä vika????? laitanko tulet alle, vai löytyykö jollakin tietoo asiaan......

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mmcc 2004-03-08 18:36 ]</font>
     
  2. 454SS

    454SS 3rd gear

    Löytyisiköhän vika polttoaineensyötöstä? Onko K-Jetronic?
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Sanoit että syöttö on kohillaan, mutta kuinka pitkälle?
    Puristappa lukkopihdeillä bensan paluu letkua vähän kasaan ja koita miten sit käy... Jos käy paremmin ni sit ompi varmaanki paineen säätimestä kalvo puhki.
    Itsekkin olen joskuz kironnut kaikki maailman 'gti paskat'... Monivammainen accordini taitaa vieläkin 'paukutella' jämsän kylillä.. (heh heh) :smile:
     
  4. Slam454ss

    Slam454ss 1st gear

    Jos on katti peli, katti paskana
     
  5. tomimk

    tomimk 1st gear

    Sanoisin että polta se! mutta ainakin rellu-ja sitikkakuskit suivaantuvat tommosesta ja vittuilevat nimettömänä kuukausia.

    Jos tommosessa on diagnostiikkaliitin niin sitten vaan rakennat prosessori-lehdessä olleen PC-Liitäntälaitteen tai viet KALLIISEEN ww-liikkeen huoltoon.

    Jos tietokone huomaa jonkin vian niin diagnosointi on lähes turhaa koska vikatilassa kone käyttäytyy ihan kuin vikaa ei olisikaan.

    _________________
    Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tomimk 2004-03-13 20:08 ]</font>
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Try to live with that, son!

    KUN EN AJA, OTAN!
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Jatketaan tätä älyllistä keskustelua malliin kaikista autoista tulee vanhemmiten ooppeleita.

    Muinaisella työkaverilla oli muinoin Vento, joka käyttäytyi samalla lailla, bensaa kului kuin isommalla autolla, kylmänä lähti käyntiin, mutta ei kuumana millään ja kierroksia otti huonosti.

    Pari päivää edullisessa vw-merkkiliikkeessä tuotti tulosta: Se moottorin jäähdytysnesteen anturi, joka kertoo tietokoneelle (tai sytkäboxille, mikälie aivolaite onkaan) jäähdytysnesteen lämpötilan oli ns. rikki, se luuli koko aja, että kone on kylmä, ja antoi soppaa sen mukaan ja aina startatessa meni "ryyppy täysillä" - modeen.

    Anturi maksoi varmaan jonku sata euroa vastaavan summan ja työtunnit oli halpoja...

    Mutta Vento tuli kuntoon eikä siitä tullutkaan ooppelia. Eli älä vielä polta GTI:tä, se on ympäristörikos.
     
  8. hukkis

    hukkis Gearhead

    Jos änkkäristä lähtee sisukset eikä meinaa mylly kiertää,voipi olla pakoputki tukossa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: hukkis 2004-03-15 11:50 ]</font>
     
  9. sukram

    sukram 1st gear

    ei kyllä se on 3 pytyn männänpalautusjousi poikki!!! ehkä kakkosenkin!!!
     
  10. drako

    drako 1st gear

    Heh, saisin tuolla satasella neljä noita antureita tiivisteineen sieltä halvasta vw-liikkeestä ja vielä pullakahvit päälle.

    Sen anturin voi yleismittarilla tarkistaa, se on ihan tavallinen ptc- tai ntc-vastus, kaivaa vaan jostain sen lämpötila-resistanssi-käppyrän.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Kirjoitin itse:

    "Anturi maksoi varmaan jonku sata euroa vastaavan summan ja työtunnit oli halpoja.."

    Tarkoitus ei ollut provosoida, tuosta on jo senverran aikaa, että tarkat markkasummat ovat jo unohtuneet. Niksi oli vain siinä, että joskus ison pulman saattaa aiheuttaa aika vaatimaton vekotin eikä korjaus ole vaativa.

    Älkää kypsykö kierrätysautoihinne!! Ainakin jos vanhalle Fiatille suuttui, se alkoi murjottamaan, ooppelit ei ole ihan niin pahoja :grin:
     
  12. tomimk

    tomimk 1st gear

    Onko tilanne vieläkinn noin toivoton "uusien" autojen suhteen? Mun vanha (89 picu) kertoo kiltisti mikä painaa mieltä ja kun korjauskäsikirjan mukaan tekee annettujen ohjeiden mukaan niin on aina pärjätty. Toisaalta täytyyhän merkkikorjaamoidenkin saada jostain saunailtarahansa!!!

    Ilmaisohjelmat ovat köyhiä varten. Ja meillähän on rahaa vaikka lipposen pakuun...
     
  13. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ei saa volskeja nii morkata... Uite useamman omistaja...)
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vittujoo ja amerikkalaiset autot on selvästi nirppanokkaista malliainesta. Aina kun niitä oikein kehuu kavereille, niin heti nousee nenä pystyyn ja alkavat temppuilla.

    Sama toistuu myydessä; toimii kuin kello niin kauan, kun ilmoitus on lehdessä ja heti kun joku tulee kattomaan, niin alkaa sähköt reistaamaan, renkaat tyhjenee ja bensankin se on johonkin hukannut tankista :grin:

    Ostajaehdokas kun lähtee, niin taas pelittää ja tankistakin pohjaan juuttunut anturi pompahtaa ylös.

    Edellinen auto käyttäytyi justiinsa noin, ennen kuin tuli sen mielestä sopiva ostaja, minkä mukaan se halusi lähteä :-o
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kai se auton vika ole jos käyttäjä ei ymmärrä miten auto toimii ja mikä vian aiheuttaa. Nykytekniikka kun ei ole enää pelkkää holleytä ja kärjellisiä jakajia joista ulospäin näkee vian. Autot ei enää ole niin yksinkertaisia kuin kuskit :smile:
     
  16. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    No mahtaiskohan ihan niin yksinkertainen auto enää edes kulkea :grin:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    kannattas kokeilla tota mitä joku ehdotti että pakari on tukossa.. kokemusta on..
     
  18. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Kannattaa yrittää tsekata kompuutterin vikakoodit aina ennen lekan tai muun vastaavan säätimen käytöönottoa.
    Omassa C4 Vettessä oli jokunen vuosi sitten talvisäilytyksen jälkeen maagisia vaihteiston lukkoturbiinin vikoja + tyhjäkäynti katosi satunnaisesti.

    Hyppyjohdon kytkeminen ALDL-liittimeen ja SES-valon plinkkausten tulkinta vei parkkiksella noin 2 minuuttia, jonka jälkeen viaksi paljastui huono liitos lämpöanturissa. Uusi anturi murtuneen tilalle ja radalle ... ei nämä ruiskuvekottimet ole sen hankalampia kuin vanhat bensakrematoriot.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    voi kans olla lambda paskana. esim hondat ei ota kierroksia jos lambda on rikki
     

Kerro tästä muillekin!