Eikös se ole Carshow tulevana pyhänä Oulussa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja maxy, 5.5.2010.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei mulla mikään ilkeemielinen dissaus ole tarkotuksena mutta kun se oli ennen niin hyvään aikaan että tuli kehuttua kavereillekkin muualle päin suomee niin onhan tää pien pettymys että nyt on se juhlahumu ohi.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ai onks suviseurat ens vuonna oulussa?.Ite en enää kuulu kyseiseen kerhoon,joten en tiedä syytä näyttelyn ajankohdan siirtoon,mulle se vaan on ihan sama millon se on. :D
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Täällä vaan näkee aika paljo niitä 7-hengen "jenkkejä"..ja välillä tuntuu että sitähän tää on... :D Ei vaan,kyllähän oulussa potentiaalia on autohommiinkin,vaikka ehkä enemmän mainetta tuolla älypuolella. :) Harmittaa vaan ku on hyvä (paras)ajankohta menty muuttamaan,ja sitä kautta ainakin osittain pilattu tapahtumaa joka olis voinu nousta ihan niihin suomen tärkeimpiin??? Kulttuuri ja semmonen asennepuoli poikkeaa varmaankin pohjanmaan ja pääkaupunkiseudun vastaavasta...Mutta tosta vappuperinteestä olis tosiaan saanu tänne sellasen tietynlaisen kiintopisteen,statuksen.Näin mä aattelen.
     
  4. KPS

    KPS 3rd gear

    Siis kumpaan kerhoon et enää kuulu? Siihen joka järjestää amerikanautonäyttelyjä vai suviseuroja....
     
  5. KPS

    KPS 3rd gear

    Itse en kuulu myöskään kumpaankaan em. yhdistykseen tällä hetkellä...

    Aikoinaan kun varasin Ouluhallin (vuonna 2005) kuudeksi vuodeksi eteenpäin (myös vuodeksi 2010) niin silloin Oulun kaupungin liikuntavirasto saneli hyvin pitkälti mahdolliset vapaat ja vuokrattavissa olevat viikonloput. Kaupungin omat tapahtumat menevät muiden edelle ja sitten loput jaetaan "nopeat elävät" periaatteella.

    Kalenterissa vapunpäivä voi sattua joko viikonlopulle tai sivuamaan sitä. Tuon kaavan mukaan neljä peräkkäistä vuotta voi mennä niin, että näyttely on vappuviikonloppuna, mutta muuten vapunpäivä ajoittuu keskelle viikkoa ja näyttelyä on käytännön syistä erittäin vaikea silloin järjestää. Vuonna 1997 näyttely oli elokuussa - ensimmäisen ja ehkä viimeisen kerran? Vuonna 2004 näyttely oli kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna johtuen kaiken maailman lentopalloturnauksista ja puutarhamessuista. Muita aikoja tuolloin ei ollut vapaana. Lisäksi tuolle näyttelyviikonlopulle sattui koulujen päättäjäiset. Pääsääntöisesti aina muulloin Oulun näyttely on ollut joko Vappuna tai sitten seuraavana viikonloppuna joko ennen tai jälkeen vapun. Paljon ennen vappua täällä melkein poronhoitoalueella sitä ei voi järjestää johtuen rekikeleistä ja Tampereen näyttelystä joka on yleensä Vappua edeltävän täyden viikon viikonloppuna.

    Luulen kuitenkin Oulun näyttelyn saavuttaneensa jo tuon tietyn statuksen harrasteautoilijoiden keskuudessa, johon luultavimminkaan ei vaikuta niinkään Vapunpäivän ja näyttelyn ajankohdan sijoittuminen suhteessa toisiinsa vaan enemmänkin kaikkien näytteilleasettajien vuosittain paikalle tuoma todella laadukas kalusto. Oma osuutensa näyttelyn statukseen on todennäiköisesti myös näyttelyä järjestevän yhdistyksen runsaslukuisen talkooporukan saumaton keskinäinen yhteistyö sekä tarvittava nöyryys asenteessa...
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    KPS on aamulla heränny vitsi suussa.En kuulu kumpaankaan "seurakuntaan" :D
     
  7. KPS

    KPS 3rd gear

    JOO - mietinkin aamulla, että mikä vitsi mulla taas on suussa...
     
  8. advance

    advance 3rd gear

    Hieno näyttely hyvä fiilis jäi.
     

Kerro tästä muillekin!