poranterien teroituslaite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jaketin, 9.5.2010.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    Tuonne lidliin on tulossa myyntiin parkesiden poranterien teroituslaite. onkos kellään kokemuksia, onko kuinka kelvollinen laite?

    ei olis hintakaan mikään paha. jospa se harrastekäyttöön olis kait sopiva :odroll:
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Piilteeman vastaava ainakin on aika hanurista, että jos näyttää samalta, en suosittele. Kyllä minä sillä vissiin yhden terän olen onnistunut teroittamaan, mutta siihenkin piti jo vähän tehdä remonttia laitteelle.

    Edit: eipä näytä alkuunkaan samalta, eli vois ehkä toimiakin?
     
  3. tanari

    tanari 1st gear

    kannattaako niitä paljon terotella? ostaa kunnollisia teriä, niin voi porata useamman reijän, käyttää vielä leikkuutahnaa/öljyä niin toimivat just niin pitkään kun sillä hinnalla ne toimii :lol:
     
  4. 370

    370 Gearhead

    Pikku harjoittelulla porat teroittaa käsin.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Juuri näin ei siinä mitään muuta tartte kuin smirkelin ja kannattaa/pitää ne kalliitkin porat teroittaa
     
  6. repecab

    repecab 1st gear

    Tää on tätäkertakäyttökulttuuria, tottakai ne kannattaa terottaa , varttitunnin kun harjoittelee niin sen jälkeen sen osaa aina.Halpaterillä tosin ei mitään oikeissa töissä tee.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    DrillDoctor laite on ainoa toimivaksi osoittautunut terotuslaite joka sopii hararastaja budjettiin joskin sekin maksaa satasia.
     
  8. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    halvalla ei saa hyvää. vähänkin on asteet väärin teroituskonees niin pora ei uppoo eres puuhun ja taas toisinpäin että on niin "syövä" että heti haukkaa ja sitten vain poran kärjestä lohkee paloja. siinä on linkki sivuille missä on vähän paremmin tutustuttu natsisiwan tavaroihin http://www.mattikaki.fi/~w125312/kuluttaja/LIDL/ laatua :eek: :rotfl: :rotfl:
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kunnollisia poranteriä ostaa ja terottaa niitä. Ei tarvi ostaa kun yks jokaista ja niillä sit pärjää(poislukien ihan parimilliset), terotettavaahan niissä on pituudessa kymmeniä millejä.
    Aika äkkiä sen terotuksen oppii ja sithän ei enää ole tylsiä teriä olemassakaan :wink:
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    Juuh, onnistus varmaan, mutta kun ei ole smirkeliä..
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: Matti-O Käki??? Sleepy Sleepersin levyillä esiintyvä legendaarinen hahmo 8) .

    Käki taitaa olla insinööri? joka kuvittelee että Ladan hinnalla voi saada Rollsin.

    Itse olen ostellu Natsi-Siwasta kaikenlaista vempaita ja täysin kelvotonta EI ole esiintynyt. Päinvastoin; hinta-laatu kohdillaan :D . Mm tuo "kehno"sammutin tuli Kootaan hommattua.
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Enempää kantaa ottamatta ,muuta kuin siihen ,että miksi tavara maksaa suomessa enemmän kuin esim saksassa
    Varmaan ihan siksi että lidl on yritys ja haluaa maksimaalisen tuoton :rotfl: harva lähtee hakemaan soittimia saksasta :rotfl:
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä oon harjotellu 30 v eikä vieläkään tuu kulmat kohalleen käsivaralla
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead


    Ei oo mullakaan ja silti terät oon terottanu, terottimena toimii ihan perus rälläkkä... :eek:
     
  15. FilipS

    FilipS 1st gear

    Entä IKH:n poranteroituslaite? Onko kellään kokemuksia?
     
  16. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Oon ite teroittanu porat drilldoctorin koneella kun cnc-koneeseen tarvii olla symmetrinen pää, muuten pora hakee paikkaansa ja reikä tulee mihin sattuu. Samalla oon huomannu että sillä terotetut porat toimii paljon paremmin käsikäytössäkin eli niillä kulmilla on kyllä merkitystä. Tosin onhan siinä timanttilaikka joka tekee pinnasta paljon sileämmän kuin smirgeli, silläkin on varmaan vaikutusta.
     
  17. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

  18. NeljäsGM

    NeljäsGM 1st gear

    Ostin sen IKH:n poraan kiinnitettävän halpis teroittimen.Surkea hajos kolmannella kerralla,eikä sopinut kunnolla porakoneeseen. Smirkelillä vaan.
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo DrilDoctorilla täälläkin on teroteltu ja hyväksi on havaittu...
    Paikoitusklipsiin piti tosin tehdä jo uusi akseli kun muovisaranat hajos mutta se johtuikin siitä että laite oli väärässä paikassa väärään aikaan. Hyvä ja tyyris laite mutta ei silti helmiä sijoille.
    :wink:
    - Jani -
     
  20. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Ostin motonetin poranteroituslaitteen. Ekasta terästä tuli ihan hyvä, ehkä pinta vähän karhea. Tokaa rupes jostain syystä syömään epätasaisesti ja kolmannen kohdalla tuli toimintasavu ulos ja laite pysähtyi.

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut ... oituslaite

    Tuskin olisi ollut kovin pitkäikäinen muutenkaan, koska ne reiät mihin pora työnnetään ja ohjurinypykät on muovia. Tuntui jo pehmenevän ne nypykät muutaman terän jälkeenkin. Elkee siis ostako.

    Mutta onhan poranteroitin kyllä keksintönä hyvä, ei käsin saa niin tarkkaan tehtyä millään. Nyt vain tarvitsee löytää joku parempi malli.
     

Kerro tästä muillekin!