PV volvon alle runko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja spike, 24.5.2010.

  1. spike

    spike Gearhead

    Olen miettinyt sellaista että olsin tehnyt pihalla nököttävästä PV volvosta jotain gasser tyylistä. Auton kantavat rakenteet ovat aika surkeassa kunnossa joten mietin korin sovittamista erilliselle rungolle. Tutkin ja ihmettelin eri runko vaihtoehtoja. Miten on AKE suhtautunut rungon muutoksiin? PVn akseliväli on 102" ja kori on aika kapea. Yksi kantaauto joka on tullut vastaan vähän siellä täällä on GMn G-body. Tuo runko vain näyttää aika leveältä. En löytän mistään tuolle mittoja joten jos jollakulla on niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Lähinnä rungon leveys kiinnosta. Onkohan mahdollista kaventaa runkoa? Tietenkin jos jättää katsastamisen kokonaan väliin niin voi tehdä vaikka mitä. Sillin voi vaikka tehdä oman rungon tai hankkia willyksen rungon. Olisipahan sama akseliväli ja rungon muoto jotenkuten oikein. Yhtenä vaihtoehtona tietenkin duetin runko. Ei vain saa laillisesti kasia.
     
  2. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Kyllä Duett'in runko järkevin on. Miks ei saa kasia? 2.5 Daimler ja Fordin 221/260 ovat vain 140hp luokkaa. 260n sai ennen Pyhimykseen tuskitta. Ja jos ne ei mene läpi käytä katsastukseen Fordin lättäpäätä joka sopii ajan henkeen :)
     
  3. spike

    spike Gearhead

    Duetissa isoin motti on 1,8 joten vaikea löytää riittävän pientä. Suurin teho vakiona 70hv. Poikkeusluvalla saattaisi onnistua. Gasserissa pitäisi tietenkin olla ahdettu rauta hemi. Taitaa vain silloin jäädä puuhakilpiseksi.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mites Fordin 60hp lättäpää? Paino ja prosentit kaikkiaan on ehkä tarkalla...
     
  5. spike

    spike Gearhead

    Tilavuus menee yli siinäkin. Jos sitten alkaa väsäämään poikkeuslupahakemusta niin voi samalla anoa vähän isompaa kun noissa on teho aika pieni kaikissa. Ymmärtääkseni tuo pikku versio on lisäksi aika harvinainen?
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Prosenttien rajoissa Duetin keulalle sais kyllä 60 heppaisen ranskan lättiksen -> 2.1 litrainen ja 60 heppainen. Ja menee kyllä taatusti painossakin prosenttien sisään. On todella kompaktin kokoinen möykky.
     
  7. spike

    spike Gearhead

    Missä sitä on käytetty? Mitenköhän helppo on löytää/kunnostaa?
     
  8. Naxu

    Naxu Double Gearhead

  9. spike

    spike Gearhead

    Googletin tuota ja eri lähteiden mukaan kyseessä oli aluksi 2,2l ford eli 136 cid ja sitten simca suurensi sen 2,4 litraiseksi. En millään löydä 2,1 litraista. Onko tuo ollut jossain tietyssä vuosimallissa?
     
  10. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Ne oli 2158cc joten jotkut kutsuu "2.2L", jotkut "2.1L".
    Se oli/on yleinen kone Ranskassa koska oli myös armeijan kuormureissa. Googlaa armeijan kaluston fanien sivuja niin löytyy.
    Kone on älyttömän vahva. V8 Simcoja ei saanut ajamalla rikki mutta korit ruostui ympäriltä.
     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  12. spike

    spike Gearhead

    Toi menis naftisti tilavuus rajoihin. Aino jos koneen haluaa vaihtaa niin pitää jättää runko laittamatta koska prosentit ei riitä. Jos ei saa katsastettua niin yhtä hyvin sitten tekee omien perversioiden mukainen ja ajaa puuha kilvillä. Tossa kun on todella kaikki kantavat rakenteet enemmän tai vähemmän näkkileipää niin on aika suuritöinen saada koppa mihinkään kuosiin.

    Muutama kuva autosta ennen purkua:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][/img]
     
  13. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Miten sait "MR" kilpiin Manne-Mersun valoilla :rotfl:
     
  14. spike

    spike Gearhead

    Eikö olekin hienot kilvet. Aiheuttavat paheksuntaa kaikissa vastaantulevissa, kuten loppuautokin. Ensin MR kuten museo autoissa ja viellä pedon luku perään. Viellä kun saisi kireen kasin pellin alle niin olisi täydellinen pussihousujen kiusaamis vekotin.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos autossa ei ole merkittyjä prosentteja, niin runko 24 ja moottori 14%, josta pudonnee laturin ja ehkä startin verran. Käyttää alkuperäisen lootan sovitteella (jossain wanhassa ruotsinkielisessä Wheelsissä juttua), niin ei tuo ihan mahdoton ole...
     
  16. spike

    spike Gearhead

    Menee toistapäin että kori vaihtuu ja runko on kanta-autosta. PV on itsekantava ja Duet rungolla. Eli siinä tapauksessa jos löytää henkilömallin duetin niin sisustustuksesta jää ainakin etunpenkit. Loppukori ja sisustus menee uusiksi. Sitten lisätään viellä motti niin menee tiukille. Riippu jos katsuri uskoo että etupenkit ovat alkuperäiset vai ei. Jos ei niin tasan 50% vaihtuu. Jos saa hyvitystä etupenkeistä siten että on puolet penkkien kahdesta prosentista niin 49%. Saattaa olla että onnistuisi.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No kyl on taas yks tuhoon tuomittu projekti. Älä nyt pura sitä Volvoas! :odroll:
     
  18. TTA

    TTA 1st gear

    Vähän samaa mietin... Ihmettelen et pitäisi laittaa runko kun on koppa niin huonossa kunnossa eikö se koppa pitäisi olla kunnossa oli siinä runkoa tai ei :eek:
     
  19. spike

    spike Gearhead

    Ei kopan korjauksesta pääse mutta ei tarvii yrittää valmistaa uusia apurunkoja. Toki nekin voisi korjata mutta kun voisi samalla sitten raiskaa kunnolla kun on vauhtiin päässyt. Tuosta kun ei museo vehjettä enää tule.
     
  20. clinti

    clinti 1st gear

    entä jos hankii kanta-autoksi esim. sen gm g-bodyn ja vaihtaa siihen pv:n korin päälle ni sitte ois se v8 305-350 mahdolinen, enkä väitä että ois helppo projekti kaventaa runkoa leventää koria
     

Kerro tästä muillekin!