vetarin laakeripinnan fiksaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sbc350, 5.7.2010.

  1. sbc350

    sbc350 Gearhead

    olis perä mallia rullalaakeri rullaa vetarin pintaa.. ja sehän on kulahtanut. onko kukaan fiksannut/fiksauttanut missään noita pintoja? en tiedä onko tohon saatavilla mitään siirtolaakeria kuten esim chevyyn..

    eli mitäs vaihtoehtoja ton ehostamiseen olis järkevien kustannuksien puitteissa?
    [​IMG]

    heikkeniskö liikaa jos sorvais jonkun puslan siihen laakeripinnan kohdalle ?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Puslaa en suosittele, aikaa myöten laakerilta tuleva kuorma mankeloi sen puslan/holkin kehän pitemmäks ja alkaa pyöriin väärästä välistä, kokemusta aiheesta vaikkei auto ollutkaan niin sillain kävi. Se on eriasia jos löydät jostain sellasen rullalaakerin joka sisäholkilla ja sen pystyt sovittaan koneistettuun vetariin, sellanen saattas toimiakin ellei akselia joudu koneistaan liikaa...
    Eikös täällä ollu topikki vetarin täytösruiskuttamisesta, sillain vois toimiakin?

    Mistä vehkeestä, eiks löydy passelia varaosaa enää?
    Just omaan autooni tein C-clip eliminaattoreilla varustettuun vetoakseleihin laakerirempan siten että hoonasin millisen laakerin sisämitan passeliks vetarille eli yleensä vaihtoehtoja on kun vaan mitat on saannissa jne. Laakerimittoja löytyy netistäkin kivasti :wink:
     
  3. sbc350

    sbc350 Gearhead

    tää on vanhemman mallisesta isotekniikka b kadetista, voihan se olla et vielä jollain olis nurkissa ehjä vetari. tuota metalliruiskutusta mietin itsekkin kun kerran kansityössä höpöteltiin että ainakin seetirenkaan olisivat korjanneet sillai eikä montaa kymppiä maksanu..
     
  4. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Kuulemani mukaan tällaisia B-Kadetin vetoakseleita on korjailtu ihan perinteisellä hitsaus/sorvaus menetelmällä, niiden kestävyydestä ei ole mitään tietoa. Suosittelen jättämään ostoilmoituksen ehjästä vetoakselista kerhomme forum sivulle: http://www.opel6070club.com/forum/

    Foorumilta muistaakseni löytyy topic samasta aiheesta.

    P.S. Se vetoakselin laakeri on jokseenkin harvinainen (ja kallis) osa, tosin niitäkin on ollut joskus myynnissä samaisella foorumilla.
     
  5. sbc350

    sbc350 Gearhead

    juu tuttu foorumi vuodesta 2002 :wink: tulevan talven aikana pitäs jostain iso perä saada alle, tää kyseinen olis ollu ihan ehjä jos ei olis huono säilytys jälleen pilannu, vedet oli päässy sisälle. tosin hintakaan ei ollut päätä huimaava 8) pitää kysellä noita laakerien hintoja ja sit miettii mitä tekee..
     

Kerro tästä muillekin!