jarruissa ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete79, 17.6.2010.

  1. pete79

    pete79 3rd gear

    onko capricessa(-89) jarrupainetta säätävää venttiiliä?
    toinen takajarru kun ei tahdo pitää kunnolla.
    oikea puoli pitää pirun hyvin mutta vasen ei.
    käsijarru pitää tosi hyvin!
     
  2. pete79

    pete79 3rd gear

    apuja tarttis
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    oletkos kurkannu sinne huonommin pitävään ?
    jos olis vaikka jarrunestettä vuotanu...
     
  4. sepsa

    sepsa 3rd gear

    tai stefa päästäny peräöljyä rummun sisään...
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Käsijarru pitää mutta käyttöjarru ei! Oisko sylinteristä männät jumissa?
     
  6. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    jarru ero

    Jos käkkäri pitää ni tuskin siellä öljyä on...samat kilkkeethän ne vaikuttaa molempiin...Ja jos vuotais jarrunestettä niin pitäiskö tuo toinenkaan puoli hyvin kun painehan siinä karkais koko takapiiristä. Varmaan sylinteri tosiaan jumissa. Avaa tuo huonommin pitävä puoli niin oot paljon viisaampi.
     
  7. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Mulla oli Letukassa samanlainen ongelma. Avasin jarrun ja työsynterin sisällä oli jotakin kummaa sitkeää sakkaa, rassasin sen puutikulla pois ja varmuuden vuoksi vaihdoin nesteen ja ongelma poistui.
     
  8. twelve

    twelve 3rd gear

    Sama juttu munki capricessa.. kuka ihme sitä mönjää sinne käy yön aikana työntämässä? Kerran ihmettelin ku chevyvanin takavalo sammui, niin oli sen punasen muovin alla paksut kerrokset KELTASTA mönjää, ihan kuin lasten muovailuvahaa...
     
  9. pete79

    pete79 3rd gear

    avannu olen jo eikä se ainakaan jumissa ole . mutta tuo mönjä homma jäi kattomatta... nyt meni vieläpä jarruputki puhki...ja liittimet hiton jumissa.
    eli rikkihän ne irrottaessa meni. onko tuo liitin joku erikoinen vai onko se ihan yleiskamaa?
     
  10. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    jarru putki

    Ota vanha kierreosa mukaan kun käyt teettää uuden jarruputken...ainakin meilläpäin löytyy varaosa putkista tollasia.
     
  11. ip

    ip 3rd gear

    Kato varmuudenvuoksi ne kenkät ettei olis vaihdon yhteydessä vaan laitettu toiselle puolelle pitemmät ja toiselle puolen lyhyemmät, ne on parit sillleen etä lyhyt ja pitka molemmin puolin!
     
  12. pete79

    pete79 3rd gear

    ei ollu mönjää sylinterissä. oli tosi siisti.
    nyt on uudet nesteet ja varmasti hyvin ilmattu.
    huomenna olis tarkotus viedä konttorille katottavaks. koska kyllä sieltä ainakin kengät ponnahtaa kovasti ku painaa jarrua ilman rumpua. eli toimii sen puoleen, mut niin kyllä toimi aiemminki :oops:
    toi kenkä homma kyllä vissiin tarttee vielä kattoa...

    ja uus putkikin on paikallaan. makso 5e!
     
  13. pete79

    pete79 3rd gear

    nyt menee jo epätoivon puolelle! ei pidä vieläkään. vaihdoin jo sylinterinki uuteen mutta ei kun ei niin ei.
    edelleen arvot vasen 2.0 ja oikea 3.5!
    seisontajarrulla 2.5 ja 2.1!

    onko nyt niin että tuo oikea jarru pitää liian hyvin :rotfl: että tarttisko sille tehä jotain?
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tuollaases kapriisis on takana jarrukenkien alapäiden välis sellaanen automaattisäätö juttu. Ne ottaa joskus ja jumittaa jolloin kengät jää turhan kauas rummusta. Koitas ottaa ja pura&putsaa ko. säätöpala.
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    toi oikean puolen arvo on kyllä aika suuri... kyseessä siis perus capricefarmi? Monta yksilöä mulla on ollut ja yleensä se tarkapyörän arvo on jotain just 2.0 luokkaa... Ota se oikeakin auki.. Hio lasittuneet kengät, puhdista hyvin ja säädä jarru uudellen.. yleensä auttaa moiseen ongelmaan..
     
  16. en nyt tiedä onko se tommoses autos suuri se arvo, mul kuitenki jokaises 3 pitkäkatos lähennelly 4.0 jo.. ja toi on tuttu vika kyllä et toisella puolella pitää, toisella ei. itellä autto just sen säätörullan purkaminen ja putsaaminen. sit myös ihan pintaan jarrut, siin kohtii kannattaa muistaa vaa hioo rummusta se kulumisest johtuva pykälä poijes, se nostaa ahtopaineita hyvin äkkiä piha-asennuksien yhteydessä kun jarrukengät jää rumpuun kiine :lol:
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos jarrukengät eivät ole uudet niin vaihda ne, auttaa usein just tollaiseen vaivaan.
     
  18. pete79

    pete79 3rd gear

    muistaakseni oli viime vuonna 3.2 ja 3.3.... ei käsittääkseni ole liian pitävät :odroll: :rotfl:
     
  19. kippis

    kippis Gearhead

    mulla oli ihan samankaltainen tapaus ex-roadmasterin kanssa...
    leima tais tulla 3 yrittämisen jälkeen ja lukemat oli ihan kun noi sun.
    tuli täsmälleen sama mieleen (ja monella muullakin) että pitäiskö toi toinen jo liikaakin :lol: (en nyt löytäny sitä topikkia tähän hätään)
    ekaksi vaihdoin taakse jarrusylinterin, kun oli vuotanut. sitten lähdin innoissani testilenkille, niin huomasin parkissa ollessaan että puolivälistä autoa
    vuotaa jarrunestettä :mad: no sitten piti uutta jarruputkea vetää sinne.
    sitten rupeskin tasottuu arvot.
    sulla voi olla kans joku pieni reikä siellä putkissa.
    se kun ei auta yhtään vaikka katsuri olis pingoittunut penkin ja polkimen väliin kuinka :lol: se ei se vuotavan puolen lukema siitä juuri nouse, mutta toi toinen kyllä.
     
  20. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    jarrut

    Jos vuotais niin tuskin pelais kovin hyvin tuo toinenkaan puoli kun nehän tulee yhdellä putkella edestä asti... Painehan se karkaa molemmista jos siellä vuoto ois...Sillä alaosan rullallahan voi nuita eroja helposti tasottaa...ja tosiaan hioo kengät niinku oli mainittukin ja jarru cliinerillä puhdistaa sit kengät ja rummut.
     

Kerro tästä muillekin!