Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Gyro

    Gyro 1st gear

    Äläs Naxu hermoile...
    Kyllä mäkin tykkäisin, että auto kulkisi kuin motskari, olisin todella mielissään sellaisesta pelistä, mutta niitä on oikeesti vain kuorallinen Suomessa, jotka pärjää mopolle, se on ihan oikeesti tosiasia.

    Toisekseen Radalla on tullut käytyä muutamia satoja kertoja ja kisojakin on takana reilu sata, joten ei kannata alkaa lässyttämään, kun et edes tiedä kenen kanssa puhut. Itseasiassa olen käynyt radalla niin paljon, että kyllästyin jo koko hommaan, joten ei mun enää tarvitse.

    Eikä kukaan varmaan aja kenenkään yli tahallaan, vaan silloin kysymys on onnettomuudesta. Yhtähyvin voisi sanoa, että miksi joku lähtee ylittämään tietä, kun auto tulee sieltä. Eli ei se aina auton tai motskarin syy ole. Rattijuopot kyllä pitäisi hirttää, mutta muu onkin sitten jo kohtaloa... Olen menettänyt omaiseni, kun motskari ajoi yli ja en mä siitä ketään syytä, vaan se on sattumaa ja minkä sille voi. Eiköhän siinä tilanteessa ole ihan tarpeeksi rangaistusta kuskille, kun joutuu elämään sen kanssa koko elämän. Nää jutut koskee autoja ja mopoja ihan yhtä paljon.
     
  2. Gyro

    Gyro 1st gear

    Madmike...

    Lue aiheen otsikko.
    Pärjääkö auto mopolle kadulla...
    Siinä ei paljon Ringit paina.
    Puhutiin kadusta ja se, että kadulla voi laillisesti ajaa, niin auton ja mopon pitää olla rekisterissä ja leimassa, montako autoa tiedät suomessa, jotka menee varttimailin 9 sekkaan kadulla ja kulkee huippuja 330 km/h? Tälläinen pyörä on suomessa ja niitä on oikeastaa useita...
    Ahdettu ZX12R ja muutama Busa... Ja vakiokin meni alle kympin ja huippuja 300...
    No joo on niitä autoja olemassa mitä jättää mopon, mutta niitä on vain yksi miljoonasta... En ole edes missään vaiheessa väittänyt, että ei nopeempaa autoa löytyisi, vaan sanoin, että ne on todella harvassa ja täällä suomessa lähes nollissa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    no niin, sitten gyro ne ajat tänne mitä olet eri radoilla ajanu!
     
  4. B1

    B1 1st gear

    Pojilla on aivan liika vapaaikaa........:???:
     
  5. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Huono itsetuntoko ajaa elvistelemään ajamisillaan? Missään ei vieläkään ole näkynyt mitään kunnon todisteita radalla ajelemisistasi jne. Mulle on aivan sama kenen kanssa puhun. Radat on kisaamista varten, aivan sama kuinka paljon siellä on jo ehtinyt ajamaan.

    Onnettomuudet ovat toki onnettomuuksia mutta älyvapaalla kadulla kisaamisella niiden todennäköisyys kyllä aivan taatusti kasvaa. Eli edelleenkin jos joku molopää onnistuu kadulla kisatessaan teilaamaan jonkun väärän ihmisen, ompi rengasavain takaraivossa pystyssä... Aivan sama ajaako sitten 2- vaiko 4 pyöräisellä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei jumalaut! Toi gyro on tainnu muutaman kerran ajaa ilman kypärää pää edellä kiveen tai sit se on impannu aivonsa pihalle, niin älyttömiä on jutut. Vai että syy on kohtalossa jos joku idiootti ajaa kadulla kilpaa ja teilaa 200km/h nopeudella katua ylittävän kännisen teinin tahi puolisokean mummon, kuitenkin jonkun mikä olettaa pyörän kulkevan sitä sallittua 40km/h nopeutta. Joopa joo, Bomber-huppari päälle ja kadulle pelleilemään ja hakemaan katu-uskottavuutta! Mä jätin ton uhoomisen yläasteelle samalla kun lopetin tupakanpolton(jonka alotin päästäkseni "porukkaan"). Että näin.
     
  7. Gyro

    Gyro 1st gear

    Itseasiassa ei olisi kyllä aikaa tälläiseen, mutta minkäs teet :smile:
    Homma pitää selvittää...

    Joo ja sekin on totta, että riskit kaskaa, kun kaahaa tiellä, mutta siinäkin pitää olla järki pelissä mukana. Se on järjen köyhyyttä kaahata jossain manskulla, kun on paikkoja missä pystyy melko rauhassa urheilemaan, tosin niitä en kerro, olkoon salaisuuteni, mutta eiköhän ne ole motoristejen tiedossa. :smile:

    Aikani ei ole veratilukelpoisia nykypäivään, koska lopetin 10 vuotta sitten ja laitteet on parantuneet selvästi sen jälkeen. Mietippä motskaraitten kehitystä...
    kumenne vuotta sitten joku tonninen painoi reilusti yli 200 kiloa ja tehoa oli joku 140 ja reilut... Nyt paino 174 ja teho 180 esimerkiksi... Mikäli rupean tässä luettelemaan kaikien ajamien ratojen aikoja niin Suomessa kuin ulkomailla, niin siinä meneekin sit loppupäivä, joten jätän väliin. Enkä missään vaiheessa ole leuhkinut kenellekkään, ei mullakaan ole sitä nopeeta busaa, vaan R1:nen ja se jää busalle kevyesti. Eli turha leimata mua miksikään leukivaksi mulkuksi, sanoin vaan niinkuin asia on ja ei siitä sen enempää.
    On kuskeja ja laitteita mitkä pesee mut mennentullen, mutta siitä ei ollut kysymys, vaan kysymys oli edelleen, että pärjääkö auto motskarille kadulla... Eli vielä kerran ei siitä, että pärjäänkö mä ja mikä on mun kierrosaika. Aikani on kumminki se varttimaililla, että en usko siihen ihmeeseen, että jäisin joskus liikennevaloissa autolle, olisi aika sattuma. No mutta lässyttäkää mitä lässytätte, ei mua oikeastaa edes kiinnosta mitä mieltä olette, koska tiedän itse mihin pystyn.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kaverilla on takana sata kisaa ja sata lähtöä ja ei ole vieläkään oppinut mitään? Itse sinä gyro lässytät universumin totuuksia täällä palstalla etkä tiedä keiden kanssa olet tekemisissä, me emme tiedä sinusta mitään. Kerrohan mitä ryhmää olet ajanut vai onko sulla 100 street man lähtöä takana?!? Osa palstan käyttäjistä on tunnistettavissa ja jopa tiedetään että osalla heillä on jopa nopeita autoja.

    Miksikö otsikko kadulla? Todennäköisesti ettei kaikenmaailman juupailijat ota esiin juuri nitrodragstereita, promodified kilpureita, nitropyöriä jne. Katukisaamisessa pärjää kaikkein reikäpäisin jätkä kenellä on röyhkeyttä vaikka muille jakaa. Töytäisy autolla johtaa auton osalta peltihommiin, pyörän osalta ei osaa sanoa jääkö mitään korjattavaa.

    Edelleenkin olen sitä mieltä että katukisaaminen on edesvastuutonta muiden tielläkulkijoiden tahallista vaarantamista.

    Myönnän kyllä mitenkä provosoivaa on kun joku 325 biimeri tai joku muu wannabe rata-auto tulee uhoamaan ja nostattamaan kierroksia rinnalle. Tiedän myös sen hienon tunteen joka syntyy kun jätät sen uhoajan kauaksi taakse. Tämä kaikki on kadulla vaan vähän turhan riskialtista ja kuten sanottua muut tielläkulkijat vaarantavaa. Tästä syystä rata on hyvä paikka ratkoa kylän kuninkuudet paitsi radalle.com jossa type-R:t ajaa stripin poikki milloin tykkää... Myönnän itse heikkouteni ja sorrun sillon tällöin provokaatiohin, se on vaan puhdasta heikkotta. Kun tietää että vehkeessä on jerkkua niin sekin vähentää ylimääräisen näytön tarvetta toisissa ihmisissä.

    On myös tavattoman tyhmää mainostaa katukisaamista maassa jossa kaikkea ylihoivataan ja kaikkeen "hauskaan" puututaan lain kouralla. Saatte nähdä vaan että kun ensimmäinen paha mp&auto-onnettomuus sattuu missä onnettomuuden syynä on ylinopeus ja törkeä liikenteen vaarantaminen katukisaamisen muodossa niin kohta on nopeudenrajoittajat jo muuallakin kuin raskaassaliikenteessä. Körökörö kirkkoon sitten vaan busalla tai autolla 90km/h vasten rajoitinta, sekös olisi ihanaa.

    Kyllä me saadaan 40 rikki...?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    mää sitten vissiin helvetin kova olen kun ei oo tarvinnu alottaa edes tupakanpoltto yläasteella päästäkseen porukoihin!!!
     
  10. Gyro

    Gyro 1st gear

  11. Gyro

    Gyro 1st gear

    Nimettömälle...

    En lässytä mitään tutuuksia, sillä sitä tuskin edes tietää kukaan. Kerron vain omakohtaista tietoa ja kokemusta.

    Siinä puhut kyllä asiaa, että kaiken maailman kaahailijat vain pilaa kaiken, kun lippaavat ja mälläävät ja me muut saadaan maksaa viulut. Korkeet vakuutusmaksut ja se, että rajoituksia pudotetaan maassa, jossa ne jo nyt on säälittävällä tasolla.
    Ei se ole kunnon autoilijan tai mopilijan syy, että looserit mällää tai, että tiet on niin huonossa kunnossa, että rajoituksia pitää pudottaa. Luulisi näillä veroilla teiden olevan paremmassa kunnossa.
    Holtittomilta kaahailijoilta pitäsikin kkortti ottaa pois kokonaa, niin rupeisi vakuutuksetkin laskea.

    Mitä niihin radalle.commin tapahtumiin tulee, niin ne vasta vaarallisia onkin, kun kaiken maailman looserit ajelee miten sattuu, tai sit ruuhkaa on niin paljon, että mitään fiksua ei voi saada aikaan, joten ne voi jättää omaan arvoonsa.

    No mutta sääli on se, että täällä stadissa ei ole ratoja, harrastajia kyllä olisi...
     
  12. Gyro

    Gyro 1st gear

    Sori siis Fastbackille oli toi edellinen viesti... Mäkin olen kova, kun en ole edes aloittanut röökäämista... :smile:
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eikö sieltä stadista pääse sillä katupyörällä kätevästi pois ihan itse ajamalla? Ettei tarvi traileria niinku nopeat katuautot?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gyro kerro nimesi että tiedetään kenen kanssa kirjoitellaan,ett onko sulla näyttöjä radalla.
    vai oletko vain leuhkiva pikkupoika.
     
  15. Sleeper

    Sleeper 1st gear

  16. Gyro

    Gyro 1st gear

    Nimi on siinä ja siitä pitäisi tunnistaa, jos jotain tiedät pyöräilystä...

    Joo ja pääseehän sitä täältä pois, mutta ei paljon huvita lähteä ilman peräkärryä tai pakketiautoa jonnekkin ahvenistolle.
    Sillä kyllä sitä niin poikki on radalla ajamisen jälkeen, että kotiinpaluu olisi yhtä tuskaa. Tosin pelit kyllä varmasti kestää kyseisen matkan, toisin kuin ne ysin autot, joita tää palsta tuntuu olevan täynnä. No joo mutta kyllä rata olisi tervetullut tänne stadiin, niin autoille kuin pyörille... Itse kannatan Keimolan kunnostamista, sillä se on jo historiallisesti tärkee ja olennainen asia Suomen moottoriurheiluhistoriaa. Vaikka edes muutamana päivänä viikossa ajoa siellä...
     
  17. Gyro

    Gyro 1st gear

    Pitääkö paikkansa, että Suomen nopeimmat katulailliset autot ajaa matalia ysejä varttimaililla?
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Pitää. Käy vaikka West Coast Cupin kisoissa katsomassa, siellä on leimapakko autoilla. Kaikki muutokset oltava rekisteriotteessa paitsi takarenkaat.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osa palstan käyttäjistä on tunnistettavissa ja jopa tiedetään että osalla heillä on jopa nopeita autoja.

    Myönnän kyllä mitenkä provosoivaa on kun joku 325 biimeri tai joku muu wannabe rata-auto tulee uhoamaan ja nostattamaan kierroksia rinnalle. Tiedän myös sen hienon tunteen joka syntyy kun jätät sen uhoajan kauaksi taakse.

    Saatte nähdä vaan että kun ensimmäinen paha mp&auto-onnettomuus sattuu missä onnettomuuden syynä on ylinopeus ja törkeä liikenteen vaarantaminen katukisaamisen muodossa niin kohta on nopeudenrajoittajat jo muuallakin kuin raskaassaliikenteessä.
    [/quote]

    Mikäs ohjus fastbackin alla on? Meinaan, että onko jollain museorekisterissä olevalla 289:n koneisella mussella ja tomaatilla vaikka viistoperä olisikin paljon rahkeita noihin juttuihin?

    Noita onnettomuuksia on tässä vuosien aikan ollut useitakin. Olipa yhdessä osallisena pyörä, jonka mustangi kiilasi liikenteenjakajaan. Ei taida taida siitä huolimatta fastbackissäkään olla vielä nopeudenrajoitinta?
     
  20. Gyro

    Gyro 1st gear

    Eli ymmärsikö oikein, että kasiin ei ole ajettu katuautoilla Suomessa?
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!