Corvette LT1 vesipumppu asennuskysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja PauliP, 27.7.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Vette '96 moottorissa oli vesipumppu jonka kuulalaakerointi oli rikki ja se vuosi vettä kuumana tihkureiästä. Vaihdoin uuden vesipumpun, sekin vuotaa vettä tihkureiästä ja reilusti.

    Nyt pohdituttaa että menikö joku pieleen asennuksessa. Irrotin pumpun, mitään selitystä vuodolle ei näy. Vuoto tosiaan tulee siitä tihkureiästä ja se alkoi heti koneen lämmettyä. Moottori ilmattiin huolella (kaveri jopa todistaa) ennen käynnistämistä, tuossahan on se ilmausventtiilikin siinä termarikotelossa.

    Tuli mieleen sellainen juttu että onko sen käyttöakselin booriholkin suunnalla miten suuri merkitys? Se oli koneessa niin että merkkiura oli jakopään suuntaan, samoin päin sen asensin. Kokeilein vielä asentaessa että voiko se jäädä kantamaan, mutta ei mielestäni jää.

    Eli onko holkin suunnalla merkitystä ja mikä on sen oikea suunta? Vai kävikö vaan ihmeellisen huono tuuri ja uusi pumppu on viallinen?
     
  2. sportside

    sportside 1st gear

    Oho joo väärään ketjuun tuli. Sorry
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Väärä viestiketju?
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  5. nova 350cid

    nova 350cid 1st gear

    Ei LT1 vesipumppu kuulu vuotaa juorusta. Taitaa olla vika perä eli uutta tilalle.
     
  6. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Asensitko samalla uudet o-renkaat sinne käyttöakselille sekä vesipumpun akselille että jakopään puolelle? Silloin se käyttöakselin holkki vaatii hieman enemmän painamista että loksahtaa paikoilleen joten voisi olla se kantamaan jäämisen vaara mutta jos kerta senkin varmistit. Jokatapauksessa vesipumpun pulttien kiristäminen viimeistään loksauttaisi tuon holkin paikoilleen. Holkin ura kuuluu jakopään puolelle, ja niin sen omaanikin asensin.

    Oliko vesipumppu joku halpaakin halvempi kiinalainen vai tunnetumman valmistajan tuote? Myyjältä uutta takuuseen kysymään, rikkinäinen se munkin mielestä nimittäin on. Huono tuuri, ei ole kovin mukava vaihdettava tuo LT1:sen vesipumppu.
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä se vahvasti näyttää siltä että kyseessä oli valmistusvika. Aamulla vielä varmistin pyyhesuikalleella että se juorureiän sisätila on märkä, etten turhaan uuta takuuna kysele, jos olisi vuotanut muualta. Kyllä se siellä tuli. Ja mitään vikaa ei näy laakeroinnissa ja sisäänmenoakselissa.
    Ja hyvää palvelua Us Partsissa, uusi löytyi takuuseen suoraan hyllystä sen kummempia kyselemättä, olisi toki pitänyt maksaa uusi ja hinta olisi hyvitetty vasta myöhemmin palauttamisen jälkeen. Kun muutoin olisi jäänyt huomiseen ja kaikkien lomat venyneet, lähdettiin käymään liikkeessä ja vaihtamaan.
    Uusi pumppu olikin sitten Gates, ja ei tietenkään vuotoa. Vuotaneen nimi jääköön mainitsematta, sattuuhan näitä kaiketi kaikille valmistajille.

    Se holkki tosiaan oli alunperinkin siten että ura jakopään suuntaan, sen näki siitä o-renkaan jäljestä. Tuossa vuotaneessa pumpussa ei sitä o-rengasta tullut, Gatesissa se tuli. Mutta tuskin tuo holkin suunta ongelma oli, se ei voi jäädä näköjään kantamaan.
    Ja tuo vaihto on oikeastaan aika helppo, letkut ja apulaitehihna irti ja sitten ruuvit.
     

Kerro tästä muillekin!