Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. On ainoastaan yks anturi eli sit ei toimi kummallakaan puolella abs jos siinä vika sekä abs valo palaisi kojetaulussa. 8)
     
  2. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    No nyt on turbiinin lukko ongelmat toistaiseksi korjattu pois päiväjärjestyksestä. Tein APPS resetin ja samalla kun akun kengät oli irti, niin putsailin navat ja suhautin niihin kontaktispräytä. Laturilta vänkärin puolen akkuun menevässä noin puolen sentin paksuissa musta/ruskea johdossa olevassa liittimessä oli jotain möhnää sisällä ja sen putsasin myös. Aika herkkiä vehkeitä tuumas volkkari-asentaja kun laitteli ilmastointiin uudet aineet, kun kerroin lukko-ongelmien korjaamisesta. Oli muuten 153g ainetta enää sisuksissa, että eipä ole ihme jos ilmastointi ei ole oikein kylmää pukannut.
     
  3. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Silloin kun tuo ongelma tuli, oli pelkästään 24 koodi, eli TPS:llä yli- tai alijännite. Nyt ei ollut sitä, mutta 37 ja 45. Nuo johtuu niistä katkaisijoista mitkä virittelin sinne.

    Aikaisemmin ihmettelin niitä releitä mitkä napsui kun potikan kiersi jompaan kumpaan äärilaitaan, selvisi että ASD ja polttoainepumpun rele ne siellä elämää piti. Tämä siis tapahtui kun kytkin potikan väärin ja se syötti 5.1 volttia signaalijohtoon. Jännite ei muuttunut mihinkään vaikka sitä potikkaa käänteli, ainoastaan tuo releiden napsuminen kuului.

    Pitääkin huomenna ottaa samalla uus potikka kun sen vastuksenkin käyn hakemassa.

    Tuohon ongelmaan kun etsin ratkaisua amerikan foorumeilta, niin siinä tuli samalla luettua AFC:n modaamisesta yms, niin nyt sitten alkoi poltella tuon koneen virittely. Johan sillä tulikin ajettua 100tkm ilman suurempia ongelmia 8) Ebaystä löytyi kohtuuhintainen Autometerin Z-sarjan EGT-mittari, joka olis nyt tulossa tänne. Sitten kun se on paikallaan, alkaa virittely, ei ennen. Saman sarjan ahtopaine ja laatikon lämpömittari pitää vielä löytää.
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tuolla kävin eilen itse, 79euroo makso täyttö ja taas pöhisee kylmää 8)
    http://www.pr-varustelu.fi/home.asp
     
  5. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Mä en olis tosta ATS:sta samaa mieltä. Sen mitä ameriikan foorumeita on tullu lueskeltua ni pitävät aika ylihintaisena laatuunsa nähden varsinki noissa vahvemmissa laitteissa. Ainakin letukkapuolella. Enkä koita myydä Suncoastia nyt. Goerend lienee varma valinta, ja tietty Suncoast.
     
  6. prospector

    prospector 1st gear

    tuu kattomaan autoo ja tee tarjous!meinaan ottaa tänään askia sen verran auki että tietää mitä meni rikki.taidan ostaa seuraavaksi bemarin ja peniksenkehittimen :eek:
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    nii joo... valo ei kyl pala ku sillon ku kääntää virrat päälle...
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Se voi olla totta, mutta kaveri on nähny läheltä monena vuonna kuinka ats:n aski on kestäny ja kilometrejä nähny tietää ainakin mihinkä rahansa pistäis eikä tuo aski kovin helpolla oo pääss :rotfl: myönnän virheeni heti kun goerend ja suncoast:n laatikoilla ajetaan sama kilometrimäärä ja samalla kurinpidolla kun minä niin ostan suncoastin laatikon 8) ja toisekseen olen yrittänyt joutumasta valtavirtaan täällä suomessa jos kaikki rakentaa autonsa samalla kaavalla niin vois olla melkosen mukava mennä esim. meetingeihin ja todeta mitäs uutta ja erikoista oot laittanu autoos niin "ai niin mäkin" :poff: ja sama toistuu kymmeniä kertoja :poff:
     
  9. misi

    misi 3rd gear

    mistä ilmastoinnin yläpuolinen täyttö ventiilli?(vuotaa) osanumero jo joku tietää?
     
  10. peraaa

    peraaa 1st gear

    Hyväksi todettuja osia, mitäs sitä suotta muita kiinni laittamaan. 8) Johan se auton arvo "laskee" kun säästää 500$ ja ostaa ebay motorssista "vahvistetun" lootan jonka tekijästä ja osista ole mitään tietoa. :soosoo:

    ATS:ää kun mietin hankkivani, niin onkos se five star turbiini millainen käyttöautossa? Ihan mukavuuden kannalta?
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Pitäis löytyä jokaisesta ilmastointilaitteita huoltavasta firmasta, sehän on ihan standardin mukainen R134a liitin.
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Löytyykö Jamantilta -95 dodgeen ilmankuivainpatruunaa? Entä talven varalle parempi sisätilan lämmityksen kenno, kuulemma calivornia-malleissa on rautakenno kun ei oikein lämmitä..
     
  13. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    orkkis putsari 32,-

    Kenno on sama kaikissa.
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Behr 8UW 351 089-011, matalapainepuolen huoltoliitin, 10,41. Just vaihdoin omaan autoon kun siinäkin vuoti. Ei ihme ettei jäähdyttäny, 150g oli ainetta jäljellä.
     
  15. Mulla on toi kans rikki ja kuulin että hajoaa helposti kun kiertää liian kireälle ilmastoinnin täyttö koneen liittimen.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siinä sulle vastaus!!
     
  17. misi

    misi 3rd gear

    Kiitos koodista ,kiitän ja kumarran ,ny on osa tilattu varaosapuljusta.On se kumma ku puhelimessa kyselee niin kellään ei ole,kun mainitsee että auto on dodge ram..
     
  18. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    jos mukavuutta hakee niin ei onnistu mut niitä saa soft lockina nykyään 8) toi mun lyö lukkoon 100% heti se on kuin viides vaihde :rotfl: mut eipähän luista :rotfl:
     
  19. elmer

    elmer 3rd gear

    olihan taas kätevää pikku askartelua: joku aika sitten meni ilmastoinnista kompurasta se etu levyn jousen lehdet poikki ja alkuviikosta sai aikaiseksi perehtyä asiaan niin eihän kompurasta mitään tyyppi kilpeä löytyny mutta sain tietoa että olis denso. no kaverilla oli sandenin palikat citikan/pösön huollon vanhaa jäämistöä hintaan 10e. hyllyssä lähtö jotain 350e.... veto levy oli aivan sama. samaa palikkaa taitaa olla myös N-sarjan valtrassa. pitääkin mitata onko siinä sama hihnapyörä kuin ramissa... sitten saatiin testeriin kiinni niin yllätys yllätys ohjaamo ilmeisesti elää tuossa maisema/hiekka teillä niin paljon että lauhdutin on hangannu ittensä puskuriin puhki vaikka väliä on n. sentti. lauhdutinta ja kuivainta odotellessa... että tämmöstä tähän väliin :wink:
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Mikähän kierre on allamainitun räm:n etujarrujen ilmausnipoissa?

    toinen väännetty ihan vtuilleen, aukenee enää putkipihdeillä mut tarttis nyt saada uus nippa ennenku alan repimään sitä.

    Ps. ajeliko joku OD-lainen Rammisti äsken mun edes raisios pari kilsaa, punainen 2koppanen, truck-peilit ja näytti aika lailla Persuksen rakentamalla turvasermiltä?
     

Kerro tästä muillekin!