Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. villeri

    villeri 2nd gear

    te jotka ootte korottanu 3" koria niin kertokaas miten ootte saanu sen papereihin? mulla kun katsuri auko päätään että n2g autossa ei saa olla muuta kun 51mm

    toisekseen pakoputki ei saa tulla lavasta läpi (palovaara) eikä apinalle tahtonu kelvata vaikka tekis lämpösuojanki. ja meteli oli kai liian kova.
     
  2. Koria tosiaankin saa korottaa 75mm vaihda konttoria jos eivät edes säädöksiä tunne :mad:
     
  3. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Koria saa korottaa rungolta 75mm, muutoskatsastin oman korotukseni A-katsastajilla keväällä ja pakoputket tuli lavan läpi mulla,ei maininnut niistä mitään. Sen ne selvitti että AKE nykynen mikä lie soveltaa maastokuorma auton korotuksiin samoja pykäliä kun normi maastoautoon. Konttorin ukko ei asiaa osannut sanoa jaata eikä joota kun kysyin että paljon saa korottaa maastokuorkkia,soitti sitten akeen ja selvitti asian.

    23 §
    Korin korottaminen runkoon nähden

    1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:

    a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;
    d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm
     
  4. villeri

    villeri 2nd gear

    tää näytti sääntökirjasta että m1g ja n1g autot 77mm ja muut 51mm. en tiedä sitte.. n2gtä ei tuntunu sen papereista löytyvän. mistähän löytäs oikeen virallisen paperin tommoseen N2G korotukseen?
     
  5. crane

    crane 1st gear

    Kylläpä vaihtelee melkosesti ympäri maata noi käytännöt.
    Mie kysyin,että paljonko saan korottaa ja vastaukseksi tuli,että kattolinja ei saa mennä yli 4.2m.
    Muuten ihan sama.... :odroll:


    *Niiiiiiin ois muuten jätkät huutava tarve turbiinin pulteille,löytyykö keneltäkään?
     
  6. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Quote:
    Ok, I finally finished swapping in a 271 transfer case in place of the 241ld that I broke last year. This swap was behind a NV4500 manual. I don't know what is different with a auto. Here's everything that you need to know in one post.

    Fit-the 271 bolts right in place of the 241. The floor pan does require minor clearancing, but it's not bad. Mark the area, pull the case back out and go to work with a hammer and a wood block. The frame also needs minor clearancing. Again mark the area and beat on the frame with a 2lb hammer.

    Source-I used a 271 from a Dodge and only realized my mistake after I tried to hook up the shift linkage. The new Dodge's have a different shift pattern which is not compatable with the stock linkage. I ended up shipping the case to Transfercase express and having them convert it to a Ford shift pattern. Save yourself the trouble and just buy a Ford transfercase.

    Driveshaft-when I broke my case, I also broke my rear yoke. Because you have to shorten the driveshaft and change the splines, I elected to build a new driveshaft. I used a slip yoke from a Dodge Ram Powerwagon because that truck has the 271tc. This is a 1410 yoke and has the balancing ring on it. For the rear yoke I used a 1550 which I believe is from a Ford F650. I'm not certain about that though. The shop built me a one piece driveshaft using a 5" diameter tube with a 1/8" wall. I won't be breaking this thing any day soon! Some people like to use a flange on the output side. I didn't do this because I would then need a potentially weak (and expensive) slip joint in the shaft. If you buy a rebuilt tc from Transfercase Express, they can modifiy the output shaft for you. The front driveshaft fit with no modifications.

    Shift linkage-so long as you buy a tc for a Ford, the linkage will bolt right up and work. The gates are different and the diagram on the knob will no longer match the shift pattern, but the linkage does work. The Ford pattern has neutral in front, 4 low, 4 high and 2 high all the way back.

    Speedo-this was the most head scratching for me. I did the hard work for you, so this will be really easy. The newer trucks don't have a speedo on the transfercase. Thankfully our trucks had a electronic speedo or we'd be screwed. To generate the missing signal I used a SGI-5 "Universal Speed Signal Calibration Unit" from Dakota Digital. They're not a cheap unit, but I got lucky and found one on Ebay. My truck does not have ABS but has everything for ABS (including the computer) except the controler. If you cut the wires, you will set a trouble light so just splice into them. I tapped into the signal from the rear axle and feel this was the correct choice. The signal starts to generate immediatly and it's quite accurate. With this unit the axle ratio and tires size is not a factor. To pick up the signal from the rear axle, find the wire loom directly under the drivers seat on the outside of the frame rail. Open the loom up and find the red wire with a violet trace. This is the signal wire you want to tap into. I cut the wire, stripped both ends and then spliced a 22g wire into it soldering all connections and then protecting it with shrink tube. I feel this is not a installation for scotch loc connectors due to the dirty, wet enviroment. Feed this wire up under the master cylinder, pass it through the firewall gromit and connect it to "sig. in". There is plenty of room under the steering wheel behind the knee valance to mount the interface. You want the unit inside of the cab so you can adjust the speedo while moving. Make the wires long enough so you can reach the unit while driving. The next connection is for the speedo sensor. Disconnect the sensor and cut the plug off. If you want, you could find a new watertight splice plug because this connection needs to be undone should you ever pull the engine. Again, don't use scotch loc connectors. There are 3 wires at the speedo sensor. The Orange wire is a 5v supply wire. This wire won't be used, but it will remain hot so it needs to be taped off well. The next wire is a white wire with a orange trace. This is the signal wire and it gets connected to "Out 3". The third wire is the sensor ground wire. I don't know if this wire is actually required or not, but I hooked it up and everything works. The sensor ground wire is black with a light blue trace. This wire gets connected to "Sig. Gnd". The only remaining connections are to provide a power wire and a ground connection to the unit. A long time ago I wired in a buss bar into my truck for power and ground. I'll have to leave it up to you to generate these connections. The power can either be always hot or hot when in the run position. The unit stores it's setting with out power. On the interface unit you'll want to set the switches as follows: Off, On, On, On. Start the truck and you should see a green light. No light means you don't have power or a ground. Once the truck starts moving you should get a blinking green light. This means the unit sees the signal from the axle. I used a gps unit to set my speed. I know from my boat racing days that this unit reads a couple of mph faster than the radar gun. Using the gps as a reference I reduced the speed by holding the "DN" button until it was spot on. I checked my speed again at higher and lower speeds and it was still correct. If you want you can now shorten the wires to the unit. I chose to just loop up the excess wire so I can easily adjust the unit again should my tire size change.

    That's it! I'm happy with the case and it should give me years of trouble free service. Just don't forget to fill the unit with ATF!

    Niin mitä toi kaveri oli tehnyt nopeus anturille? Käyttäny jotain sgi-5 potikkaa? ja ottanut singnaalin taka akselilta?
     
  7. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Villeri,käske soittaa akeen tai mikä nykysin onkaan... Siellä olivat käskeneet käyttää samaa pykälää n2g autoon kuin maastoautoonkin,jos ei muuten asia mee jakeluun...

    Joo olen itekki kuullu et jotkut sanoo et korota niin paljo ku haluat kunhan ei mee yli 4.2m..ja kyl mun järkee kävis et maastokuorkkia sais korottaa reilusti..ja toi rengas asiakin on jotenkin naurettavaa...iso auto ja ei saa isoja kumeja leimattua.
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    täytyypä sanoa kun käy. ton pakoputken teen semmosen väliaikasen ku pitää se vaimentajaki pistää.

    niin sitte se katsuri muuten poras siinä korotuksessa semmosestaki että takapyörän navan keskiöstä ei saa lokarin kaareen olla enempää kun renkaan halkasija.. joka mulla ylitty ku on 285/75/16 renkaat.
     
  9. Swoop

    Swoop 3rd gear



    Jos alkaa seuraavan käynnin jälkeen vaikuttaa siltä että ei vieläkään onnistu niin vaihda suosiolla konttoria. Tulee helpommaks ja myös halvemmaks.
     
  10. plymarivani

    plymarivani 1st gear

  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ihan oikeesti villeri, vaihda konttoria. Toi katsuri keksii noita sääntöjään päästä ihan sitä mukaa kun saat edellisen väittämän oikaistua. Ei kannata kiusata itseään ammattitaidottomien katsureiden kanssa kun osaaviakin on konttorit pullollaan.
     
  12. villeri

    villeri 2nd gear

    tekis mieli vaihtaa nyt jo mutta kattotaan jos toi ny menis.. soitan ens viikolla trafiin ja sanon että saiskoos postissa sellasen lapun jossa kerrotaan siitä korotuksesta. tuntu että se katsuri ei ollu koskaan ees katsastanu moista autoo.. lukutaidotonki se oli :lol: rekisteriotteessa kun lukee että valmistenumeron meistoksen varmistus oikealla oven kohdalla runkopalkin alapinnassa. katsuri hinkkaa teräsharjalla runkopalkin kylkee ja sanoo mulle ettei löydy numeroo. menin itte kattoon että kylläpä se tossa alapinnassa näyttää olevan pistekirjotuksella.
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    :poff:

    Hieno katsuri. :rotfl:
     
  14. villeri

    villeri 2nd gear

    hieno mies munat ja kaikki :lol: puhuin sille siitä lämpösuojasta niin sano että pitää laittaa jotaki lasivillaa tai vastaavaa väliin ettei lämpö hohkaa siihen suojaan :D
     
  15. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Kuinka sulla hermot kestää?
    Vaikka itse olen melko rauhallinen, niin jo alkoi sauhu nousta moisen urpon kanssa...
     
  16. villeri

    villeri 2nd gear

    jaa-a enpä tiedä.. :lol: kattotaan nyt ku saa paperille trafista sen hommelin ja tota pakoputkee vähä laittelen niin uusiks sitte.. jos se apina vielä keksii jotaki niin sit vaihtuu konttori..
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Kuulostaa ihan siltä kun kaveri olis taloon savupiippua tekemäs. :rotfl: Mistähän näitä sikiää... uskookohan nää edes itekkään mitä puhuvat vai pitävätkö vaan asiakkaita nii torspoina että hyppäisivät vaikka kaivoon jos herra katsuri sanoo.
     
  18. misi

    misi 3rd gear

    kuinka monen maahantuodun auton rekisteriotteessa lukee korotukset jotka on tehty jo jenkeissä/ennen ensirekisteröintiä?
     
  19. villeri

    villeri 2nd gear

    kelpaiskohan tämmönen schiedeli :lol: :lol: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!