Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ei sellaista pyörää ole Suomessa, mutta ei ole sitä 200 mailin jenkkiäkään ja ne Bemarit ja Ooppelit ei mene lähellekkään 327 km/h:ssa, joten pyörä vie taas voiton!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ota pannuun, koska emme häviä.
    Autohomot on häviäjiä! Ette edes pysy pystyssä kahdella pyörällä, siksi olette valinneet auton.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos asenne ois tollanen,ni tässä varmaan yritettäisi todistella jotain tasapainottelemalla ykispyöräisen päällä,eikö? :grin: Onhan se kova pala kun kattoo noita ton listan suomalaisten prätkien kovimpia huippuja ja suhteuttaa että Saksan maalla Autobaanalla jengi päristelee 4-ovisten taksimesen näköisillä amg ja brabus-versioilla tollasella keskinopeudella duunimatkansa..

    Koska kyse oli Suomen nopeimmista laitteista,niin vertailuun käy vain Suomalaisten prätkien ajat,ja eikö se fakta nyt ollut että yksikään suomalainen mopedisti ei sillä stock-busalla ole alle 10:nen ajellut varttia..Ja vaikka olisi,sillä ei olisi mitään väliä,koska kyse oli Suomen nopeimmista katuautoista ja mopoista,eli sellaisista joita on saanut kanssa virittää,tässäkin luokassa ei ole siis löytynyt vielä prätkää joka olisi auton jättänyt.Alkaa olemaan aika lapsellisella tasolla tää väittely,eiköhän totuus ole mopomiestenkin tiedossa,mutta ainahan tätä voidaan jatkaa..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    nimenomaan!!! kuka tahansa pystyy ajamaan 4 pyörällä, mutta tosi miehet tekee sen 2 pyörällä ja nahkapuvussa! välillä jopa yhdellä pyörällä!!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuriositeettina kysyisin,että mikä muuten tekee sen,että tehokkaatkin pyörät ei kelaa ton enempää huippuja? Siis miettii että tollaseen alle 300 kg kulkineeseen kun isketään tehtaalla lähes 200 hv kone,niin tehopainosuhteensa puolesta sen pitäisi pestä kirkkaasti tehoikkaimmatkin autot huipuissa,ellei se sitten ole sitä että mopojen välitykset tehdään aina kovin tiheiksi..Mutta miksi niin tehtäisiin? Vai onko kyse aerodynamiikasta,vai mistä noin nihkeä kulku siellä +250 km/h jälkeen tehokkaimillakin pyörillä?

    Tää ei sitten ollut provoiluksi,vaan kiinnostaa oikeasti tietää..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    se johtuu pääosin ilmanvastuksesta ja juuri noista välityksistä. miks välittää pyörä kulkemaan yli 300kmh kun ei sitä kumminkaan juuri tarvita!
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös se Blue Öyster Club ollut täynnä noita nahkapukuisia?? dä dä dä dä dää dä däddäd dää :grin:

    Mutta jatkakaa ihmeessä :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tosi miehet ajaa alasti ilman pyöriä yhdellä kädellä kyllikin kanssa.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest


    Ensimmäinen ja viimeinen kommentini tähän keskusteluun. Edelllisen kirjoittanut mopohomoäovammanen on juuri selkeä osoitus
    tyypillisestä asennevajaavaisesta henkilöstä joka pilaa monikossa pyöräilijöiden maineen! Ko henkilö ei varmaankaan aja/osaa ajaa edes autoa kun ei tiedä miten edes ovi aukaistaan. Olen 30 vuotta ollut tienpäällä josta ainakin 15 vuotta harrastanut myöskin kaksipyöräisellä moottorikäyttöisellä kulkuneuvolla ajamista.
    Sikoja on molemmissa ryhmissä, mutta tämän tyyppiset asennevammat ovat varmaan juuri sieltä pahemmasta päästä. Se että kumpi on nopeampi kadulla - siihen löytyy yksi vastaus! Jos esim ajetaan stadin keskustasta Tampereelle ovat molemmat yhtä aikaan perillä - koska liikennesäännöt vallitsevat koko matkalla - tietääkseni!
    Kadulle ei myöskään voi luoda tasapuolisia
    olosuhteita.

    Hyviä päivän päättäjäisiä tai jatkoja - ihan miten vain....
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    jos vaikka välittäisi tiuhemmaksi niin voisi pärjätä autoille varttimaililla... :grin:

    Pyörän asfalttiin koskettava renkaan ala on suhteellisen pieni johtuen renkaan muodosta, tämä auttaa suorituskyvyltään riittäviä autoja ylittämään helpommin yli 300km/h nopeuksia renkaiden sutimatta. Toisaalta mp-miehet voi "elvistellä" esson paarissa että poltin kumia 300km/h...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    se johtuu pääosin ilmanvastuksesta ja juuri noista välityksistä. miks välittää pyörä kulkemaan yli 300kmh kun ei sitä kumminkaan juuri tarvita!
    [/quote]

    Se on totta ettei tarvita,Suomessahan ei tarvita kuin 120 km/h kulkevia kulkuneuvoja teoria-tasolla,mutta mikä pyörässä selittää huonoa noin ilmanvastusta..? Jos laitan naapurin Ninjan vaikka oman euroautoni viereen ja katson niitä edestäpäin,niin kyllä siinä mersussa sitä jarruttavaa määrää neliösenttejä on ainakin silmämmäräisesti monta kertaa enemmän kuin huomattavasti kaposemmassa pyörässä?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    vierestä seurannut ja ei voi kun ihmetellä isoja miehiä! tämän perusteella ennakkoluuloni vain vahvistuu, että jenkki harrastajat ovat sellaisia jotka yhteisellä tallilla litkivät teini vaahtoa ja ovat niin kovaa että...

    tämän takia ei olla edes viititty liittyä paikalliseen kerhoon....
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No nythän sää olet päässy asian ytimeen [​IMG] kauanko kesti tuon mullistavan päättelyn suoritus?

    Mutta asiaan! Linja-auton ja mopedin ilmanvastuskertoimet on aika lähellä toisiaan. Ja ite 1000Z Kalawatilla kaahanneena tiedän että parin sadan vauhdissa kun nousee katteen alta pystympään niin vauhti putoaa aika mukavasti!
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mää litkin teinivaahtoa k***päisenä omalla tallilla aivan yksin romujeni keskellä ja oon vielä kovempi!!
     
  15. fairlane

    fairlane Gearhead

    kaivelen tässä nenää,ja hammastakin särkee.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se oli muuten BAR eikä Club, B.Ö.C on jotain aivan muuta. Jos sulla olis tarpeeks aamuja tai yleisssivistystä niin et sotkis pyhiä asioita.
    Se poliisiopisto tango muuten alkaa: dä dää dä däd däd däädä
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Autothan on nopeampia kiihtymäänkin,ihan jo siksi kun niissä riittää pitoa(ei ole vaivainen yksi rengas vetämässä) ja sitten massaa muodostamaan kitkaa rataa vasten.Auton renkaat soveltuvat myös muotonsa takia paremmin hyvän kitkan saamiseen. Autot ovat myös tehokkaampia ja ennenkaikkea suuremmat koneet tarjoavat huomattavasti enemmän vääntöä.
     
  18. Macho

    Macho Gearhead

    Ja se taas ei ole kaunista katseltavaa! Taidankin iskee varmuudeksi vielä lisää ruokaa uuniin..
     
  19. Bruce

    Bruce 1st gear

    Terve.. Tarviiko tähän nyt muuta sanoa? :odroll:
     
  20. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Metripizzaa?
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!