SPET 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 3.9.2009.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jaa, pitääkin ehdottaa sääntömuutosta: Muutetaan ryhmän nimeksi Super Modified jotta saadaan asiaankuuluva lyhennysnimi, S/M.
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Ja ruoskalla joka voittajaa.
     
  3. ERT2

    ERT2 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jeeeeeeaaaaahhh! Latu auki taas ja mestaruus myös. Me voitettiin, Söderqvist runner up!
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Hieno nousu Mikolta murheitten jälkeen!!!Meilllä kulki auto taas uudet ennätykset mutta kuski jäi kahville kun piti lähteä viivalta!!!!Meillä vaihtuu näillä näkymin Pontiac Camaroon finaalikisoihin kun mitallimahkut hävisi taivaan tuuliin!!!Onnittelut vielä Mikolle sekä Jannelle!!!
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Korpelan Timppa soitteli ja oli iskeny force majeur finaalipäivän lauantaille, papan hautajaiset. Jos hyvin käy, Timppa ehtii radalle klo 16 mennessä lauantaina. Dragsteri tulee joka tapauksessa paikalle. Mutta jos ei ehdi yhtään vetoa, pääseekö kaavioon mukaan vielä jollain tuomariston luvalla vai mitä vaaditaan? Eikös Outlawissa ollut Motoparkissa tänä vuonna Joakim Viklundilla vastaava tilanne, ettei ollut yhtään lajittelulähtöä ja pääsi silti jotenkin kaavioon?

    EDIT: Se olis sitten muuten 20 autoa SPETissä, taitaa olla uus ennätys?
     
  7. W201

    W201 3rd gear

    Lainaus sääntökirjasta;
    Kilpailujohtajan hyväksynnällä kaavioon lisätty kuljettaja ei ansaitse lajittelupisteitä.
    Eliminaattoripisteet kilpailunjohtajan hyväksynnällä lisätty kuljettaja ansaitsee
    hyväksytyn pudotuslähdön jälkeen.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Aikaisemmin käytäntö on ollut sellainen, et jos ei pääse vetään yhtään lajittelulähtöä ja silti haluaa pudotuskisaan mukaan on täytynyt kirjoittaa vapaamuotoinen hakemus kilpailun johtajalle ja kysyä kaikkien kanssakilpailijoiden suostumus kirjallisesti. tyyliin "suostun, että Korpela suhaa eliminaattorissa ilman lajitteluaikaa" ja sit alle kaikkien nimmarit ja nimenselvennykset/kilpailunumerot. Ykskin jättää suostumatta, ni homma kaatu siihen, tämäkin on nähty.
     
  9. ProSB 170

    ProSB 170 1st gear

    Vain kilpailunjohdolla on valta päättää tuosta, tuo nimien keräys tai niiden perusteella päätösten tekeminen ei perustu mihinkään sääntöihin.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kerroinkin vain aikaisemmasta käytänöstä kun on pariin kertaan osunut kohalle moinen episodi.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, tää yks oli tää ree-episodi vissiin muutama vuos sitten? Olikos silloinkin samat säännöt, kun ei tullut tuolloin niitä luettua, vai miks menettely oli moinen?
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Tuo kertomasi tapa pätee muissa paitsi dial-in ryhmissä. Bracket-ryhmissä kilpailun johtaja tekee päätöksen eikä hänen tarvitse ottaa kilpailijoiden kantaa huomioon.
     
  13. Uba

    Uba 1st gear

    Missä Putte on tämmöinen erittely sääntökirjassa? Kappale ja sivu ?

    Tässä kaksi asiaan liittyvää otetta tämän vuoden sääntökirjasta:

    PISTELASKU (sivu 19):

    Kilpailujohtajan hyväksynnällä kaavioon lisätty kuljettaja ei ansaitse lajittelupisteitä.
    Eliminaattoripisteet kilpailunjohtajan hyväksynnällä lisätty kuljettaja ansaitsee
    hyväksytyn pudotuslähdön jälkeen.

    DR 2:2 KILPAILUMENETELMÄ

    Kilpailunjohtaja voi, hyväksyä myös alipainoiset ja ilman lajittteluaikaa olevat
    ajoneuvot kaavioon, mutta lajittelun viimeiseksi. Jos ajoneuvoja on useampi kuin yksi,
    järjestys arvotaan.
     
  14. Uba

    Uba 1st gear

    Onkohan kyseessä ollut sellainen harvinainen tapaus, että kilpilun johtaja ja kilapilija eivät ole tunteneet sääntöjä. Kumpikaan.

    Tietysti, kun kilpailun johtajalle on annettu tämmöinen mahdollisuus päättää ottaako vai eikö ota mukaan - niin voihan siinä vielä harrastaa tämmöistä pienimuotoista rumbaa ja lähettää kilpailija anelemaan nimiä, jos päätöksen teko sitä jostain kumman syystä vaatii??
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    No siis toihan ei ollut mikään kilapilunjohdon vaatimus, vaan erään silloisen sääntövaliokunnassakin vaikuttaneen toimitsijan selvitys miten asiassa pitää toimia, ja niin myös toimittiin. Ja läpi meni. Toisella kerralla vastaavassa tapauksessa sitten yhden tiimin näkemyksen mukaan alipianoisten autojen osallistuminen ei ollutkaan suotavaa, ja päätös oli, ettei niitä päästetty mukaan. ei nois varmaan sääntöjne mukaan menny, mut tollee toimittiin ja hyvä et nyt on toi oikeekin tapa selvillä.
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Enpä tunne tota nimenomaista tapausta mut selvähän kai se on ettei alipainoisina pitäs ainakaan saada ajaa sit kaaviossa eli näin maalaisjärjellä ajatellen ehken ok että pääsis lajittelun viimeisenä mukaan mut toki eliminaattorissa kaikkien pitäs olla sääntöjen mukasia ja siis painoisiakin elikkäs muutettu siihen mennessä laillisiks.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Alipainoisella tossa yhteydessä varmaan tarkoitetaan esimerkiks stockeria jonka lajitteluajat on hlätty alipainosuuden takia. Tos mun esimerkkitapauksessa taas oli ksye siitä kun C:ssä oli liian vähän autoja ja ne olis halunneet ajaa D:ssä. Yks tiimi taas ei suostunut siihen, että D:ssä alipainoset autot olis siinä ajaneet koska ilmeisesti ajatteli sen huonontavan mahdollisuuksiaan pistetaistossa..
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    SPET finaalin voittaja Pasi Korhonen, runner up Mika Rajamäki. Pasilta aivan huikea nousu vitossijalta SM-hopealle, mahtavat onnittelut sinne vaikka samalla se tarkotti sitä, että meidän sijotus putos pronssille. Mitali kuiteski, näin kovassa seurassa hyvä suoritus koko meidän porukalta, vaikka tietenkin olis mieluimmin pidetty mestaruus vielä kotosalla. Oma kisa kariutui totaaliseen nukahtamiseen viivalla, en tiedä sitten mikä kävi, varmaan silmät räpsähti juuri kriittisellä hetkellä. Hyvä kuitenkin, että ajamalla ratkaistiin, eikä esim. vesisateella.

    SPETin kurko 2010 kuitenkin Hannu "Hate" Tekoniemi! Ja niinku Kivinummen Antti joskus totes: "sehän tuli melkein heti!". Ei menny ku 20 vuotta. Jos jonku piti mestaruus multa viedä, niin hyvä, että se oli Hannu. Jussillekin olisin toki kyllä mitalin suonu, mutta ei tullut vielä tänä vuonna.

    Oli vähä muutenkin Hannujen vuosi. Tekoniemi, Palasmaa ja Kalliomäki. Kolme autoryhmää kovimmasta päästä. Ja olihan SET/PET myös tasainen, finaalilähdössä ratkesi paljon, onnittelut Rauno Tähti!

    Kiitos omalta osalta tiimille, mestaruuden olisitte ansainnu, mutta nyt ei kuski ja auto ihan toimittanut kaikkea. Kiitos myös FHRA:lle ja kilpakumppaneille, yhdessä tästä on saatu todella kova ryhmä. Kiitokset myös kaikille tukijoille, ilman tuskin olisi yhtään SM-mitalia. Eikä myöskään ilman kotijoukkojen tukea, paljon on sinnekin kiitollisuutta sydämellä.

    Samaan sukuun tuli onneks tämäkin SPETin mestaruus, onnea vielä Hate & tiimi! Kerro joskus talvella sitten kun on lakannu hymyilettämästä silloin kun asia tulee mieleen. Voi muuten mennä aika pitkälle kevääseen.
     
  19. heka95

    heka95 1st gear

    Onnittelu Hatelle!!Pasille!! Ja Mikolle!! Tiukan luokan kovimmat,katitaas taas sitten vuoden päästä jos mekin ehittäis enemmän mukaan..
     
  20. Jukka Kivineva

    Jukka Kivineva 1st gear

    Onnittelut mitalisteille!
    Tosi tiukka kisa loppuun asti, hopea ja pronssi
    ratkesi viime vuoden malliin finaalilähdössä!
    Suoraselkäinen savolainen yllätti!
    Ja Mika kakkosena yllätti kans, se pessimismistä!
    Sori Jussi, kova työ ja onnistumiset ei
    valitettavasti taaskaan riittänyt...

    Ehkä ens kesänä...
    Molemmat?
     

Kerro tästä muillekin!