Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Mitä tietoja tyyppikilpi sisältää???

    Kävi niin että erään toisen kuin oman kulkineen maahantuoja kertoi mulle notta kilpi kannattaa teettää kirjapainossa kun sieltä saa sellaista paperia mikä tarttuu itsestään :eek: . Olin hiukan yllättynyt, en siitä että suositeltiin kirjapainoa, vaan siitä että sieltä saa itseliimautuvaa paperia. Ei halavattu.

    Keskustelun jälkeen tais meillä molemmilla olla sellainen fiilis että uittu mikä juntti.
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Mullakin siitä on kaikki pyyhkiytynyt pois. Toisaalta katsuri sitä vilkaisi ja sanoi ettei tuolla enää niin väliä. Maahantuontikatsastuksessa olisi tarkempi.
     
  3. mpon

    mpon 3rd gear

    DTC 36 - Injection Pulse Width Error (Response Time Long)

    Tän koodin kans on vissiin joku muuki joutunu painimaan, onko jotain tärppiä
    mitäliittimiä tai liitoksia lähtisin korraamaan???
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Pumpun fuel solkku loppu. Eli ennustaa pumpunvaihtoa.
    Ota yhteyttä jos tarviit uuden pumpun :)

    Onko sulla pmd omalla paikallaan vai jatkojohdon päässä?
    Huono kontakti jatkojohdossa saattaa myös antaa tuon koodin.
    Ja tietty toimiiko se siirtopumppu?
     
  5. kane

    kane 1st gear

  6. mpon

    mpon 3rd gear

    Poksi on jatkopiuhan kera etuvalon takana siilis, ja pumppu ei mitenkään oireile, eilen kyllä käytin jatkojohon liitintä irti, kun kiersi yhen johon "väärältä" puolen. täytyypä se siis tsekata. se polttaa valoo nääs heti ku lyö virrat päälle.
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Testeri = GMTD Scan kiinni ja seuraamaan solkun aukioloaikaa.
     
  8. LateX

    LateX 1st gear

    Aattelin koeponnistaa tota konetta ja virittelin siihen sen yksinkertaistetun turbomasterin (rautalangalla hukkaportti kiinni), on siinä ahtopainemittari ku aattelin ettei sitä painetta paljon yli 1 pitäis päästää.
    Lopputuloksena tuo ahtopaine hiukan nopeammin nousee mutta ei se yli 0.7 mene (about samaan pääsee ku ennenkin kun toi alipainehässäkkä sitä porttia ohjasi). Ahtopaine nousee tuohon 0.7:aan kohtuu rivakasti ja kun on siihen päässyt ni sit vaan ollaan siinä kunnes kuski päästää kaasusta.

    Moottori on muuten täysin vakio paitsi OBD-2 kojo chippi viimesyksyltä. Oliskos tuossa kojo-chipissä ahtopaineen rajoitin vai pistääkö pakoputki niin paljon hanttiin ettei virtausta pääse syntymään?
    Pakoputkessa on ainakin pari pönttöä ja putkikin alle 3".

    No anyway, kyllä toikin ahtopaineen nopeampi nousu on tuntuvinaan tehoissa.
     
  9. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Taitaa olla yleinenkin vika tuo starttikehän kuluneisuus näissä moottoreissa. Jouduin viime talvena ko. osan vaihtamaan ja samalla rakenneltiin tosi tukeva startin takakiinnitys kolmion mallisella tuella. Ei notku enää ja pultitkin on kestäneet.

    Redneck61
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    ei siel mitn paineen rajotinta ole..
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Milläs se softa rajoittais sitä enää kun poistit hukkaportin ohjauksen?
    Eikä se auta vaikka laittaisit sinne 6bar paineita jos soppaa ei tuu samassa suhteessa ellei just sun autos toimi pelkällä ilmalla :))
    Parhaimmillaan oon nähny vakioahtimella paineen nousevan hetkellisesti 1.2bar tosin siinä olikin jo sitten isompi putkisto ja vapaammin virtaava ilmansuodatin.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    mulla vakioahdin työntää tarvittaessa 1,6-1,7bar :odroll:

    ai niin. panzelle vastauksena, että syöttöä vähentämällä.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    ja vaikken panze olekkaan niin pakko todeta ettei se meidän kummankaan vireissä vielä 0,7:n kohalla ala sitä syöttöä vähentää..
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Jep ja syötöt on maksimissa kun pedaali on pohjassa :)

    Ja mhk vastauksena. tässä tapauksessa käytössä oli kuitenkin se orkkis hukkaportti omalla ohjauksella.
    Ja auto on edelleen ehjä :D
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: .

    Sulla on varmaan jotkut aika erikoiset kansipaffit :odroll: .
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    en tiedä mitkä pahvit on :odroll: useamman kymppitonnin olen nyt näillä säädöillä ajellu, ruttu 19.5, jatkuvassa käytössä olen pudottanu ahdot 1,2 tienoille :lol:
     
  17. kane

    kane 1st gear

    katti vielä paikallaan, ota se pois hyvä mies ja jos se takavaimenninkin on se orkkis panssarivaunu niin vaihda läpivirtauspönttöön ja takaputki samaan 3" kuin alkupää.
    Oma on säädössään niin ettei yli kiloon nouse milloinkaan, siinä on mun henkinen kipupiste :rotfl:
     
  18. LateX

    LateX 1st gear

    No kai se on pakko alkaa tota putkea vaihtamaan. Saa nähdä riittääkö nilkassa enää voima pitää kiihtyvyyttä yllä jos noi tehot tosta vielä lisääntyy :)

    Niin, toi mun laite ilmeisesti toimii ilmalla ku pakoputkesta ei tuu mustaa ja dieselin kuluttaa webasto :)

    Onko kukaan kasannu pakoputkea motonetin osista? 3" osia löytyy hyllystä
     
  19. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jaaha käytin leimalla ja muuten oli katsurin mukaan erinomaisessa kunnossa mutta pakoputki vuoti hieman ja päästöt meni heittämällä yli...
    Sanoi että väännä vaan kaasarin ruuvvista säädöt kuntoon niin se on siinä. Mitäs muut sanoo tästä ja mikä "ruuvvi" ?
     
  20. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Tuollapa on pari kuvaa Bilteman putkista kasatusta versiosta.

    http://fsd.foorumit.fi/viewtopic.php?f=14&t=110&p=442#p442

    Vaatii kylläkin rekisteröitymisen.
     

Kerro tästä muillekin!