440 source sthealth kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ruoska, 8.9.2010.

  1. ruoska

    ruoska 1st gear

    kellään kokemuksia kyseisistä kansista??
    hyvät ja huonot puolet..... :eek:
     
  2. janne88

    janne88 Gearhead

    Hei!

    hyvät kannet. kannattaa ostaa.. mut käytä ennen asennusta kansigurulla ja mitatkaa ohjurien tiukkuus!!! ite särin koneen kun ajoin tiukilla ohjureilla ja kierrätin 7000rpm oppirahat on maksettu.

    näillä saa ilmasia heppoja

    10.5 je pistons männillä mun 440 penkitettiin renkaalta 520hp
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nehän on kanaviltaan ja palotiloiltaan Edelbrock RPM kopiot, mutta ulospäin aikalailla vakiokansien näköiset. Eli suunnilleen yhtä hyvät/ huonot kuin RPM:t. Laadullisestikin materiaaleiltaan ihan suht ok, mut valutarkkuudet ja tollaset ei oo ihan samalla tasolla.
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    paljon pitää laatu parantua ennekun minulle sellaiset tulis, miksi ostaa
    sellaista mitä saa prepata heti kansikurulla. Venttilin seetit eri korkeuksilla ym
    ja toi pohjanmaan ruskean pumppudusterin omistaja varmaan kans
    kehuu näitä...
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oiskohan neljä-viis settii kulkenu mun käsien kautta, kaikkiin on tehty "peruskoneistukset", eli seetityöt ja tason ajo ihan varmuuden vuoks ja muta sitte jos tarvii. Mut sama on syytä tehä Edelbrockeillekin. On niissä silti selvästi laatueroa, oikeestaan noiden Staelthien paras pointti on toi orkkistyyppinen ulkonäkö jos sellasta haikailee.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Väittivät olleen huonoa valua yhden erän, niitähän pakkas vähän halkeilemaan :odroll: siellä sun täällä.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Alkupään kansissahan palotilat oli sen verran väärissä paikoissa, et vain hravoilla tiivisteillä, jos niillläkään ne toimi. Asiaa korjattiin, mut noi mitä oon nähny, ni ei ne vieläkään ihan hyvät oo kun vaikkapa RPM:n vertaa .
     
  8. janne88

    janne88 Gearhead

    nap

    onko tänne kirjoittaneilla yksiäkään kansia omassa autossa ollut???

    suurinosa mielipiteistä on yleensä: no nii se kaveri sanoi tai oon kuullu että ei oo hyviä.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo mulla ollut omassa autossa, mut sen verran oon noita mopsin isolohkon erilaisia alsakansia nähnyt ja moottoreitakin niillä tehnyt, et jonkinlaista näkemystä asiasta mielestäni on. Tälläkin hetkellä on tallilla yhdet Stealthit irtonaisena, kahet RPM:t, B1:t ja Indy 440-1:t ainakin. :rotfl:
     
  10. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan 3rd gear

    Toivottavasti ei ole OT mutta kiinnostaisi tietää nuo tehon mittaustavat tuolle Janne 88:n mosalle, on ilmeisesti saman Janne Kangasniemi jolla on tommonen nettiautossa myynnissä? Siellä on ainakin on ilmoitettu 520hp ja 880Nm takapyöriltä. Eli konetehoa n.650hp? Miten päin vaan niin noilla vääntölukemilla tuommoinen stroukkaamaton 440 hyppää tehollisissa keskipaineissa suoraan samaan kastiin F1 ja Nascar moottoreiden kanssa. Muunmuassa tossa linkissä (http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... dstick.htm) kirjoittaja pitää hämmästyttävänä että Nascar moottoreilla saavutetaan samat teholliset keskipaineet kuin F1:llä, niin kuinka ihmeellistä on että Suomessa joku rakentaa semmosen koneen ihan vaan vauhtikaupan osilla puolet matalammilla kierroksilla? Vai olisko nyt oltu rulladynolla automaatilla ja laskettu mootori teho, jolloin tulokset on :wc:

    No toivottavasti ei kukaan itteensä ota, ei ole tarkoitus olla epäilevä Tuomas, mutta pilkun nussijana nämä lukema asiat vaan kiinnostaa :poff:
     
  11. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    mulla on sellaset koneessa kiinni mutta piti ne kerran irti käyttää ja holkittaa kolme ohjuria kun olivat liian väljät ja yks ohjuri meni heti alkuun kumin alta poikki. saattoi johtua huonosta keinuvivun geometriastakin mutta muuten ollu ihan hyvät. mulla on ne varhaiset valut ja rosterisilla kannentiivisteillä kuparisprayn kans on ihan tiiviit
     
  12. janne88

    janne88 Gearhead

    dart

    pudasjärvellä lauantaina. meniskö tuo alle 12sec ?? kovat on odotukset pojalla joka ei ennen vartilla käyny.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Mulle on Jykä fiksannu yhet sourcen kannet ja kaikki seetit oli koneistettu väärään kohtaan valmistajan toimesta,korjaantui ku käytti koneistamossa.Toiset sourcet jotka nyt satellitessa paikollaan on muuten suoraan paketista,mutta yksi ohjari oli liian tiukka,näillekin pitää varmaan tehä tuo seetien suurentaminen ja kevyt porttaus.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    A-korisen pitäis mennä 520 koneteholla heittämällä alle 12 sekkaa. Esimerkiks toissa vuonna ajoin Löijyllä alle 12, 1610 kiloo, 3.23 ruuvi, Et Street radialit ja mottina vakioalakertanen 440 .48" nostosella nokalla, RPM kansilla suoraan paketista ja Team G imusarjalla sekä 750 dominaattorilla. Mitähän toi olis tuottanu, about 400 heppaa todellista konetehoo? Noi teholukemat on vertailukelposia vaan saman dynon kesken ellei niitä oo keskenään kalibroitu.
     
  15. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ajettiin virtauspenkissä "out of the box" RPM hatut, niin höökiä riitti n.540hp asti. Et ne on ehkä isolohkoon aavistuksen pienet, 5 litraseen varmaan täydelliset, mut katotaan mitä kairauksen jälkeen saadaan aikaan.
     
  16. korkki7

    korkki7 1st gear

    Dartblowerilla on ainakin venoja ja jousia myydä kopallinen noihin kansiin. :D
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    hyvin kulki janne88:n dart
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Sää oot varmaan joku INSINÖÖRI ? :rotfl:
     
  19. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    eskobar, mitäs se meni
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Naamakirjasta kopsattu: 11.975 182km/h :eek:
     

Kerro tästä muillekin!