Dodge Challenger TM- testissä 14/1970

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kari Rautaoja, 24.3.2004.

  1. superbird

    superbird Gearhead

    Kyllä siinä on automaatti ollut ainakin 10 vuotta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei kukaan viittis skannata sitä artikkelia tänne :smile: :cool:
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    2,76 kuulostaisi uskottavammalta,jos auto kiihtyisi vielä 1,5km kiihd.jälkeen. 3.55
    kiertäisi n.6000/210 kmh, myös vartin aika
    saattaisi olla parempi ?.
    Oma veikkaukseni on, että vaikka autoon on tilattu 3,55 HP axle package ,se olisi vaihdettu harvempaan ,silloinhan ei ollut
    nopeusrajoituksia. 3,55 ei ole mikään mukava "matkailuvälitys" yli 150 taulussa :smile:
     
  4. superbird

    superbird Gearhead

    Tällaiseen autoon on tullut performance axle package se on pitänyt sisällään 3,55 välitteisen lukkoperän,hemi alustan ym,jos olisi tilattu manuaalilla silloin olisi ollut dana 60 akseli.
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo ei toi 2.76 oikein performance välitykseltä kuulosta, vaihdettu siitä ei harmainta hajuakaan mutta olisko tohon aikaa vielä kukaan kerenny avaamaan ton perää ku sehän on ollu ihka uus eipä tuu heti mieleen avata uudenauton perää ja vielä jos toi fender tag on peräsin tosta autosta.
    joku jos pystyy/viittis skannata se jutun ois ihan kiva lueskella mitä suomipojat on amerikanraudasta niinä päivinä kirjoitellu.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-03-27 18:27 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HEMI 2004-03-27 18:28 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kyseistä autoo esitelty V8???
     
  7. superbird

    superbird Gearhead

    Voihan tuo vaatimaton 210 km/h nopeus selittyä koeajajien tottumattomuudella tehokkaisiin ja nopeisiin autoihin,jos ei ollut uskallusta painaa kaasupoljinta tarpeeksi syvään.Silloinhan normaalien testattavien autojen huiput ei yleensä olleet yli 150 km/h,ero jaappanilaisen ja 390 hv moparin välillä oli aika suuri.
     
  8. härski471vip67

    härski471vip67 1st gear

    Voihan sitä & tätä. Onneks ite osaa.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Esitelty 8/84 Veekasissa oikein ison
    julisteen kera. Esitelty myös VM 3/85
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Herra Rebel58: Anteeksi, että olen "nimetön", mutta kohteliaammin pyydän, että soittaisit vielä toisen kerran kaverillesi ja selvitettäisiin tuo mystinen perävälitysasia. Tietoa arvelujen tilalle.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuski oli Peter Geitel,joka ei ole tullut tunnetuksi kantin loppumisesta silloin,kun kaasua pitää painaa... :smile:
     
  12. Mercury_king

    Mercury_king Gearhead

    joo..kyseinen auto oli V8 8/84 esittelyssä.Silloinen omistaja oli muistaakseni Seppo Kosonen Varkaudesta?? Ulkoasu oli Candy-punainen...ja oli sisällä aika jykevät turvakaaret,jotka oli lähtösin kisa-ajoilta. Se keräs kanssa ihan kiitettävästi pokaaleja eri näyttelyist....
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös se ollut Reijo Koposella varkaudessa ?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos se vielä samassa mallissa missä se esiteltiin???
     
  15. foorni

    foorni 3rd gear

    olis myynnissä toi TM ,jos kiinnostaa jota kuta.
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Vois kiinnostaa, lähettäisitkö yv:llä hintapyyntiä
     
  17. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mullakin on tuo TM, tosin ilman kansia. Viherpipertäjille tiedoksi, koeajon keskikulutus oli muistaakseni 36l/100km, tähän tosin kai sisältyi kaikki kiihdytys- ja huippunopeuskokeetkin.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ulkoisesti kutakuinkin, tais silloin vaan olla 383 koneella.
     
  19. E-Body

    E-Body 1st gear

    Pieni korjaus: koeajon keskikulutus oli 26,8 l/100km ja suurimmat lukemat soralenkillä olivat 37 l/100km luokkaa.
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noh noh eipäs ruveta herroittelemaan! Minun tietämykseni ja tekniset aikaansaannokseni ei siihen riitä. Lepo vaan ja omistaja soitti kun oli tilausorderit lukenut.

    Org perävälitys oli 3.55:1
     

Kerro tästä muillekin!