kumin poltosta rangaistus !?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja MOtorPARts, 27.7.2008.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Täysin samaa mieltä. Pojallekkin olen painottanut että jos hölmöillään ja käry käy, niin sitten kannetaan vastuu tekemisistä eikä pahenneta tilannetta yrittämällä jotain epätoivoista. Mun mielestä on hyvä että poliisi näyttää että karkuun ei kannata yrittää. Vain harvat onnistuvat ja niistäkin moni jää kiinni jälkikäteen.

    Kyllä se pitkän päälle takaa turvallisuutta että karkuun ei päästetä ihan helpolla.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Oletko varma? Etanolin energiatiheys on pienempi kuin bensan.
     
  3. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    Amen 8)
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Mun mielestä tuomio oli vieläkin liian lievä. Jos leikkii kännissä liikenteessä, lähtee poliisia pakoon ja ajaa poliisin tai kenen tahansa yli ja vielä jatkaa pakoaan, niin pitäisi automaattisesti tuomita murhasta tai vähintäänkin taposta, niin kuin yksi hovioikeuden tuomareista oli esittänyt.
     
  5. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Nitrometaanin energiatiheys on vain neljäsosa bensasta. Sillähän ei saa tunnetusti tehoa.
     
  6. köyhä

    köyhä 3rd gear

    :rotfl: Hyvä trollaus :poff: [​IMG]
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo, no vaihteeks ollaan samaa mieltäkin jostain :D

    Kyllähän se näin on joo meilläkin että hölmöilyitä on varmaan jokainen tehnyt eläessään, mutta sit vaan itteä niskasta kiinni ja tuomiolle jos narahtaa.

    Huvittaa nää kaaharit, jotka alkaa siellä Focuksen takapenkillä hirveen selityksen kun oli kiire sinne ja tänne. Mitä välii? :lol: Mulla ei oo ollut vielä niin kiire mihinkään, että joutus selitteleen.
    Ja jos selittelykiire tulee, niin mielelläni annan kaahausvastuun pysäyttäneelle poliisille, joka voi sitten roudaa esim. anafylaksian saaneen kaverin hoitoon. Ja funtsitaan jälkikäteen että mitä tästä lystistä pitää maksaa.

    Mutta silti minusta tuo renkaanpolttotuomio on aika älytön. Rikesakko tuommoisesta pitäisi riittää, jos ei nyt keskellä markkinoita ole autoa pyöritetty...
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    köyhälle lisää "trolleja":
    http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 47&rss=all
     
  9. köyhä

    köyhä 3rd gear

    No ei sitä 3 kuukautta tullut ajokieltoa :wink: ja päiväsakotkaan ei täsmää. Syyte oli: Vakava vaaran aiheuttaminen ja piittaamattomuus liikenteessä. Sudittu rengasta tyhjällä parkkipaikalla ajoneuvolla xxx-xxx. Parkkipaikalla ei ollut tapahtumahetkellä muuta liikennettä.
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Eihän siinä pitänytkään täsmätä, miehän sanoin "lisää" :)
     
  11. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Jos tyhjällä parkkipaikalla sudittelee, niin ei siitä mitään rangaistuksia pitäisi jakaa. On taas harkintakyky pettänyt poliiseilta pahemman kerran. Oliko parkkipaikka 'syrjässä' keskustasta, jolloin ei olisi edes meluhaittaa?

    Hae parkkipaikan omistajalta lappu, jossa maanomistaja antaa luvan suditteluun tyhjällä parkkipaikalla. Tuohon pitäisi tosin olla vielä 'suljettu alue', eli esim. auto(t) poikittain sisääntuloväylä(/i)llä. Suljetulla yksityisalueella maanomistajan luvalla voi vetää lakua kenttään niin paljon kuin huvittaa, kunhan ei ole ihan lähellä asutusta, jolloin ei tule meluhaittaa.

    Ja jokatapauksessa valitusajan sisällä valitus oikeuteen. Käräjille meno ei maksa mitään. Kiistät kaiken vaaran aiheuttamisen ja näytät lappua, että on maanomistajan lupa. Sakon joudut kuitenkin todennäköisesti maksamaan (korppi ei korpin silmää noki), mutta ei kaikkea paskaa pidä mennä nielemään.
     
  12. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Se on kyllä kumma, kun poliisin ei tarvitse noudattaa lakia, eikä ohjeita.
    Miks meidän muiden pitää.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    aikoinaan laulussakin todettiin,kumi laulaa ,ääni on se työn.jos on kunnon rassi alla,ei muuta kuin kuivalla asfaltilla sladiin.nykyharrastajan kuva,mulla on 600 hp vahvistettu loota ja perä,alusta repattu,joo en mä aja kuin 300 km kesässä,60 km/h kaupungissa vappuna ja jos on tapahtuma lähellä.vittu mitä nyhväämistä.ostakaa mopo-auto ja menkää 30 v vanhainkotiin.on kiva varmaan vanhana muistella kun tuli nojailtua etulokariin parkissa.yli 30 v jenkillä ja päivääkään en vaihtais pois.
     
  14. ohc205

    ohc205 1st gear

    Täsmennyksiä:

    Parkkipaikka oli asfalttia, reilut satametriä joka suuntaan. Lähistöllä oli teollisuus-, kauppa- ja asuinrakennuksia.

    Mutta EI muuta liikennettä tai sivullisia, kuten poliisi kirjoittikin.

    Mulla oli kyydissä yksi kaveri, joka käytti turvavyötä.

    Viisi vuotta sitten olen saanut rikesakon ylinopeudesta, se on ainoa sakko jota olen ikinä saanut.
     
  15. ohc205

    ohc205 1st gear

    Lisää täsmennyksiä:

    Poliisi perusteli vaaran aiheuttamista sillä, ettei aluetta ole suljettu muulta liikenteeltä ja teoriassa sinne olisi voinut päästä sivullisia.

    Ja pyöräytin siis autolla kaksi donitsia asfalttiin.[/b]
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    On taas oikeudenmukaset mittasuhteet,normitallaaja saa pienestä kuminkärystä ajokieltoa ja hullut sakot,Lewis Hamilton driftaili joku aika sitten aika reilusti siviiliautolla ja sai jonkun onnettoman sakon,olikohan tonnin luokkaa... :eek:
     
  17. sbc350

    sbc350 Gearhead

    eräs kaveri sai sakot pelkästään äänen perusteella, eivät skoudet ees nähneet kyseistä suddausta, mikä tapahtui märällä hieman renkaita pyöräyttäen :rotfl: kytät oli nurkan takana eivätkä millään nähneet mitä tapahtu.. eikä jääny mitää jälkiäkään mihinkään.

    eli älkää kierrättäkö moottoria, voi tulla sakot :soosoo:
     
  18. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    valintakokeiden psykologisissa ym. testeissä siivilään jää ”mulle ei vittuilla –geeni” ja tämän lisäksi ”tässä mitään odotella, nyt toimitaan –geeni” sekä ehkä edellisiäkin pahempi ”annas kun minä näytän –geeni”

    yhdessä nämä ”geenit” tehostetun promoottorin vaikutuksen alaisina, ilman sopivan suppressorin läsnäoloa, voivat saada hyvinkin ikäviä asioita aikaan
     
  20. Pepew

    Pepew 1st gear


    Tollasia tapauksia on, kumma kyllä. Tohon vielä lisätään se että lapset takapenkille joka kauppareissullekkin, on hyvä syy ajella nätisti sitä kuuttakymppiä.

    Ei hyvää päivää mitä toimintaa......... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!