Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. JJ

    JJ Gearhead


    Ja kunto on aika karu...
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja tuttu on myös toi Markll Cortina. Pari tuli muuttoautona. Ei maahantuojan kautta. Toinen LHD ja toinen RHD. Kyseessä kerskamalli 1600E. Oli puuta ja nahkaa..
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kaksiovinen 1600E ei muuten ole missään mikään yleinen auto - eikä ole koskaan ollutkaan. Sitä ei nimittäin myyty Englannissa, en tiennytkään että Suomessa olisi moinen ollut. Neliovinen tuollainen seisoi Kuopiossa ikuisuuden ensin erään teollisuuskinnteistön pihalla ja sitten erään harrasteautotallin edustalla. Toivottavasti jäi henkiin.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Joo, mut kiinnostaisi tietää oliks siinä millaiset merkit ja raidat?
    Varmasti jotain oli, eikä niin kauniin härskiä "The Machinessa" oli.
     
  5. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Parit Super Sportit

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Mutta onko tuo kuvan auto 1600E? Takaloksussa näyttäisi olevan GT:n merkki, E:ssä ei siinä kohdassa ole mitään merkkiä.

    Yhden kullanvärisen neliovisen 1600E:n olen kuvannut harrastetapahtumassa -92, hienossa kunnossa oli silloin ainakin. Diakuva sekin, pitäisi skannata jossain joskus...
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Voi muuten ollakin GT, itse katsoin pikaisesti vain ikkunankehyslistat. Tuossa on kuva GT:stä ja siinä on tosiaan samalla kohdalla merkki - ja ikkunankehyskromilistat:
    GT
    Sen sijaan oletan että tämä on E 2d:
    E?
    Pistetäänpä vielä sisustakuva:
    E sisältä
     
  8. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    purettu, jaettu, ja loput sulatukseen..
     
  9. köyhä

    köyhä 3rd gear

    Tuommoinen oli sisusta -68 GTE cortinassa.Siis keskikonsoli ja pahka kojelaudassa, mutta tuossa netistä löydetyssä kuvassa ei ole puuosia ? [​IMG] 8) Oli oikein 2 kurkkuinen kaasari ja peltisatsi vakiona.
     
  10. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    ...AMX71 Jave meidän titää nähä joskus ja lyödä tyhmät päämme yhteen ja juoda asiat selviks, eh?
    Vaika Relluista, tai Raimoista, you name it.
    Mutta sanokaas gurut minkä värinen toi S/C oli Suomeen tullessaan? ...

    Nyt vasta tän huomasin, joo mikä ettei, meikäläisen alkujaankin huono viinapää ei kyllä ole vanhemmiten ainakaan parantunut, vaikka on harjoitusta saanutkin. Mutta aina on autoista(kin) hauska päristä, varsinkin oikean merkkisistä, pitää vaan olla oikea paikka ja aika.
    Tuosta Cortina 1600 E:stäkin sen verran, että reilut neljännesvuosisata sitten olin muinaisessa PSP:ssa duunissa Unioninkadulla ja siinä kulmilla asusti hopean värinen tuollainen Cortina, ovien lukumäärää en muista, sisusta tosiaan oli sikahieno, siinä oli just noi engelsmanni tyyliset jalopuut, pellit alkoi jo silloin rapistua. Ja lisää muokkausta, toi SC Horna oli alkujaankin sininen, tuo nykyinen raidoituskin on tehty orkkistyyliin. Näin kertoi Fagerbergi silloin kauan site Vuosaaren telakan talleilla, nykyinen maalaushan on tehty myöhemmin.
     
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

    On hieno Nova taas kerran.
    Sama laite kuin se kyselemäni musta jonka omistajaksi osoittautui
    Ekman? Miltähän vuodelta tämä kuva on?
     
  12. Iso Dee

    Iso Dee 1st gear

    Toi -65 Vettehän on Kimin entinen. 7o-luvun loppupuolella usein parkissa Kirstinkadun kulmilla
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tämmötte turkulaise valtas pori :rotfl: .[​IMG]
    Näit o lissä jos joku haluu naamaski näkyvil :poff: .
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tostaki ainaki kilapilailijat tunnista ton farkkutakkise selä :rotfl: .
    [​IMG]
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei kai kukka haluu naamojaan nkuviin? Kerro muta raaseri se mitä pikkuspoikana kysyit mummoltann? ai mitä? No mutaraaseri sano et kerro se ku olit huarana poriis.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mikä helvetin lippu tos käkkyläs roikkuu? Ja herra katsastuspäällikön olemuksen kyllä tunnistaa.

    Novasta vaikee sanoo vuotta, aika vanha on kun on maalatut puskurit. Mustan jälkeen toi Nova säily suht korkeena mut väriks tuli hopee mustilla raidoilla, ja sit lopuks vielä Padan omistuksessa nykyväriinsä. Se väri onkin suht ainoo asia mikä siitä on vielä sellasenaan jäljellä.
     
  17. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Eiköhän tuo Dartti sentään ole aito Porilainen, rakennettu meitin sillosessa tallissa Tiilimäellä.

    Laita vaan lisää kuvia, näitä on kiva katella!
    Jos tarvitaan intimiteettisuojaa niin voi kasvot sumentaa.

    Nää Hesekuvat on ilmeisesti vuodelta 1989 ensimmäisen Porin Hesen avajaisiata (ja BePopin).
     
  18. 383

    383 Gearhead

    olisiko jotain 90 luvun loppua kun oli vedetty kylki lahdentien kaiteeseen sen jälkeen maalattu uusiksi muistaakseni toi punainen etupuskuri oli saanut siipensä
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos vaihees siin oli viel muutenki kaikkee herkkuu, eli kehonrakentaja ohjaus ja jarrut, nelipyörärummut, aivan orkkis eturipustus jne jne. Eli vaikka laite oli koree ulkoo ja siinä oli aina suht terve tekniikka ni ihan läpikotasesti rakennettuhan se ei ollut. Padan aikanen motti muuten tuotti Sämpyn tekemän rempan jälkeen muistaakseni 406 heppaa, ja ennen vähän vähempi.
     
  20. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Porin tekn. ammattikoulun jumppamaikalla oli 4d 1600E 80-luvun alussa.
     

Kerro tästä muillekin!