V8 käyttöauto!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja v8dreamer, 6.11.2010.

  1. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  2. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Lexus on kuitenkin tojota..hyix! Mites joku mercury 4,6 koneella? Edestä sekin kyllä raapii mutta ihan vaan vaihtoehtojen lisäämiseksi. Youtubessa on mukavia pätkiä noista, ihan kivasti liikahtaa. Tai sitte jenkeistä jagge LT1 tekniikalla, siinois tyyliä ja ajo-ominaisuudet takuulla kohillaan, sekä luotettava ja tehokas motti! ite olin vähällä päätyä moiseen buickiin, eli jo esitetyistä ehkä kuitenkin se.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän tossa oo muuta vaihtoehtoa kun mersu! (no ei ehkä ihan mutta kun muista en tiiä) Väyrysestä en tiiä ehkä vähän kakomaan pistää...


    W124 + kasi tässä tapauksessa 420? on kyllä varma peli.
    Koneessa ei liene kuin pieniä johtovikoja jotka jo varmasti monista korjattu, konehan on varma kun tauti ja automaatitkin mersuissa kestää. Sisä tai tarkemmin takatiloiltaan 124 on vaatimaton, vähänkin isommille/pidemmille ns kahden hengen auto.


    Hyvin huollettu W140 myös menisi hyvin kun kilometrejäkään ei tulisi vuodessa ihan mahdottomasti? Tuolla budjetilla saa kyllä hyvän pelin, 600Selliin asti, siinä silti eniten vikoja? W140 moottorivaihtoehdoista ja eroa 500:seen ei niinkään ole...


    Sitten vielä W126 millä vedän kotiinpäin, toki voi olla vähän turhan ''vanhahtava'' jos 90 lukulaisia etsii.

    560SEL, tilaa, luotettavuutta, suorituskykyäkin löytyy hyvin ja osat on halvempia paljon kuin tuo W140 yleisesti, väyrynen yleisesti.





    Bemaria en ostaisi IMO.

    Ohan sitten noita audi S8 ym mutta saksassa auton tekee Mercedes 8)
     
  4. JariV

    JariV 2nd gear

    BMW tai Lexus olisivat omia valintojani. Muita en katselisi.

    Edittiä: Joo, nelikko V8 Audikaan ei olis poissuljettua...
     
  5. downtown

    downtown 3rd gear

    3vuoden kokemus -92 v8 audista 4.2:lla, menee kelilläku kelillä nelivedon ansiosta, jakopiän remppa nyt ainut mitä oon tehny tuona aikana sille normi huoltojen lisäks
     
  6. kj

    kj 2nd gear

    Ympärivuotisessa perheauton roolissa -64 Buick Special 8)
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    jaahas.. voi sitten unohtaa haaveilun noista STS caddyista, jos ne kerta sopii vanhoille papoille niinkuin nyt on hehkutettu :wink:

    tänään tippasi lunta himppasen ja oli muuten mukavaa laulatella poikittain opeliskin kanssa kesätassuilla :poff:

    mä kallistuisin audiin nelivedolla ja kahdeksikolla. sähköongelmaa niissä taitaa olla?
    se pyörä mikä ei vedä jarruttaa.
     
  8. 660

    660 1st gear

    mitä vikaa on jenkkiautoissa kun kaikenmaailman saksanseisojia ja japseja vaan ehdotellaan :odroll: mä ku luulin et täällä on jenkkiautoilijoita :poff:
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Noh, kandee käydä kyselemässä kulutusosien hintoja tuommoiseen, jos semmoinen tauti vaivaa. :lol: No saa jostain motonetista toki järkihintaista osaa, mutta ainakin marmoritiskillä oon itte parikin kertaa meinannut lentää perseelleni kun jotain euron relettä on ostettu sataanviiteenkymppiin.

    Nelivetojenkeilläkin kyllä pääsee, eikä jää ihan ekaan kymmensenttiseen kinokseen kiinni :)
     
  10. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Eihän amerikkalaisissa mitään vikaa, mutta otsikkohan olikin "V8 käyttöauto", muitakin V8-autoja on kuitenkin tehty. :)
     
  11. 660

    660 1st gear

    nii joo... mä iha unohdin että niitä jenkkejä vaan harrastetaan kesäisin ja talvella pitää sit ajaa jollain muulla :poff: miks EI ajais jenkillä myös talvella? onko ne huonompia?
     
  12. onre

    onre 3rd gear

    Tiesuola ja hitsaamisen riemu.
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    mulla on ollu jenkki jo 15vuotta myös käyttiksenä..
    Ei kehtaa muilla ajaa 8)
    Paskin oli kyllä 1984 z/28 camaro, ei mitään pitoa liukkaalla, hirmuinen kivireki muutenkin, ei pahemmin joustellut, ovien tiivisteet olivat vettä imevää mallia, aina jäässä. Noloa oli olla milloin missäkin mäessä jumissa.
    Mutta oli siinä fiilistä. Lämmintä kyllä riitti :lol:
    Oli viimoinen takaveto käyttis, sitten tuli pari etuveto merc sablea, niillä 7 vuotta meni mukavasti.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    typhoon tai sen kaveri cyclone vois myös olla aikas makioita talvileluina... kuutosen vaan ovat paha kyllä pellin alle laittaneet.

    noi diudit saattavat olla sen hintaisia huoltaa että vois tonnin autoon varata kympin lainan 8)
     
  15. 63impala

    63impala 1st gear

    Mulla on ollu 32 jenkkiautoa, noista 25 talviajossa. On ollu STS, T-bird, Capricea sun muuta. Nyt on jo kolmatta vuotta 540iA penari. En suotta kehu. Kulkee, on lämmin ja mikä parasta, ei tarvii korjata. No, vuosimalli on -99 ja vasta 260tkm mittarissa, ehkä ne korjaamiset on edessä....kop,kop.
    -M-
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niinhän ne taitaa olla. Kuten myös isot bimmeriautomaatit. Niitähän saa käytännössä ilmatteeksi: http://www.nettiauto.com/bmw/740/3377574
    Mutta noiden kanssa se valitettava totuus taitaaa iskee, että miljoonan auton voi saada halvallakin, mutta varaosat on edelleen miljoonan autoon. Ja sitten noi "sealed/filled for life" -laatikot :odroll:
     
  17. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Voin kuvitella. Meinasin jäädä omallani kesällä soratiellä ylämäkeen kiinni, kun lukottoman perän+jäykän alustan ansiosta ei oikeen pitoa ottanut liikkeelle lähtiessä vaikka kuin varovasti koitti kaasua hivellä. Piti sitten ottaa alhaalta vauhdin kanssa. :oops: :lol:

    Jos joku henkilöauto V8:lla pitäs talviautoksi hankkia niin sämpylä-Capriceen/Roadmasteriin osuis valinta. Vaikee enään kuvitella hankkivasa etuvetosta, kun on jo takavetoon tottunu talviajossa.
     
  18. ilu100

    ilu100 Gearhead

    440

    Meinasin ajella talven yli challengerilla,kun sattui 14"talvirengkaat olemaan jemmassa,isolohko ottaa kylmänä miehekkäästi mut väliäkös sillä....
    kakkosauto syö huonossatuurissa saman ongelmineen :rotfl: :rotfl:
     
  19. r.w.

    r.w. 1st gear

    Anna kun pelottelen: kun jakopäässä rusahtaa ja alkaa rallatus, sammuta moottori siihen paikkaan. Kyseessä on jakoketjun muovilaahain, joka paukahtaa usein jo 200tkm korvilla. Korjaus on hivenen työläs, muttei kallis, joskin vielä kotiin ajamalla saa helposti koko jakopään vaihtoon, eikä jää siihen... :D

    Jos tulee automaatin kanssa murheita tai tarvetta esim. ajoitustyökaluille, voit ottaa yhteyttä yksityisviestillä. Mukavia ja turvallisia kilometrejä jatkossakin. 540 on kerrassaan hieno käyttöauto. Oma tämänhetkinen käyttikseni on 7-sarjalainen pikkukasilla.

    Ihmiset turhaan pelkäävät BMW:n varaosahintoja, tarvikeosissa valikoimaa on tietysti vähemmän, mutta merkkiliikkeen hinnat eivät ole sen kalliimmat, kuin vaikka Volkkarien tai uusien Ameriikanautojen kohdallakaan. Saksasta saa edullisesti ja eBay on tässäkin kohtaa lyömätön.
     
  20. hla

    hla Gearhead

Kerro tästä muillekin!