Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no onhan niitä joskus tullu katottua, mut ei nyt niin tarkkaan et oisin muistanu
     
  2. HRTP

    HRTP Gearhead

    mun entinenhän se on :lol: mulla ollessaan se toimi ihan ympäri vuotisena käyttiksenä mutta perhejutut pakotti vaihtamaan sen sitten näihin "normivehkeisiin"(joita mulla ei ole ollut nytkään kun asuntoautolla ja vanhalla bensa volvolla on tullut kaikki ajot nykyään ajettua) mutta kyllä aina välillä olen ihan sillä silmällä käynyt dodgejakin kattomassa josko se just mulle tarkoitettu löytyisi taas :rotfl: eli voisko tästä vetää johtopäätöksen että dodge ukkoja ollaan edelleen vaikkei tällä hetkellä rotkea olekkaan :poff:
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mullaki on (perhejuttujen takia) Tojota Hiluxi nykyään käyttiksenä, on alkanu rotke porsimaan vähän sieltä ja täältä.. Ennen oliki sitä aikaa, vaan ei enää :(

    Hassua ajaa tolla hilulla, ku tuntuu heiluvan puolelta toiselle ku kääntää, olisko liikaa tottunu jenkin ohjauspyörän "tehdastekoiseen ohjainviiveeseen" :rotfl:
     
  4. captainpera

    captainpera 2nd gear

    ohjaustehostin

    Nonnii ny hajos sitte ohjaustehostin!! Pumpun korkista öljyt "kiehuu" yli ja haisee palaneelle eli ohjaustehostimen pumppu kait paskana vai mikä?! Onko kenelläkään muulla tehnyt saman?

    Täytyis purkaa ja ihmetellä lisää kun taas viitsis. :mad:
     
  5. captainpera

    captainpera 2nd gear

    ohjaustehostimesta vielä

    ^^ niin ja jos joltakulta löytyy uutta/käytettyä osaa edelliseen liittyen niin saa tarjota kiitos!!
     
  6. sisu

    sisu Gearhead

    onko jollain tota airdogin pumppua, jos on niin mistähän siihen löytäis suodattimet suomesta? tai onko jollain tietoa käykö siihen jonkun muun merkkiset ku airdogin omat? ei viitteis alkaa tilailee pelkkiä suodattimia amerikoista.
     
  7. HRTP

    HRTP Gearhead

    Re: ohjaustehostin

    mun rotkesta aikanaan teki saman tempun niin tilasin jenkkilästä silloin uuden tehostajan pumpun ja muistikuvan mukaan maksoi silloin rockautolta tilatessa noin 150e kuluineen päivineen
     
  8. tenon

    tenon 1st gear

    Air Dogin suodattimet jouduttiin eka kylmilla Sepin kanssa selvittämään eli
    Ainakin WiXin 33420 on kaypänen 6 micronin suodatin air dogin oman 2 micronisen tilalle. Wix iä saa nopeasti Patoharjun kautta http://www.speceng.fi
    ja tietty US-Partsilta.
     
  9. juice

    juice 3rd gear

    FF100 2 Micron - Fleetgard FF5613
    FF100 10 Micron - Fleetgard FF5617 ( suositeltava kylmällä kelillä )

    WS100 - Fleetgard FS19768

    ja näitähän saa ainakin Voiteluainekeskuksesta.
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jännä tuo rotke... öljy on pitäny märkänä ohjaustehostimen pumpun alta alkaen etuakseliin asti ja jakolaatikon etupuolelta lähtevän kardaanin kiinnityslaipan... mutta kummastakaan (jakolootasta ja ohjaustehostimesta) ei ole öljyä hävinny juur ollenkaan puolenvuoden aikana, eikä moottoristakaan...
     
  11. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: ohjaustehostin

    Uus pumppu onneks löyty kohtuuhinnalla täältä Suomesta. Toivottavasti nyt vaan siinä on vika! :-?
     
  12. sisu

    sisu Gearhead

    kiitos avusta sudattimien kanssa tenon ja juice
     
  13. tötsi-89

    tötsi-89 1st gear

    no nyt sytty turvavyön merkki valo eikä sammu millään ennen se ei palanu ollenkaa oli vyö kiinni tai ei. mikä hitto mahtaa olla..? onneks ei sentään ääntä pidä.
    aika liukasta oli noitte all terrainien kanssa. 620e paikallises rengasliikkees nasta renkaat..245/75/16 kumhot
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    juu, mulla kans ain välillä se palaa aikas himmeesti, välillä vähän kirkkaammin välähtäen... jos sitä ens viikolla töitten takia laittas cooperin nastakiekot alle...

    mutta edelleen vähän ihmettelen mokomaa öljyn vuotamista, ku on niin vähäistä et ei näytä häviävän öljyt mihinkään...
     
  15. prospector

    prospector 1st gear

  16. captainpera

    captainpera 2nd gear

    tehostimen öljyt

    Kannattaa muuten katsoa itse kunkin ennen talvea millaiset öljyt on ohjaustehostimessa(kin.) Itse en tarkemmin tutkinut, kun hyvin toimi ohjaus, mutta nyt sitten levis ohjaustehostimen pumppu, kuten tuossa jo aikaisemmin kiroilin

    Syy: "Öljy" oli jotain ruskeata pahalta haisevaa kuravettä. Ihmettelen, että tolla edes toimi niin, ettei mitään erikoista ajossa huomannut! :oops:

    Kai noi on samat nesteet, mitä siä on pyöriny alkuvuodesta 1995! :lol:
     
  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kuinkahan ne ölpät lasketaan pois sieltä, et onko siinä pohjaroppu vai?
     
  18. Mä imin porakoneen pumpulla säiliön tyhjäks sit täytin sen ja ajoin hetken ja toistin ton muutaman kerran niin sitten tuli enää puhdasta öljyä. Musta ei ole järkevää purkaa letkuja sun muuta toimivasta tehostajasta ku sen tietää että joku alkaa sen jälkeen vuotamaan varmasti.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mä kyllä irrotin simpukalta paluulinjan, keula yllös ja auto käyntiin. keruuastia alle ja rattia edes takas. sitten letku kiinni ja uudet nesteet sisään.
     
  20. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Mistähän tuollaisen PowerWagonin paneelin sais?
    [​IMG]
    Sitten kun joskus saa hommattua kytkettävät lukot molempiin päihin, niin olis siisti alkuperäinen kytkin lukoille.
     

Kerro tästä muillekin!