Mikä MÄTTÄÄ RP:n toimituksissa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Markuk, 5.11.2010.

  1. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Kannattaa aloittaa vaikka tuonne "Moottori" -puolelle uusi topicci, menee juttu vähän ohi tämän aiheen.

    - Jim
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo yhtä kysymystä vartenhan kannattaa aina alottaa uus aihe!? Liittyyhän se asiaan jos pitää taas rp:n pakeille mennä..
     
  3. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    Yleensä ihan kysymys/kysymyksiä myös topickeista löytyy.. Olisi vaan enemmän lukioita kysymykselläsi, kun otsikoit sen osuvasti. Harvaa välttämättä kiinnostaa tämä topicci.

    - Jim
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Uskompa et kiinnostaa :D
    On saanut ihan raamatullisia piirteitä tämä keskustelu ...
    Epäilevät juudakset jotka ei osaa tilata kamojaan oikein vastaan ilosanomaa levittävät laakkosen opetuslapset...
    Haen lisää popcornia :D
     
  5. jimsgarage

    jimsgarage Gearhead

    :D

    Lähinnä hain sitä, että sen uuden otsikon katsoo isompi määrä ihmisiä kuin tämän viestiketjun loppupuolen.. kai?
     
  6. human62

    human62 1st gear

    Toista mieltä, asiakaspalvelun laatu kiinnostaa, joka harrastaja PK-seudulla ainakin tietää RP:n. HYVÄ asiakas-Palvelu kiinnostaa ihan joka paikassa asioidessa.

    Laadussa on parantamisen varaa kaikilla mutta 70% sanoisin että toimii....tutkimusten valossa hyvinkään tehdyllä palvelulla ei korvata mielipahaa jos osaa ei saa (myyjästä riippumattomista syistä) joten se miten myyjä asian hoitaa tällöin on joka tapauksessa hyvin merkittävää jatkoa ajatellen...
    Ennakointi.... 8) ja kandeis ottaa ihan asiakkaan allekirjoitus sovitusta kirjallisena...ei tu sit väärinkäsityksiä. S-posti katsotaan nykypäivänä myös viralliseksi koska lähettäjän koneella on aina joku IP-osoite.
    Puhelintilaus pitäisi vahvistaa vaikkapa S-postilla, tilaaja kyllä varmasti saa lainaksi tietokonetta vaikka asuiskin (muualla.)

    Itse olen ehkä eniten tyytyväinen kuitenkin sit US-partsiin. Muistakaa taas kaikki mennä sinnekkin ruokatunnilla tai klo:16.00 aikoihin. Täydellisyyttä voi tavoitella vaikka sitä ei koskaan voi saavuttaa.
    Tietenkin itse olen täydellinen, paradoksi, mutta muut eivät sitä tajua....(asiakas on aina oikeassa)

    Menkääpä USA:an tavis varaosakauppaan.....mut varatkaa sit päivä aikaa.
    :odroll: :odroll: :odroll:
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Keskimäärin vartti on ainakin mulla riittänyt yhteenlasketuksi palvelu- ja odotusajaksi rapakon takana osaliikkeissä asioidessani?

    Ellei tuo päivä tarkoita sitten Atlantin ylitykseen vierähtävää aikaa 8)
     
  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    jos se tarkotti sitä et pitää päivä varata aikaa että kerkeää ostella kaikki ne osat jotka on meinannu RP:stä tilata viimesen viiden vuoden aikana ? :poff:
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sulla olis kyllä enemmänkin annettavaa tälle keskustelulle uraa uurtaneen hintahäirikön ja pitkäaikaisen tavarantoimittajan ominaisuudessa.

    Ja loppuun pystyisit aika huolettomasti laittaa: "KOKEMUKSEN SYVÄLLÄ RINTAÄÄNELLÄ".
    Terv. asiakas 1990 -luvulta.
     
  10. human62

    human62 1st gear

    kiitä onneasi jos aina selviät 15 min. ja tilaat useisiin eri autoihin osia...vanhoihin.
    TÄNÄ vuonna 2 kk aikana asioin tavis-varaosaliikkeissä (suurin osa asiakkaista ostelee nykypäivän autojen osia)
    Floridassa 70-80% on "mutakuonoja" eivät osaa englantia vaan puhuvat tiskin takanakin espanjaa keskenään (mexico-murretta)

    Se että tilaan osia vanhaan amerikkalaiseen ja se että 3-4 eri merkkiseen autoon ja kun paidassani luki CHEVY pisti ne ihan sekaisin... päivä meni osia tilatessa sen alueen kyseisen liikeketjun myymälöissä.
    Voi olla vaikea käsittää mutta en lähde täällä puimaan kaikkia yksityiskohtia, jokaisen pitää se itse kokea ni tietää sitten.

    Eri osavaltioissa ja eri liikkeissä on eri käytännöt, joten en pidä mahdottomana että joku on saanut osan USa.ssa tiskiltä ostettua jopa 15 min.
    Itse onnistuin kerran 15 minuutissa. Ostin vain ilmastoinnin täytepullon , sellaisen painepakkauksen. Tosin myyjä pitkään selitti että sitä ei saa laittaa vanhaan autoon (myyjä ilmeiseti kuvitteli että auto on juuri se mihin aiemmin olin tilannut osia) Tuotevastuu ja myyjän pelko joutua syytteeseen tuotteen väärin käytöksen takia ilmenee juuri näin....ennenkuin kaupat lopulta oli tehty jatkui myyjän info että suutin ei sovi joka... jne... ei saa säilyttää auringossa yms...vaikka tää kaikki luki sen purkin kyles...ja mihin se ei sovi...

    Keskimäärin asiointi (ihan mikä vaan) kestää siellä eikä kait niin kuumassa kukaan jaksa mitään nopeasti tehdäkkään. NÄIN ainakin tänä vuonna Floridassa Miamin lähellä.

    Kertokaapa miten päivässä saa tilauksen soittamisesta tavaran kotiin USASTA?? Tullit jne on mulla ainakin ottanut aina sen 3 päivää?? Ellet sitten yöllä tilaa ni ei tuu sitä aikaeron takia tulevaa 1 päivän viivettä...
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Hmm...mitähän tarkottaa että "ei osaa tilata oikein"..? Pitääköhän siinä tilaamisessa olla joku tietty tyyli ni onnistuu paremmin.. :)
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    En oikein usko että noita löytyy Suomesta keneltäkään varastosta eikä paljon muitakaan nokkia muuta kuin niitä eniten myytyjä versioita eli jotain Compin XE:tä ja vastaavia ja niitäkin vaan yleisimpiin koneisiin.
     
  13. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Täältä myös ääni American autopartsille.

    Ystävällistä ja nopeaa toimintaa, ja hinnatkin edulliset.
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Uujea 8) Ne oli hyviä aikoja, vai mitä , asiakkaat oli mukavaa jengiä ja hommissa oli kiva fiilis
    Joo , Auliksen kanssa sillon -90 luvun alkuvuoina pyöritettiin osarulettii, ja vauhdilla se pyörikin.
    Systeemihä oli se, että tilaus tiistaina, kamat noudettavissa matkahuollossa seuraavana tiistaina ja rahti oli flat rate 15mk/kilo vaakan mukaan...
    Ja internetistä ei ollu tietookaan ... faxit laulo... minkäänlaisia rahdin seurantajuttuja ei ollu, puhelimella soiteltiin ympäriämpäri jos alko joku jossain jumittaan...finnairin silloiselle pääjohtajallekin joutu soittella kun rahti jumitti .... silti homma pelas
    Jotenkin tuntuu kun tätäkin topiikkia seuraa että ei se homma oo kovinkaan paljon edenny liki 20v takaisista ajoista
    :wink:
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

  16. 370

    370 Gearhead

    Tilaan suoraan Usasta, ei montaa päivää häviä kotimaan toimittajille. Normiosat löytyy paikallisputkasta, vaikkei alan liike sinänsä ole. Onneksi myyjänä aktiiviharrastaja.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

  18. soft85

    soft85 3rd gear

    Me ollaan faijan kanssa tilattu RP:stä monta kertaa niin pienempää kuin isompaa ja niin halvempaa ku kalliimpaa osaa. Joka kerta ollu todella hyvää ja mukavaa palvelua. Yleensä osat tullu todella nopeasti 2-3 päivää ja löytyny aina kaikki mitä tarvittu, joskus vaikeempia osia joutunu odottaa viikon taikka kaksi mutta hyvin on himmat hoitunu ja parasta on vieläpä se että neuvoja saanu samalla paljon. Minä ainakin olen ollut todella tyytyväinen joka asiassa RP:seen. Paikan päällä ku vaa käy niin hyvin hoituu hommat.
     
  19. stinnes

    stinnes 3rd gear

    vähän offtoccia, mutta asiaa vähäsen toivottavasti...

    Vuonna 2005 perustin harrastukseni pohjalta biljarditarvikekaupan aputoiminimellä varsinaisen leipä yritykseni kylkeen. Yritysidea oli tuoda/myydä suomenbiljardi harrastajille ystävällisin hinnoin biljarditarvikkeita. Harrastajille, divaripelaajille ja kunnille/kaupungeihin nuorisotaloille.

    Ensinmäisen toimintavuoden aikana myynti oli todella työllistävää ja palkitsevaa. Perustin verkkokaupan jossa oli toimitus mahdollisuudet ympäri maailmaa. Biljardikeppejä esim. ulos myin saksaan, ruotsiin, viroon mm (luottokunta korttimaksu systeemit liitettynä kauppaan)

    Kusetus yrityksiä tuli paljon lähinnä aasian suunnalta, pöllityillä luottokortti numeroilla yrittivät tilata tavaraa. Mut ne oli aika helppo tunnistaa/kuopata..Aktiivista nettimarkkinointia olen harjoittanut ensinmäisen verkkokauppani myötä aina jo vuonna 1999 kaupassani, joka koski ja koskee edelleen leipätyötäni. Tästä syystä olit huijareidenkin tähtäimessä koska sinut löydettiin.

    Suomen markkinat totta kai ovat rajalliset myy sit vaikka maitoa. Sitä maitoa ei mene enenmpää kuin valiolla ja nyt noilla arlan hurri/suomi maito olisi tarjolla. Sama tilanne esim. suomi sianlihassa, siellä sitä on esim jauheliha atrian pakastimessa joka tuodaan prismaan paketissa viimeinenkäyttö päivää ennen huomaat jo kuinka harmaata se sikapossunliha siellä muovi laatikon pohjalla on. Ei auta vaikka olis sikanautaa. Keskusliikkeet (osuuskauppa/kesko) jyrää ja tuottajat ei saa edes kk palkkaa. No sen me kaikki valistuneet jo tiedämmekin.

    Biljardikaupan myin pois liiketoimintoineen+ verkkokauppoineen+varastoineen pois 2008 ystävälleni, koska minulla ei ollut aikaa/mielenkiintoa järkätä sitä eteenpäin. Samaan aikaan Amerikan Dollari oli halpaa ja luottokortti nuoriso ikäpolvi kasvoi suomessa/ kansainvälistyi. Jolloin kaupan myynti laski huomattavasti.Asiakkaat eivät ymmärtäneet TAKUUTA minkä he olisivat saaneet Suomesta ostetusta tavarasta noin muutaman euron lisähinnalla mitä olisi ollut loppukulut kun tilasi itse. Biljardikepeissähän saattoi esim olla kieroja shafteja (kepin yläosa). Siinä sitten lähettelet niitä takuuseen omalla kustannuksella...

    Eli aasinsilta tähän topicciin oli tämä maahantuonti kautta tehdä siitä kannattavaa bisnestä. Kyseisestä topiikin yrittäjästä minulla ei ole kokemuksia, mutta uskon että parhaansa yrittää. Ei ole helppo olla täällä isojen voluumien toimittavien yritysten armoilla.

    Itselläni camino harrstepelinä jota olen muokannut/parannelut itseäni mielyttäväksi uusilla osilla lähes a-ö:hon. Tällä hetkellä odotellut amerikasta osia 2kk. Ei RP:ltä tilattuja. Nyt tuntuu amerikan Joella tavaran varasto saldo tamagotchissa näyttävän 0 kpl. Joku tuossa kertoilikin aikaisemmin näistä varastosaldoista.

    Toki Suomen varaosamyyjillä (koskee kaikkia merkkejä eurot,japsi mm)) on ollut jo yli vuoden ongelmana saada tavaraa maahantuojilta seuraavaksi päiväksi/viikolla. Lähetyslistoissa on monta viivaa. Ilmeisesti Jari Sarasvuon pienet varastot ja kassakiertää ajatus maailma on iskenyt liikaa vääriin korviin.

    Nyt ei jaksa enempää, toivottavasti ette ymmärtäneet väärin mitä tääsä praattasin.

    Sami





    Toivottavasti joku pääsi ytimeen mitä yritin kertoa.
     
  20. human62

    human62 1st gear

    RP laajentaa, et siitä vois päätellä et homma kannattaa?
    Suomi on pieni maa, jossa pienet ympyrät.
    Aikanaan mietin et miten kaikki tuontijenkit menevät kaupaksi (ja niihin sit ostetaan varaosat) Samat harrastajat omistavat tänä päivänä monta autoa...
    Epäilen että maa alkaa olla "täynnä" autoja jonka seurauksena hinnat ovat jopa EDULLISEMPIA kuin jenkeissä ....uutta sukupolvea ei juuri ole tullut.
    Ollaan sitten tulevaisuuden "pussihousuja"?


    Osien ostossa itse tilatessa suoraan USA:sta ei mielestäni ole kyse maximaalisesta säästöstä vaan siitä riemusta ja ilosta jonka moni kokee tilatessaan itse osat, vaikka maksaisikin hieman enemmän, jollei ole saanut hyvää palvelua.
    Tässä tullaan jälleen avainkysymykseen: ASIAKASPALVELU

    Ei itselläni ainakaan ole merkitystä maksanko muutaman euron enemmän jos palvelu on asiallista.
     

Kerro tästä muillekin!