80-luvun Chevy Caprice STW käyttöautoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mazeos, 1.11.2010.

  1. mazeos

    mazeos 1st gear

    Keväällä olis tarkoitus ostaa käyttöautoksi 80-luvun Chevrolet Caprice STW, mutta kiinnostaisi tietää seuraavat seikat:
    -Paljonko vakuutus vuodessa?
    -Paljonko kulutus?
    -Saako helposti huollettua, löytyykö osia?
    -Bensa- vai dieselkoneinen kannattaisi hankkia?
    -Minkälainen auto ajettavuudeltaan?
     
  2. tammercity

    tammercity Gearhead

  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuolta löytyy pitkäkatto foorumi http://www.stwsuomi.com/index.php?sid=2 ... 4df6091d08
    Kyseissä autoissa on valinnanvaraa laidasta laitaan. 305 koneesta aina Oldsin 455 koneeseen. Kulutukset sen mukaan :eek: Alle 10l/100km aina yli 25l/100km....... Räpelletyt lauluautot vie äkkiä sen lähemmäs 20/100km mutta jos löydät vielä pilaamattoman niin matka-ajo menee alle 10l satkulla ja kyläpyöritykseen riittää 14l sadalle. Mukaviahan nämä on siitä ei pääse mihinkään. Normaali ruostevaurio paikat on rungon taka-akseli ylityksen molemmin puolin. Kotelot kerää paskaa ja ruostuminen alkaa :cry:
    Mulla oli silloin -80 luvun lopulla yksi Caprtice Classic ja nytkin on pihassa kolme pitkäkattoa. Voin suositella mukavana ja turvallisena käyttöautona. Emäntä ajaa kaikki ajonsa -90 Buikilla ja Caprisesta pitäis tehdä sellainen vähän viriilimpi leikkiauto.
     
  4. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Kyllä pitkäkatto on aina pitkäkatto. Osta ihimees ja sen jäläkehe et muuta huali. Osaa löytyy ja kokoho nähäre kunnos oleva pikkumoottori viä vähä menovettä.
     
  5. Temutin

    Temutin 1st gear

    mulla on -82 farkussa (paku) ja bensa koneella ni pohjolassa n:600egee boonuksilla vakuutus... ifistä taisin kysellä kanssa mutta ei ollut suurta eroa kun on paku , mutta jos ois olluna henkiläöauto ni ois ollut ilman boonuksia reilun 300egee vuodessa... (nää on semmoset mitkä muistan)


    Hyvä käyttöpeli mulla on ollu kans 4 farkkua jo kolme oli olssin bensa koneella ja tää viimenen on nyt sitten chevyn koneella ..

    saaste härvelit riisuttu pois (eli pilattu) vie kaupungissa noin 25litraa mun ajo tyylillä
    maantiellä menee kympin pintaan kun ajelee nätisti.. kone laakeroitu ja rengastettu uudestaan...

    kaikki meikäläisen vehkeet on on ollu enempi tai vähempi rumia, mutta tielle ei oo jääty vaikka välillä saa kädet paskassa olla :lol:
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No itse oon tykännyt noista STW mallisista käyttö-Autoina...
    Tosin itse pidän tärkeänä että on sellainen jossa ei ole noita saastelaitteita ja koneena on vielä Chevyn moottori... (yleensä sen jatkeena on kolmevaihteinen th350 automaatti).
    Tosin bensaa kuluu enemmän kuin näillä uudemmilla (old 307 kone ja joko nelivaihteinen th 200 tai th 700 automaatti), mutta jotenkin tuntuisi että toimisi varmemmin ja ilman huoltoa ja teknistä hifistelyä...
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Osia saa reilusti, esim usparts ja uscenter. Osien hinnat on omasta mielestä ihan todella kohtuulliset.

    Huolto on täysin itsestä kiinni, kannattaa huolella perehtyä tietokoneohjatun kaasarin toimintaan, ikä tekee tehtävää tässäkin, eli joitain antureita voi joutua vaihtamaan, mutta halpaa hommaa sekin..

    Kulutus alimmillaan 10l sataselle, jos on täysin alkuperäinen hyvä tekniikka ja nelivaihteinen loota. Ei tarvitse tankilla käydä yhtään useammin kun perus taviksella.


    IF vakuutus itsellä on 527 euroo vuoteen, 10 prosentin bonuksilla. (en ihan tarkkaa summaa muista, pelkkä liikennevakuutus)

    Osta bensakoneella, Vaihtoehtoina Chevrolet 305 tai Oldsmobile 307.
    Koneet tunnistaa toisistaan helposti, oldsissa on öljyntäyttöputki koneen etupuolella.

    Mukavia pelejä on ajella. Mutta ikä tekee tehtävänsä alustassa(jos ei ole ikinä huollettu), joten kannattaa kerralla uusia kaikki puslat jne jos siltä tuntuu..

    Muista myös että Oldsmobile Custom Cruiser, Buick le sabre, ja Pontiac parisinne/safari ovat oikeastaan samoja autoja kun capricetkin.

    Toimii erinomaisesti myös talviautona..

    Toivottavasti vastasin kysymyksiisi, näitten ostamista ei tule katumaan..
     
  8. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    joo viikko sitten ostin caprisen paku oldsin koneella.. hienosti toimii hieno auto,,hyvälläpidolla ollut toiselta omistajalta. hyvällä maulla rakennettu.. tuplaputket ja takana 295 kumit...edessä oliko 255 :-? pilaamaton auto kyyti upeaa ei voi muuta kun kehua. ainoa mitä vielä laitan niin grantin ratti tuossa odottaa kun tykkään paksunpi kehäisestä ratista :) mutta tee niinkuin minä tein... katselin hintavampia yksilöitä vain,,, tod näköisempää saada hyvä pilaamaton peli!!vakuutus hinnasta yllätyin pakollinen+hirvi-palo-varkaus-ilkivalta 15 bonuksilla 550e turvasta :eek:
     
  9. mazeos

    mazeos 1st gear

    Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä tsekkaamassa -86 ja -87 malliset Caprice STW:t, mihin täytyy kiinnittää huomiota katselmuksessa? Kyseessä on ensijenkkini joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Katso ettei ole rungon takaosa puhki eli takapyörien etu ja takapuolelta runkopalkit ruostuu ekana. Kuskinpuoleinen ylätukivarsi ruostuu usein puhki. Etujouset katkeilee. Kattoverhoilut roikkuu. Eihän näissä vikoja ole mutta pieniä ominaisuuksia löytyy :rotfl: Sähköpenkit ja lasit toimiiko? Syttyykö ja sammuuko servisevalo? jne
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ja ehkä syytä katsoa että on kaikki saastelaitteet paikoillaan (tai asianmukaisesti sitten poistettu) ja että ne toimii... Muuten ei tule muuta kuin harmia...
     
  12. mazeos

    mazeos 1st gear

    minkähänlainen on vaihteistona TH200r4? Kellään kokemuksia?
     
  13. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    mullaki on nuita lyhyellä ja pitkällä katolla kummakki oikeen kivoja pirssejä tai noh tolla pitkäkatolla en oo ajanu vastaku pari viikkoa ku sain sen kuntoon vasta sillon,ostin sen yheltä jenkki äijältä ilman konetta ja lootaa vuosi sitten ja oli se kyllä muutenki aika surullinen yksilö.senki kuosi on tällä hetkellä lintta mutta eiköhän se siitä parane ens kesään mennessä.
    tyyppi vikoja on tosiaanki nuo ruosteet takana rungossa ja oven pohjat yleensä huonossa hapessa ellei oo puhistettu joskus sisältä.
    ja nuita laulu autoja tosiaanki kannattaa vältellä niissä yleensä sähköt ihan pilattu ja tehty muutaki haistapaska asennuksia.
    tuo th 200r4 loota on muuten ihan hyvä mutta omasta mielestä vaihteen vaihto on melko löysää tai sitten mulla on loppunsa eellä loota.
    sedani caprice nyt sitten on asia erikseen omasta mielestä kuitenki parempi ajaa ku farkku
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tiheämpi ykkönen = lähtee paremmin liikkeelle. Ylivaihde nelonen ja lukko takaavat paremman polttoainetalouden. Ja jos joskus joku viittii/muistaa vaihtaa öljyt niin toimii maailmantappiin kuten TH-350:kin
     
  15. mazeos

    mazeos 1st gear

    minkähänlainen akku tuohon 87 Capriceen pitäisi hommata, tuo nykyinen kun on jo aikansa elänyt... ?
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    suurin mikä siihen mahtuu...

    ota mitat ylös minkä kokoinen mahtuu ja napojen sijoittelu... marssit mätänettiin ja ostat possin tai pannerin.




    minkäs kotelon ostit?
    onnee tai jotain tulevalle tielle :wink:
     
  17. Stance

    Stance Gearhead

    Bannerin Unibull 80ah ainakin menee juuri ja juuri siihen orkkispaikalle. Tuossa on tuplanavat.
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    Ei tommonen alle 9 puristeinen bensa-V8 ole mikään kranttu akun suhteen, minusta. Tai ainakaan viimeiseen 10 talvi-jenkki-talviajovuoteen mulla ei ole koskaan ollut mitään ihmeakkuja, vaan onko ne nyt Exiden akkuja, 60 Ah, sellanen 17cmx25cm noin-mitoiltaan. Kunhan ne akunKENGÄT on ehjät. Niitä on mennyt enemmän, kun itse akkuja.
     
  19. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, kengät ja piuhat kannattaa uusia, omaan laitoin kunnolliset ofc-kuparikaapelit (sellasta autohifilakua..) ja kullatut kengät. Ehkä vähän hifistelyä, mutta ei kovin kallis investointi ja toimii, eikä hapetu niin helposti.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mulla jonku aikaa akku osoitti kuoleman merkkejä. Mutta ollaan pärjätty tähänkin asti. Ajon jälkeen annan pyöriä aina sen 5 min tyhjäkäyntiä.
    Hyvin riittää puhti kovillakin pakkasilla...Eipä tuo montaa startin pyöräytystä tarvitse käyntiin lähteäkseen.
     

Kerro tästä muillekin!