Kenworth ja Jenkkirekat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Kaverilla Uudessa-Seelannissa oli joskus ajossa Kenworth W900 19-litraisella Cummins:illa. Tarkempaa tietoa ei koneesta ole mutta otti kuulemma kovin helposti 160km/h+ mittariin.

    Vahan videoita ja kuvia vaihteeksi;

    1961 International Emeryville, koneena Cummins Small Cam 400. 120 km/h on sopiva marssivauhti 16 metrisella karrylla.

    http://www.youtube.com/watch?v=5XhT-IyajkI

    Tukholman Wheels Nationals 2010, Kenworth W900 jalkimarkkinasleeperilla Ruotsista ja Freightliner COE Detroit Dieselilla Suomesta. Kuljettajalla oli paallaan Consolidated Freightways:in takki joka sopi kun nena paahan silla perustihan CF aikoinaan Freightliner Inc:in.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sokerina pohjalla ilmeisesti GMC "Crackerbox" kuljettamassa pienoismalliautoja;

    [​IMG]
     
  2. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Oppia voisi nakojaan ottaa jo itanaapuristakin silla siellakin pituusrajaa on nostettu 18:sta 20:een metriin jotta pitkille taipaleille saadaan isoja vetureita. Miksi ei Suomessa puolikkaat voisi olla 24m niin kuin Ruotsissa? KGB-mies nayttaa vihreaa valoa Amerikan-tuonnille;

    http://windowstorussia.com/long-haul-tr ... erica.html

    Tosin onhan Venajalla mittava maara Amerikan rekkoja ennestaankin. Joidenkin arvioiden mukaan 25.000. Muistaako kukaan 10 vuotta sitten beigeja International cabovereita pitkissa kolonnissa ykkostiella itanaapurin suuntaan? JB Hunt oli myynyt 4000 autoa Venajalle. Nykyaan International 9800 COE:ta valmistetaan Venajalla.

    Venajan markkinat kiinnostavat muitakin;

    http://www.roadtransport.com/Articles/2 ... Russia.htm

    Suomessa kukaan paattaja ei kuuntele kansan tahtoa saati jarjen aanta.
     
  3. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Tämän KW:n sleeperissä on tullut muutama kalja maisteltua :D . Lars on mukava ja rento kaveri.

    Voisiko kuvassa olla sittenkin pystyhyttinen Freightliner, koska GMC:ssä ei ajovalo ole mielestäni noin ulkoneva?
     
  4. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Totta, ajovalo on hyva tunniste...nain taitaa olla. Nama ei ole viela hallussa ihan niin kuin pitaisi. :oops:
     
  5. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Ei siitä kannata olla huolissaan jos ei postimerkin kokoisesta kuvasta tunnista jotakin "käkätintä" :D . Itellekin jokapäivä on oppimista eli nöyrin mielin on pakko olla itsekin.
     
  6. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

  7. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Totta, noyra ja avoin mieli ja aina pyrkimys parempaan, silla paasee usein mukavasti eteenpain.

    Kun taalla tuntuu olevan melko paljon seka elokuvien etta musiikin ystavia pitetaan tahan pari linkkia joissa alan slangia;

    http://www.cbgazette.com/slang.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/CB_slang

    Miten mahtaisi TV:n kaantajat vaantaa lauseen; "Are you still working in the Charlie Town pumpkin patch sending out those cornbinders with trailers full of Volkswagen radiators?" Eli,; "Oletko edelleen toissa ajojarjestelijana Schneiderilla Charlottessa ja lahettamassa Internationaleja matkaan tyhjilla karryilla?"
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    tuli tossa vaan mieleen et kuinkahan paljon pitäis olla toive ohjelma palautetta jollekin tv kanavalle että ne esittäis esim. convoyn telkkarissa.

    onhan toi toki jo kaikilla meillä(ei mulla) dvd:nä,videona ym. mutta saatais noita rekkoja vähän lisää näkyville edes tuolla tapaa.

    tuleehan sieltä taas,ties kuis mones kerta, kauhunkilometritkin
     
  9. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    koskas ne kauhun kilometrit tulee?
     
  10. hara64

    hara64 1st gear


    eikös sulla ole joka päivä kauhunkilometrejä :poff:
     
  11. köyhä

    köyhä 3rd gear

  12. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    ha ha, tosta kun ottaa suun soiton ja vi***ilun pois niin ei jää kuin suu auki!!! :rotfl:
     
  13. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

  14. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    saako vetää hieman aihetta sivuten kyssärin

    eli kaivelin ukin varastosta tuollasen vanhan la puhelimen ja aattelin survoa sen autooni. merkki ja malli vissii I-link hf 22 ja pitäis olla toimiva. mut millaset piuhat noihin ext tai pa-spkr liitäntöihin pitää olla ? ovat vissiin ns. ulkoista kajaria varten.

    te-four over and out 8)
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    "ex" o iha lisä kaijuti, eli kuulet mitä toine puhuu jos laite itessää o koje lauda sisäl..
    "pa"o vähä niinku komento kaijutin...eli kytkin asentoon "pa" niin voi huutaa sihe lälättimeen jos sulla o auton ulkopuolinen kajari...ja koko kylä peljästyy :rotfl:

    ton merkki sestä en tiiä mut majoreissa,mobira ,yms oli ns.banaani liitin...ja toine kaijuttimene johto koneen runkoon

    uudemmissa o iha kuuloke liitin...
     
  16. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

  17. kenworth78

    kenworth78 1st gear

  18. hara64

    hara64 1st gear

  19. kenworth78

    kenworth78 1st gear

  20. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Sinällään en lähtis veikkailemaan Lowmaxia, lähinnä 49XX ja vuosimalli on kohden oikein. '03 eteenpäin lienee se lähempi.
    Lowmax istuu paljon alempana kuin tuo keksintö... ja miksi tuo sitten on single eikä tandem, olisko mahdollista että takarunkoa on laikattu pois ja heitetty peliin vain se takimminen perä niistä kahdesta vetävästä. Voi olla että olen väärässä mutta mielikuva on ettei 49XX-sarjaista ole saanut 4x2-pyrstöllä vaan ainoastaan 6x4.
     

Kerro tästä muillekin!