mikähelvetinkat sormettaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mikähelvetinkat, 17.11.2010.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    Important.

    Some Volvo's use a sensor made by Denso. If your vehicle uses a sensor with a BLUE wire then there is no Bosch equivalent.

    http://www.lambdasensor.com/main/volvo.htm

    kiva..ihmekkös oli vähän hankala kytkeä :poff: …eikä tullu edes tutkittua oliko se titaani- vai zirkoni-lambda, oletin vain pöjänä, että zirkoni :poff: zirkonin viesti 0-1v, mutta titaanin viesti on periaatteessa vastus, jonka vaihtelua tutkitaan mittaamalla vakiona pidettävän syötön muuttumista 0-5v muistisääntö; rikkaalla vähemmän vastuksia ja enemmän jännää..
    taitaa kaiken kukkuraksi kuitenkin olla happipumpullinen laajakaistalambda :poff:

    laskin, että just lambdalla on neljään sataan erilaiseen volvomalliin lambdat

    mutta ei sitten tietenkään just tätä lambdaa. just lambda. osuva nimi.. :odroll:
     
  2. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Re: .

    ja näin sitä taas viisastuu... :D
     
  3. Miuge

    Miuge 1st gear

    Jep kyllä näin on!Volvon on oma lambda maksaa jotain +100€.Vika koodeja ei saa pois muuten kuin lukijalla obd:pistokkeen kautta.Tollanen lambdan vikaa koodi aiheuttaa vikasietotilan eli ns.Overlooppiin menon niinku jenkkivehkeissä.Eli sytkät myöhäsellä ja paljon bensaa jne.loppujen lopuksi katti palaa paskaksi.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ovh 300 e...

    ei tainnukkaan olla zirkoni onkin varmaan ihan oikea timantti :wc:
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: .

    :eek:

    Mitäs jos laittais tilaten vaikka briteistä, niin saa alta puoleen hintaan...

    http://www.lambdasensor.co.uk/main/volvontk1.htm
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kopipoitu Volvolandian voorumilta:


    Monesti on täällä kyselty huoltovalon nollaus ohjeita, niin ajattelin tehdä kootut ohjeet.
    S80 (1998-2005)
    V70 (2000-2004)

    Nollauksen aikana valitse välimatkamittari numero 1 (T1) ja kaikki luukut ja ovet suljettuna.

    Vuosimalliin 2001 asti:
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään.
    Pidä painettuna kunnes näyttö alkaa vilkkua (noin 10 sekuntia)
    3. Vapauta nollausnuppi.
    Kuuluu merkkiääni ja huoltoväli on nollattu.

    Vuosimalli 2002:
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään
    ja kytke samalla sytytysvirta päälle eli avain kakkosasentoon.
    3. Vapauta nollausnuppi 4 sekunnin kuluessa.
    Kuuluu merkkiääni
    4. Katkaise sytytysvirta ja huoltoväli on nollattu.

    Vuosimalli 2003 alkaen:
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään
    ja kytke samalla sytytysvirta päälle eli avain kakkosasentoon.
    3. Kun keltainen merkkivalo syttyy vapauta nollausnuppi.
    4. Katkaise sytytysvirta ja huoltoväli on nollattu.

    Toivottavasti näistä ohjeista on apua Hymyilee


    _______________________________________________________________________________ ________

    Jos nollaus ei edellisistä ohjeista huolimatta onnistunut niin kokeile myös muiden foorumilaisten antamia ohjeita:

    macho:n ohje:

    Vuosimalli 2002 eteenpäin:
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään ja pidä painettuna.
    3. Kytke 2 sekunnin kuluessa sytytysvirta päälle eli avain kakkosasentoon.
    4. Pidä edelleen nollausnuppi painettuna kunnes km-määrä
    joka oli tripissä ennen nollausnapin painamista, palautuu/nollautuu näytöllä.
    5. Vapauta nollausnappi 4 sekunnin kuluessa edellä mainitusta.

    popmka:n ohje:

    Vuosimalli 1999 (S80):
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään
    ja välittömästi kytke sytytysvirta päälle eli avain kakkosasentoon.
    3. Kun SERV-merkkivalo alkaa vilkkumaan käännä virta-avain takaisin ykkösasentoon
    jolloin kuuluu merkkiääni ja SERV-merkkivalo sammuu.
    4. Vapauta nollausnuppi ja käännä virta-avain 0-asentoon. Huoltoväli on nollattu.

    S60_2002:n ja Hehkutulppa -98:n ohje:

    Vuosimalli 2002 (S60):
    Huomioi että ennen kun aloitat nollausta tarkista että T1 on valittuna.
    1. Virta avain 0-asennossa.
    2. Paina välimatkamittarin nollausnuppi sisään ja pidä painettuna.
    3. Käännä virta-avain ykkösasentoon ja siitä heti kakkosasentoon pitäen edelleen nollausnuppi painettuna.
    4. Käännä virta-avain takaisin 0-asentoon.
    5. Vapauta nollausnuppi ja huoltoväliosoitin on nollattu.

    Irual:n ohje:

    Vuosimalli 2000 (V70)
    1. Käännä virta-avain ykkösasentoon.
    2. Paina sen jälkeen välimatkamittarin nollausnuppi sisään ja pidä painettuna
    3. Kytke sytytysvirta päälle eli avain kakkosasentoon.
    4. Service-merkkivalo vilkkuu 3 kertaa, vapauta nollausnappi.
    5. Käännä virta-avain 0-asentoon ja huoltoväli on nollattu.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    kuten kerroin niin ongelma, että just lambdalla ei ollut just sitä lambdaa. onneks ei ainakaan vielä ollu menny se jälkimmäinen lamda sillä siinä on 10 cm pidemmät johdot, joten se maksaa sitten varmaan 5 sataa :rotfl:

    vikavalo poistui akun miinuskaapeli irroittamalla eikä palannut, kun laittoi sen timantin hintaisen anturin. edit. lisäys. ennen kaapelin irroitusta poistin koodin testerillä virrat päällä auto ei käynissä.

    service valo kuittaantui, kun otti sormen suusta ja painoi sillä tripin nollausta ja sitten samalla väänsi virrat päälle ja piti tripin nupikkaa painettuna, kunnes service valo alkoi vilkkumaan. vilkkumisen aikana piti välittömästi laittaa sormi takaisin suuhun. sitten virrat pois ja heti perään taas päälle ja auto käyntiin. montaa eri konstia kokeilin tämä oli ainut toimiva 8)
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tolleen ei toiminu. piti painaa nuppi ensin pohjaan, sitten tunkea avain pesään ja vääntää kakkoseen. löysätä nupista, kun valo alkoi vilkkumaan, vetää avain pois pesästä ja tunkea avain heti takaisin ja auto käyntiin 8)
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Jos oikein tulkkasin tätä linkkiä:
    http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
    Niin 10 millivolttia sinne tai tänne ei ole katastrofi.

    Ei nuo mitattavat jännitteet nyt ihan niin pieniä jännitteitä ole, että hyvin tehty tinaus niitä pilaisi. Lisäksi, jos liitettävät johdot on samaa ainetta, niin eikös jatkoskohtaan tule kaksi liitosta, joiden napaisuudet kumoaa toisensa?

    Nuo lambdan johtojen räppäämniset voi olla muuten ongelmallisia, koska epämääräinen johto kerää helpommin häiriöitä. kuin ehjä kierretty pari. Jos Lambdan johto on kierrettyä paria, niin tuota kierrettyä paria ei saisi rikkoa jottaa tietsikan saama signaali ei turhaan vääristyisi häiriöistä. Eli siisti tinaus ja sopivalla kutistesukalla suojaus (kierretty pari säilyttäen), niin ei pitäisi olla ongelmia tinatullakaan johdolla.
     

Kerro tästä muillekin!