Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Regno

    Regno 1st gear

  2. persus

    persus 3rd gear

    mitäköhän huoltoja vebastolle pitäisi teettää?se lähtee kyllä päälle mutta monesti tuntuu että webaston pakoputkesta tulee kylmää savua ja saattaa myös sammua koko höskä vähän ajan päästä?????onko tuo kallis laite huollattaa onko kellään kokemusta? ja tuntuu jopa että auto käynnistyisi huonommin kun webasto on ollut päällä,ei ehkä anna hehkuttaa tarpeeksi kauan eli voiko olla että toi webasto huijaa jotain anruria esim?????
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Semmosta kysyisin ,että onko isoki homma työltään korottaa n 2-3 tuumaa suburia ja mitäköhän tuo vaatii.Eli tarkoitus pikkasen nostaa ,niin ettei mitään radikaaleja muutoksia pidä tehdä.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Koria rungolta? Eihän siinä muuta kuin pultteja auki ja tunkkaa vuorollaan puoleltaan. Mutta ensin löysää/purkaa tieltä nostoa ahdistavat... (tuulitunneli)
    Tuulitunnelin modaus, puskurien nostot (eteen tulee palikat jos ostaa valmiin korikorotussarjan, takapuskuri pitää modata itse)
    94:ssa pikkujatke shifteritankoon, 95hän=> vaijerilla. Seisontajarrun kiinnike siirto. P-aine täyttöputkea ei ainakaan mun tarvinnut modata.
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Weba huollosta en tiedä mutta tottakai hehkuttaa vähemmän ja ottaa ennakkoa ehkä vähemmän jos pikkaisen syylärinestettä jo lämmittänyt muttei konetta...
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    eli siis päädytäänkö siihen että pitäs lämmittää enemmän ku joku puol tuntia..,.tai sit johtuu siitä että webasto on välillä sammuillu ja sen takia on vaan neste vähän lämmin???onks niis joku saakelin höyrystin tai metalliverkko joka olis puhki ku edellinen omistaja sano että sellasen on joutunu vaihdattamaan melkeen kerta vuoteen!?
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Korin korotus on periaatteessa hyvinkin helppo homma, teoriassa kaikki voi mennä niinkuin Kanella :poff:. Omaani ni kuin tein 65mm korotuksen niin kyllä siihen koko viikonlopun sai menemään. Mulla oli kiinnityspultit helvetin ruosteessa, 7 kpl meni poikki. Siinä sitä rupeekin aikaa menemään kun ekaks väkisin hakkaat hapertuneet kumit pois välistä väkisin, yrität isoilla pihdeillä vääntää jämät pois--> ei lähe, lämmitetään siis pilleillä punaseks ja hitsataan mutteri kiinni että voi ampua pulttipyssyllä. Oikei, tuli 2-3 kierrosta ja uudestaan poikki, noh ei se mitn, uus mutteri migillä kiinni. Jaa, no enpä hitsaa ku ei mahdu mistään pistooli väliin. ja puikollakin on helvetin vaikee paikka. Eli porataan. Sit tehdään uus kierre. Tosin ekaks pitää tehdä sorvissa n. 30cm pitkä terä että ylttää alapuolelta poraamaan. Tässä vaiheessa aikaa oli mennyt n. 4h, enää 6pulttia jäljellä. Jes. Totesin että nyt etenee aivan liian hitaasti, kohta menny jo puol laatikkoa velliä ja illalla pitäis lähteä vielä kaverille tupareihin, eli sunnuntaina ei tehdä mitn isompia hommia kun oon kipeenä.

    Lisää työskentelytilaa ja omia hermoja lepuuttaakseni laitoin niin neljään jo tyhjillään olevaan kiinnitysreikään 220mm pitkät pultit tilapäisesti pitämään kopan noin suurinpiirtein kohdillaan ja nostin 10t siltanosturilla koko korin n. 100-150mm irti rungosta (rupes olemaan putket ja johdot aika tiukoilla :rotfl:). Nythän homma helpottu selvästi, mahtu hitsaamaan muttereitä kunnolla kiinni ja antamaan lämpöjä, muistaakseni yhden pultin jouduin vielä poraamaan pois, muut tuli "ehjänä". Palikat sain väliin ja tuulitunnelimodaukset yms. tehtyä saman päivän aikana, viimeinen asennuskaljakin loppu kun taksi kurvas hallin pihaan mua noutamaan. Villi seikkailu Jaloviinan iloisessa maailmassa oli siis alkamassa. Kerkesin tupareihinkin enkä muista loppuillasta mitn. Sunnuntaina sitten vatsa/päänsärkytaudissa nostin etupuskurin oikealle korkeudelle ja tarjosin tarvittaviin kohtiin rälläkkää että mahtuu jättikumit pyörimään.
    Takapuskuri on odottanut omaa nostoaan jo vuoden päivät.

    Täähän ei todellakaan ollu eka maasturi mihin tein korinkorotuksen, (oliskohan ollu kymmenes auto) mutta viimenen saatto hyvinkin olla! Ylivoimaisesti työläin/hitain ja vittumaisin mut tulipahan tehtyä. Ruosteettomaan auto päivän homma, tollaseen näköjään kahden. Ehkä nyt voiskin jonkun auton taas korotella, tosta episodista onkin jo reilu vuosi aikaa...

    Ainii miksi korinkorotus: No ku menin Kanelta ostamaan halvalla jättimäiset ilmakumirenkaat eikä ne muuten olis mahtunu pyörimään! Et kiitti vitu**i Kane :poff: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wink:! Ton nykysen Suben piti pysyä ihan vakioautona... Noh, tostahan kaikki sitten lähti..
     
  8. harriy

    harriy 1st gear

    Morjes. Osaiskohan kukaan kertoa paljonko suburbanin (-00) perävaunun pistokkeelle tulevaa pakkivalo liitäntää kestää kuormittaa watteina? Onkohan siinä olemassa relettä ohjaamassa vai haaroitettu auton omilta valoilta. Yritin hakea tietoa mut ku tuntuu olevan tiukassa vastaus.
     
  9. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Antaapi olla sitte korottelemati,meinaan meikäläisen hermoilla ei kannata edes alottaa.Ostaa sitte joskus jonku valmiin,kun tarvetta ilmaantuu.Onks kukaan ostanu sieltä offroadtarvikkesta renkaita,eli riittäiskö Fedima Sirocco 285/75 16 kantavuus ja onkohan mikään mitä mainostavat.
     
  10. kumu

    kumu 3rd gear

    Subben (-95 diesel), lämmityslaitteen puhallin lakkas nyt kokonaan toimimasta. Joku täällä aiemmin keskusteli samasta ongelmasta (joku johto hapettuu...), mutta en löytänyt ko. keskustelua. Eli lähti aiemmin puhaltamaan, kun "sammutti" starttauksen ajaksi ja nyt ei toimi enää ollenkaan. Ei niin kiva ilmiö, kun tuo talvikin näyttää tulevan ( eikä tietty kannattunut tutkia aiemmin... :oops: )
    Ja vielä brobleema nro 2. Abs toimii milloin ei tarvitsisi. Molemmat etuanturit vaihdettu, ei vaikutusta. Mitään valoja ei pala ajaessa, syttyy ja sammuu startatessa.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Siin on oikeestaa muutama vaihtoehto..
    a) Virtalukon pohja
    b) se 2 napanen liitin siellä hanskalokeron takana jossa menee musta ja punanen (muistaakseni) johto. mulla oli siitä maa karva löysä niin se oli vähän hitsannu siellä ja välillä toimi välillä ei..
    c)jotain muuta, esim lämppärin motti totaali kaput..
     
  12. h.harju

    h.harju 1st gear

    virtalukon pohja, kuten Kojo tuossa jo mainitsi. Teki mulla samaa, ja villi veikkaus onkin, että seuraavaksi alkaa subbe mystisesti sammuilemaan.. :)
    Onkin sitten mielenkiintoinen kapistus tuo pohja, jos meinaat alkaa "fixaamaan".. Suosittelen laatikkoa kaljaa heti alkumittelöihin.. :D Sillä pääsee jo alkuun.Kun pari kuukautta sitten kyselin uutta ko. härpäkettä, tilauskamaa, ja toimitusaika sen mukainen. Ja hinta.. :(
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Katselin tätä korin korotussarjaa: http://www.suspensionconnection.com/cgi ... n/123.html
    Kyseessähän on Perfomance Accessoriesin 3" lift kit.
    Tekstissä lukee että ei käy diesel-versioon. Onko jollain päinvastaisia kokemuksia , eli asennettu diesel-versioon?

    Jos tuo ei käy dieseliin, niin mikä mahtaisi käydä?
    Eli minkämerkkisiä olette asennelleet diesel Subbareihin, mitä kustantanut ja mistä hankittu?
     
  14. EL5

    EL5 1st gear

    n. 1 viikko ja 120e, rockauto.
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Olisko kellään ylimääräisenä 6.5 td vm 95 subbeen polttoaineen suodattimen pohjassa olevaa polttoaineenlämmitintä? Omassani se hieman vuotaa.. O-renkaankin siihen jo vaihdoin..
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    mä oon tehny kaikki korinkorotussarjat ite, tollaset valmiit setit on mun mielestä aivan käsittämättömän kalliita. Korotuspalat oon tehny joko nylonista tai umpiraudasta. Pultteja saa kaupasta, ja ne puskurin korotusraudat saa tehtyä sopivasta latasta.
     
  17. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Laitoitko o-renkaan. Se ei toimi . Leikkasin levystä tiivisteen, ja jo pitää. o-renkaalla se tiivistyspinta jää todella pieneksi.
     
  18. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juu laitoin,mutta nyt se kyllä mun mielestä vuotaa hieman siitä lämmittimen johtojen läpiviennistä .. Eli tässä tapauksessa o rengas kyllä pitää.. Tämä vuoto ilmaantui puolivuotta o renkaan asennuksen jälkeen..
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    kyllä mullakin on ne o-renkaat pitäny, kahteen autoon oon ne vaihtanu eikä ainakaan mun aikana oo enää ruvennu vuotamaan.
     
  20. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    mä vaihdoin 4 o-rengasta vuoden aikana. Viimeinen alkoi vuotamaan heti kun laittoin kiinni.
    LEvy mistä leikkasin oli kumia joka kestää polttoaineita, semmoisesta leikkelin, ja nyt menty ilman vuotoja.
     

Kerro tästä muillekin!