Mopar 8 3/4 ja 741 case

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 23.11.2010.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Terve,

    tollanen perä olis kartiolukolla, joka on aikalailla loppu. Välitys näytti olevan ihan tikissään, 3.23. Ajattelin että hommaisin tuohon uuden lukon, mielessä lähinnä eatonin truetrac tai detroit locker. Kokemuksia näistä? Kadulle tulisi käyttöön, ehkä muutaman kerran vois lentokentällä käydä ajamassa. Vai onko tuohon caseen järkevää ostaa lukkoa (heikoin?), ja käykö ylipäätään tuo mitä yleensä myydään 8 3/4 perään? Välitykset ei tainnu ainakaan käydä ristiin? Vetareissa oli 30 uraa. Pinion yoken olen jo aikasemmin vaihtanut kardaanin vaihdon yhteydessä, se on nyt 1350 ristikolle.

    Kommentteja?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitens olis vaihtoehtona ton kartiolukon elvyttäminen? Mut lukot oikeilla poskilaakereilla käy casesta toiseen. Jos ite ottaisin, ni varmaan detroit locker tai sitten alkuperäisen kaltanen levylukko. Toi kartiokin kyllä pelaa, ite ajoin moisella elvytetyllä melkeen kymmenen vuotta katua ja kisaa, rajua käyttöä ja tehoo liki 800 heppaa, ja lukko pelas moitteitta. Kaikki 8 3/4 vakiovetarit on 30 rihlasia. Toi 741 case on tosiaan "heikoin" ku siinä on pienin pinion akseli ja pienimmät laakerit ja siihen on huonoiten välitystarjontaa, mut on ne lakrut ja pinioni silti samaa kokoluokkaa kun vaikkapa 9" fordissa. Kyllä tollasella casella on ysejäkin katuautolla paukuteltu.
     
  3. martiar

    martiar 1st gear

    Kunnosta vanha kartiolukko koneistamalla ja kasvattamalla hieman jousipainetta ....
    Saat pitkäikäisen lukon näin kohtuu hintaan ...

    AM-Racing
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Hmm, oisko jotain koneistajaa joka noita olis tehny tässä pk seudun nurkilla, jos kävis tuota näyttämässä?

    Pitoja siinä ei tosiaan enää ole, lumellakaan ei tahtonut pyöriä molemmat samaan aikaan.

    Lukossa kun on ne kaksi tappia poikittain vetareihin nähden, niin muistaakseni lautaspyörän puoleinen osa on siitä tapin vierestä reunasta kääntynyt hieman rullalle. Mahtaneeko haitata?

    Näköjään Yukonilta saa tuota levylukkoa uustuotantona, olipa dollareissa jopa halvempi kun nuo Eatonin lukot. Ja löytyi us-parts sivuiltakin. Pitänee kysyä siitäkin hintaa.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Noh nyt kyselty ympäriinsä lukosta ja oisin aikalailla kallistumassa yukonin repro levylukkoon. Us-partsin lupailema 476e hinta miellyttää tässä kohden, varsinkin verrattuna dollarihintoihin. Noita tosin ei ollut hyllyssä nyt.

    Kovasti monet yrittävät työntää eatonin truetraccia, mutta mitä enemmän siihen oon tutustunu niin sitä enemmän vaikuttaa että se on melkosen laimea. Lähdöissä kuulemma toinen pyörä jauhaa yksinään tyhjää monta kierrosta ennen kun toinen alkaa lähteen mukaan. Kuulostaa pitkälti sellaselta mitä en halua. Kenelläkään kokemusta tuosta?
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vantaan moottorikoneistamossa on mulle noita tehneet., kartiolukon retusointeja
     

Kerro tästä muillekin!