Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    :rotfl: :rotfl: voe helevata, on sua koeteltu kun tuon "työselvityksen" luin.. ei mulla tosiaan ahistanut...

    Nooh, nyt ollaan jalkamiehenä. Subbe löysi hyvän kodin itä-suomesta alan mieheltä. Nyt on sitten sormisuussa että mitäs nyt etsis...?! :eek: :wink:
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Toinen subbe sitten vaan hankintaan. Eikös tossa muutama sivu sitten joku kaupitellut sopivaa projektia. :) ;)
    Tai sitten vallan katsomaan nettiauton tarjontaa. :)

    Eikös sulla Kane ollut tuossa joku liftkitti? Paljonko korotusta, mitä kustansi, minkä kokoiset nakit mahtu pyörimään alla?
     
  3. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    nafta

    Taitaa olla piru jäätymisen oireita, ei tuu naftaa ulos kuin liruttamalla kun aukaisee hanan... lämpimänä lähtee hyvin jyskyttään mutta heti kun pakastuu niin...
     
  4. kane

    kane 1st gear

    2" korikorotus ja lisäksi laitoin 22mm lisut eli 72mm abaut. Jossain vaiheessa oli 2" palikat taka-akselilla mutta etunen oli sen verran kova niin otin pois keväällä. 305/70/16 (jotka Tuomo haki) pyöri hyvin vakioaluilla mutta mun viimesillä vanteilla teki tiukkaa kun -32mm offset. Puskuria piti pikkasen muotoilla.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Osta multa vani :rotfl:
     
  6. kane

    kane 1st gear

    :eek: :rotfl: kyllä tarttee olla jakismalli... :wink:
     
  7. hanhis

    hanhis 1st gear

    Meillä oli kauppakassissa hanskalokeron takaa kaksinapainen aika vahvalla kaapelilla tehty lämmityslaitteen syöttövirran johdon jatkoliitos alkanut pätkiä. Koko liitin oli jo lämmenyt ja sulanut eikä tietenkään enää sitten mennyt virta läpi. Poistettiin koko jatkos ja tehtiin pysyvä liitos. Hyvin on pelittänyt. Virtalukon pohja oli vaihdettu jo aiemmin, se kun tuli kuntoon niin seuraava heikko paikka oli tuo jatkos.
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eipä sinne etulokareihin kovin kummoiset renkaat mahdu pyörimään ilman korotuksia, mulla otti ne Kanen vanhat loppuunajetut 305/70/16 kumit kiinni 65mm korinkorotuksellakin. Tosin mä ajan välillä hieman pahemmissakin paikoissa, joustoissa tuli ahdasta. Kadulla mahtu kyllä pyörimään. Keväällä laitoin lisäks 2" alustaan. Eli kokonaiskorotusta nyt n. 4,5 tuumaa ja renkaat päälle.

    Ei sitä korinkorotusta kannata pelätä, ihan ihmisen tehtävissä sekin homma on. Ite kun tein kaikki tarvittavat osat (työajalla tietysti) niin hintaksi tuli joitain kymppejä. Itseasiassa kaljaloota ja Jallupullo oli suurimmat investoinnit. Toiset autot on vaan "hieman" työläämpiä kuin toiset :poff:. Ja jos nopeesti/helposti haluaa vähän nostetta niin laittaa 2" leveling kitin. Mulla etupäästä tuli melkoisen tömäkkä, mutta esim. Kojolla toimii mun mielestä helvetin hyvin. Tuntuu ihan alkuperäiselle...
     
  9. tirkkis

    tirkkis 1st gear

    kehtaisko joku kertoo että mistä löytyy se surullisen kuuluisa t-hana josta voi testata siirtopumpun.???
     
  10. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Edelleen tuo mörkö mulla ylimääräsenä, kun ei ole aikaa kunnostella katsastukseen / ajoon.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    no mitä se jokihain auto oikein maksaa? Mä oon sitä jo joskus kysyny enkä oo saanu vastausta. Laita vaikka yv:tä.
     
  12. -Chiddy-

    -Chiddy- 1st gear

    Tervehdys. Tuli luettua 500 sivua tätä foorumia viimeisen kahden kk:n aikana, sillä seurauksella että erään palstalla vaikuttavan vantaalaisen herrasmiehen nopeanuoli siirtyi tänne itä-suomeen. :D Jalkamiehenä nykyään kuulemma...
    Oli melko mielenkiintoinen ensimmäinen ajomatka subbella eilen illalla, keli ei juuri olis voinu olla p*skempi, ja äijä vielä kuumeessa kaupan päälle....ja totesin siinä lumimyrkyssä että autovalinta ainakin osui nappiin. Menee kuin juna, ja pienemmällä / huonommalla autolla olisin kääntyny jo Mäntsälässä takaisin.

    Kiitokset vielä Kojolle & Kanelle. Auto on vielä parempi kuin osasin odottaa.:lol:
     
  13. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Yv:tä viskattu.
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Yleensähän se löytyy siitä termarikotelon vierestä.. Sen kyllä huomaa ellei oo sit siirretty johki muolle tai poistettu kokonaan.
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Muistaako kukaan, mahtuuko 285/75/16 originaali Suburbanin vanteilla (95-99) pyörimään ja kääntymään etupäässä ilman modifikaatioita, vai onko 275 isoin mitä mahtuu?

    Saakura että on vaikeata tämä rengasvalintakin. Jos laittaa liftkitin niin gummit jää kippanoiksi.

    Valinnanvaikeutena on lisäksi noi 20" 9" kesävanteet, joille ei meinaa löytyä passeleita gummeja.

    Pään raapimisesta on sormet jo hellänä ja tikkuja täys. :)

    Ps. Vaimo on tuolla myräkässä vetänyt Subella Floridan kumit alla ja tuumannut että paremmin niillä kulkee kuin aikaisemmalla takatuuppari Caravellellä. :)
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Mun mielestä kempsulla on vakiokorkuen ja 285/75r16 kesäkiekot
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    285:n saattaa justjust mahtua pyörimään kapealla orggisvanteella,tiukkaa tekee. Kaveri laitto mun yhdet vanhat renkaat vakio Suburbaniinsa, renkaat 285/75/16 ja vanteet 8 tuumaa leveät, ET-luvusta ei tietoa. Otti reilusti kiinni puskurin kulmiin ja lokarin takaosaan. Rälläkkää näyttämällä mahtu pyörimään.
     
  18. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Tullutkin melkoisen monta jäähdytinnestevuotoa korjattua tuosta suburbanista (imusarjan tiivisteet, lämppärin kennon venttiili jnejne) niin eikö kehdannut keksiä tänään vielä uuden paikan. Eli syyläristä, siitä kuskinpuolen ylemmän liittimen välistä mihin moottoriöljyn letku menee (näyttäisi bensaversiossa moottoriölppä käyvän syylärin päädyssä pyörähtämässä eikä etupuolella omassa kennossaan niinkuin dieselissä...).

    Osaako kukaan sanoa, että onkohan siinä liitoksessa joku tiiviste mikäs olis korkannu? Pakko kysyä kun ei tuonne viimaan kiinnosta yhtään mennä huvikseen purkamaan :)
     
  19. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    mistä johtuu ku tyhjäkäynnillä ajovalot hiukan välkkyy tasasin väliajoin ja mittari kojetaulussa heiluu 14-16 väliä samaan tahtiin??

    mut heti ku antaa kierroksia nii tasottuu siihen 14.


    kertooks se joistain huonosta kontaktista vai mistä..?
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Vanne on tämän näköinen ja koko 16x6,5"
    [​IMG]
    Eli originaali OEM aluvanne.
     

Kerro tästä muillekin!