Jenkki vetokoukku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja sasupe, 14.6.2009.

  1. sasupe

    sasupe 1st gear

    Löytyykö Suomesta jenkki vetokoukkuja, niitä semmosia irroitettavia? Tarkoitus olisi siirrellä Fordilla tilapäisesti työmaa koppia, eli hinattavaa laitetta.

    Ei tarvetta tyyppihyväksynnöille, hinata ku saa vaikka kettingilläkin jos niikseen tulee.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  3. Verkkis

    Verkkis 1st gear

  4. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tommonen joku rauta hakusesssa niinku Jari Mäellä, eli näyttää näitä Suomessaki olevan.

    Tiputusta sais olla enemmän että kulkis suorassa, mutta kai se koppi siellä perässä tulee ku ei muutakaan voi. Fordi vetäis kai vaikka jalasmökkiä 4.10 perällä.

    Kiitos :)
     
  5. Verkkis

    Verkkis 1st gear

  6. JKF

    JKF Gearhead

    Kattelin noita myös tuossa SWT:n Pirkkalan toimipisteen hyllyssä. Enpä tosin silloin pannu merkille kuinka paljon niissä oli enimmillään tarjolla tuota "pudotusta".
    Eli kyllä noita kuitenkin pitäis suomenniemeltäkin löytymän.
     
  7. sasupe

    sasupe 1st gear

    Nuin tuli rauta hommattua ja apu löytyi täältä kautta :)
     
  8. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Itse hain juurikin SWT:ltä Pirkkalasta Dodgee 8" pudotuksella olevan koukun.
    Ja Motonetistä siinä ohi mennen kuulan.....
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Moro, mitä hintatasoa SWT:llä? Tarvii 6" tiputuksen kun nykyinen 4" kuula jää nippa 50cm. 6":lla olisi sopiva ~45cm.
     
  10. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Olikohan jotain 70-80€ luokkaa.....sisältäen sokkatapin ja "soviteholkin" kuulanreikään. Euro kuula on aika väljä ilman holkkia.
     
  11. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Oletteko tiukentaneet koukun sovitusta pesään mitenkään? Omassa Rammissa koukku heiluu ja kilisee melkoisesti. Lähinnä on tullut mieleen sopivan paksuiset rosteripeltisuikaleet koukun rungon ympärille, mutta eihän sitä noinkaan täysin jämyksi saa. Paras ois varmaan joku kiristyspultti systeemi rakennella sen originaalin lukitustapin kaveriksi.
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Minullakin on tuollainen jenkkivetokoukku autossa, en ole uskaltanut sillä kyllä vetää mitään, kun myös tuolla tavalla heiluu siinä hahlossa... eli on täysin käyttämätön, eipähän sotke takaluukussa ollessaan se koukku. Pitäisi varmaan myös valopistoke lisätä, sitäkään kun ei ole tuossa amerikan koukussa.
     
  13. lettumika

    lettumika 1st gear

    Kumpaa Suomessa käytetään 1 7/8" vai 2" nuppia. Yritin mittailla volvosta, mutta joku on nu..inut mun työntömitan . Aika pieniä arvoja sanovat jenkit noilla 1 7/8" nupeilla olevan. Kuulma vain 3500 lbs. eli 1 587 kg kestäisi :x
     
  14. lettumika

    lettumika 1st gear

    itse itselleen vastaten. Taitaa olla 50mm
     
  15. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Juu 50mm kuula on käytössä suomessa ja euroopassa muutenkin. Myös 60mm kuula on olemassa mutta hyvin harvoin sitä näkee.
     
  16. Tommi70

    Tommi70 1st gear

    Laitanpa viel lisäks että niit 50mm kuulia on sitten eri kestävyyttä eli kuin paljon saa vetää :) ihan vaan tiedoksi jos joku ei tiennyt moista asiaa...
     
  17. fudge85

    fudge85 Gearhead

    koukku

    Kannattee myös kysellä us-partsilta.. Itte hommasin kesällä sieltä koukun Tahoeen -96 vuosi malliin ja kilisee ja kolisee mutta 3000 tonnia tavaraa on kuljetettu perässä eikä mitään ongelmaa! Se lonkkasu on pelkästään kosmeettinen ongelmi niinku touhu tippa nenän päässä :p Ja joku oli peräpisstoketta laittamassa niin kannattee aloittaa sieltä vetokoukun rungon päältä! Nimittäin ainaki Chevyssä oli valmiit johdot vetokoukun rungon päällä nätisti niputettuna ettei tarvinu ku liittää vaan kiinni! Kyllä amerikkalaiset osaa :rotfl:
     
  18. pannupää

    pannupää Gearhead

    Trailblazerin ameriikankoukku piti myös melkoista kolketta, korjasin tilanteen peräti suomalaiskansallisesti: "tiivistin" koukun neliömäisen varsiosan muutamalla kiepillä ilmastointiteippiä niin että sovituksesta tuli asiallisen piukea. Ei kolise ja patentti on kestänyt pian vuoden, toki harvahkoon on vedetty. Jos alkaa kolista, kietaisen uuden kiepin teippiä. Simppelissä käytännöllisyydessään irrotettava jenkkikoukku on kyllä älykkäämpi kuin mutkikkaampi Kovil-euroversio... viimemainittu jousineen, viistokiristysvarapylpyröineen ja tasosuuntaimineen on uutena ja puhtaana kätsy, mutta tervaantuneena ja ruostemuhjuisena aika toivoton.
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jos kolisee niin on liian vähä aisapainoo, mulla on jenkkikoukut kaikissa huusseissa ja hyviä ovat
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Voi olla et muistan väärin, oliko joskus pykälä olemas et irrotettava on oltava irti jos ei kärryä vedä. Jostain jäänny tommonen mieleen mut en muista mistä.
    Omassa on kans ison maan toleranssi. Mut ei se käyttöä estä, eipähän ruostu jumii. Niin, ja se mukanu tullu jenkki kuula oli niin iso et lens puskaan, ei viitsiny käyttää kun tarvi moskan et uppos kitaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!