FHRA televisiointi nettiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 10.6.2010.

  1. shmot

    shmot 1st gear

  2. Hate

    Hate 3rd gear

    ^ "Ei viitsi kattoo kun ei kuitenkaan oma kalusto näy".
    "Varmaan ihan surkea ja paranee vaan valittamalla".
    "Vääriä luokkiakin kuvattu melko varmasti".
    "En ole valmis maksaan mitään,olen perseauki". :poff:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    No mun kohdalla toi kattomattomuus ei johdu siitä, ettei omaa kalustoo näy. Se johtuu siitä, et ei oo ollu hajuakaan koska niitä lähetyksiä tulee eikäoo jaksanut erikseen ottaa selvää. Jos ne lähetysajat olis esimerkiks fyyran sivulla vaikka edes linkin takana, ni olis saattanu töllön laittaa oikeelle kanavalle jos olis ollut sopivaan aikaan himassa. Ja ihan rehellisesti sanoen aiemmilla kausilla ei lähetyksen tasokaan oo siihen selvittämiseen innostanut. En varmasti itse pystyis parempaan, mut olen parempiakin pienen budjetin tuotoksia silti muualla nähnyt. Mut kyllähän toikin saattais motivaatiota katsomiseen nostattaa jos omaa ryhmää kisoissa kuvattais ja näytettäis. Se et tuo kategorioidaan ulkopuolelle suoraan ei sitä tee.
     
  4. Hate

    Hate 3rd gear

    En kyllä tarkoittanut tolla yo:lla ketään henkilökohtaisesti.
    Jotenki tästä viestiketjusta on jääny vaan semmonen tunne et
    ne jotka ei oo lähetyksiin päässy/joutunu on niitä kovimpaan ääneen
    kritisoimassa.
    Ei kai siinä muuta vaihtoehtoo ole jos haluu et esim.streetit näkyy kun
    yrittää sille SM arvoa ja pitää huoli et on kolmen suurimman ryhmän joukossa.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    En sitä henkilökohtasesti ottanutkaan, kuhan selvensin. Jos nää nettilöpinät ylipäätään ottaa kovin henkilökohtasesti, ni tarvis varmaan aika pikaseen hoitoa. :rotfl:
    Ei mulle ole tv näkyvyys niin tärkeetä, ettäkö sen takia olisin esimerkiks luokkaa vaihtamassa, saati stten sm-arvoa vaatimassa. Tavallaan vaan toi näkymättömyys antaa kenties lajista hieman virheellisen kuvan kun siellä on paljon muutakin, vois ne edes noiden tulosten ja pisteiden muodossa mainita ilman, et se ihan kauheesti olis noilta hienommilta ryhmiltä veke.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Asiasta keskusteltiin elien johtokunnan kokouksessa ja ainakin niiden tietojen perusteella joita sain, kannatan televisioinnin jatkamista valtakunnallisessa verkossa. Suurin ongelma asian suhteen lienee, että 4 Sport, eli se ilmaiskanava lopettanee toimintansa ja tolle lähetykselle joudutaan hakemaan uutta kanavaa ja lähetyspaikkaa. Jos ja kun noi saadaan järjestykseen, niin taloudellisesti ja yleishyödyllisesti toi on FHRAlle kannattavaa toimintaa.

    Voihan niitä videoita ja omia kuvatuksia silti lähettää sinne FHRAn Facebookkiin, jotta lajin tunnettavuutta ja tietoisuutta saadaan normikansalle tiedostettua lisää. Ongelma kai lienee, etä monet kuvaajat ja artistit joka tota matskua tuottaa haluavat materiaalilleen rahallista tuottoa. Tohon pitäis kai itsekunkin suhtautua myötämielisemmin ja poistella niitä copyright juttuja otoksistaan. Tää ei kai koske videoita vaan pikemminkin valokuvia. Tollalailla useammat saisivat mahdollisuuden tutustua ja kiintyä lajiimme enemmän :wink:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Selviskö tuolla kokouksessa mitään siitä saataisko jatkossa lähetyksiin kaikista luokista sentään kuitenkin aina kyseisen kisan tulokset vai pidetääks ruudussa näkymättömät luokat edelleen katsojilta kokonaan pimennossa?
     
  8. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

     
  9. ERT2

    ERT2 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Itse olen näitä lähetyksiä aina silloin tällöin katellut ja niistä on jääny vähän sellainen... hmm... puolinainen fiilis. Ymmärrän tietysti että kun on rajallinen määrä tekijöitä ja kalustoa ei päästä mihinkään top gearin tyyliseen tuotantoon, mutta selkeesti kaipasi enemmän menoa. Itse kun olen "alan" harrastelija, niin mua on aina kiinnostanut tuohon tuotantoon liittyvät asiat. Onko tuossa tuotannossa käytetty minkälaista kalustoa ja millaista tekijöitä? Kuinka monta? Vapaaehtoisia? Jne...
     
  11. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mulla olis visio. FHRA suostuu älyvapaaseen lähetysaikaan, esim. 23-12 välisenä aikana. Katsoohan ihmiset ostos-TV:tä ja chattiäkin. Ehtona, että ohjelmaa puffataan mainoskatkoilla parhaaseen lähetysaikaan. Loput puffit hoitaa FHRA sopivaksi katsomissaan paikoissa. Joka taloudesta löytyy kuitenkin VHS, tallentava digiboxi tai DVD. Oletusarvo on siis, ettei kukaan katso ohjelmaa suorana, mutta sen saa tarvittaessa talteen. Ja jos kuudelta muulta kanavalta tulee pelkkää paskaa ja yhdeltä viikon vanhaa moottoriurheilua, niin luulis kiinnostavan.
    Jos tinkiminen lähetysajoista helpottaa neuvotteluja, niin sitä kannattaa kokeilla. Nettilähetys on kanssa hieromisen arvoinen asia. Niin ja uusinnat. Antaa kanavan pyörittää uusintoja seuraavat puoli vuotta ilman ehtoja.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo :oops:

    Puolustaudun tarkemman ja oikeanlaisen tiedon aiheuttamaan tajunnan ja tietoisuuden lisääntymiseen. Olipa selitys :rotfl:
     
  13. S86T

    S86T 1st gear

    Oliko esittää tv katsojalukuja viime kaudesta? Kummalla medialla oli enemmän katselijoita netti vai suoralla tv lähetyksellä?

    Muu media ja Facebook kysymykseen antaisin tälläisen "vinkin".
    Helpoimmalla pääsee ku FHRA perustaa oman Youtube kanavan. Sieltähän löytyy eniten FHRA kisoihin liittyvää materiaalia. Ja tiimit sekä fanit voivat halutessaan linkittää video materiaalinsa responsina FHRA kanavalle. Ja saavat näin pitää videon käyttö oikeudet itsellään.
    http://www.youtube.com/watch?v=e-ePTELm9Ok
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Katsojaluvut ovat murtoosa parhaista vuosista. Valitettavasti. Mutta täytyy muistaa, että FHRAlla on omia sponsoreita, jotka televisiossa haluavat näkyä. Sponsoreilla on siis osuutensa noiden lähetysten tuotantoon. Tätä kautta taloudellisest / lajin tunnettavuutta edistäen tossa televisiotouhussa on järkeä.
     
  15. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Eli...loputkin luokat lähetyksistä veke ja kuvataan vaan radanvarsi mainoksia :poff:
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mielestäni kuvatavaksi pitäis saada lähtöjä kaikista luokista. Ei Streetti saa olla Spettiä huonommassa asemassa tai ET--> junnuja. Kyllä kaikille pitäis olla tilaa näkyä edes jotenkin, jotta voi perustella tommosenkin ryhmän olemassaoloa.

    Pitäiskö ne paksuun lompakkoon perustuvat "huuhaa" haastattelut ja "erityiskuskien" joita seurataan korostaminen, vaikka he olisivatkin luokissaan pelkkien statistien asemassa jättää lähetyksistä pois. Näin saataisiin tilaa muillekkin ryhmille ja tähdellisemmille asioille, eli kilvanajolle :wink:
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Pane se Camaros kuntoon ja radalle niin varmasti pääset TV:seen kun ajatte esim.Lahtikon kanssa headup lähdön rintarinnan ja maalissa molemmilla joku 7.8s aika ja joku 280km/h loppuja!!!Huutaa tornissakin Orhanenkin Hallelujaa!!!Ne on tehnyt valinnan mitä kuvataan ja tuolla isossa maailmassakin ne näyttää arvosarjaa eikä Cup Porcheja jotka ajavat samana viikonloppuna kuin esim.F1!!!Arvostan kovasti Street kuskeja ja niiden autoja esim.Jykän ja lahtikon Vippi,Mafon Valiant ja Bat race teamin Chevy2 sekä kaikkia jotka ajavat tuolla kisoissa niin pyörillä kuin autoilla ja niiden mekaanikkoja,yhteistyökumppaneita,yleisöä sekä niitä jotka tekevät meille kilpailijoille olosuhteet jossa voimme ajaa kumit soikeena kovaa!!!Terv:Spet 1937,ehkä varikon isoimmalla lompakolla ajava ja vielä ihan surkee kuski ja vielä piäsin terkkariin monneen kertaan,tarjosin pillimehut avauskisassa Raiskille ja muulle kuvausryhmälle!!! :rotfl: :rotfl:
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta olenko TVssä vai en. Mulla ei noissa vehkeissä oo latiakaan muitten rahaa, joten televisiointi ei vaikuta ajamiseeni mitenkään. Muutama kaverien firmojen tarra auto kyljessä vielä on, mutta olen vakavasti harkinnut niiden poistamista, sillä parin tonnin tavaratukiaisten takia vuodessa ei kannata pilata auton ulkonäköä mainoksilla.

    Camaroa yritetään toki radalle jo ensi kesäksi ja mä oon senverran onnellisessa asemassa, että tallista löytyy myös varaauto jos se ei heti ekaan kisaan valmstu.

    TVn tulisi silti näyttää enemmän luokkia ja lähtöjä, jotta siinä esitettävät lähetykset saisivat suurta yleisöä vaivautumaan kisapaikoille myös SM-tasoisiin kisoihin. Ei ainoastan Nitroihin :-?
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mitä, mitä :eek:
    Etkös sä myyny sen Löijyn jo pois?

    Eli onkos siellä tapahtunut taas salaa jotain jännää vai tarkotatkos sä tolla vara-autolla sitä siellä teidän tallissa useinkin näkynyttä Puntoa :rotfl:
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eiks sun kantsis ajaa TF:ää sitten, kun rahaa on niin paljon, että pitää suurimpia setelikasoja ohjata jo ovelta toiseen suuntaan? :lol:
     

Kerro tästä muillekin!